US Airways med ny 100% Promo (del 2)

Status
Not open for further replies.
Hei,
Kan noen bekrefte om dette er en gyldig rute hos Divided Miles:

BGO – FRA – ICN (Stopover)
ICN – HKG (Destinasjon)
HKG – SIN (Stopover)
SIN – FRA – BGO

Koster denne turen 100000 eller 110000 poeng i first?

Takk for hjelpen

Den koster 110k siden SIN er i South & Central Asia. Når det gjelder antall stopover så spørs det på agenten du snakker med. Mange sier det er bare en mens andre godtar en i hver retning

Last edited:
Takk for raskt svar. Dersom vi ”bytter” Singapore med Tokyo, vil den komme innen 100000 da?

BGO – FRA – ICN (Stopover)
ICN – NRT (Destinasjon)
NRT – HKG (Stopover)
HKG – FRA – BGO

Er det "umulig" å finne ledige billetter i First for to? Jeg har søkt i ANA, og det virker som det er fullt mulig å finne first-billetter til de oppsatte reisemålene til en pax.

Er det "umulig" å finne ledige billetter i First for to? Jeg har søkt i ANA, og det virker som det er fullt mulig å finne first-billetter til de oppsatte reisemålene til en pax.

Ikke umulig, men må må ofte sjonglere litt og være litt fleksibel på dato. Kan også være en ide å sjekke andre japanske byer.

Og du skal være heldig med konsuleneten du møter skal du få til to stopovers

Hva ligger skattene og avgiftene på (omtrent)? Jeg leser noen som skriver 800 kr, mens andre betaler over 2000 kr.
Det beste hadde vært å få til 2 stopovers, men det går nok bra med en også.

Måtte kaste meg på US Airways-karusellen jeg også.
Fant og booket en fin tur for to personer i F og satte den på hold. Men så kom smellen ved kjøp av poeng:

Kjøpte først poeng til meg selv, det var inga problem siden kontoen min er flere måneder gammel. Prøvde så å gifte poeng til min samboer, som har konto fra i går. Da fikk jeg melding om at dette ikke var mulig.

Etter min tolkning skulle dette være greit siden det var min konto som giftet miles:
"Please note that Dividend Miles accounts less than 12 days old are not permitted to Buy, Share or Gift miles. "
Men neida.

Forslag til hva jeg kan gjøre? Er det mulig å få dem til å lempe på kravet om 12 dagers medlemskap, eller går det kanskje an å få utsatt hold?

Du kan ikke kjøpe 2 ganger på en konto under tilbudet, hvilket betyr du ikke kan gi bort eller dele. Med mindre du gir bort de du har kjøpt selv.....og da er du like langt

Så du får pent vente i 12 dager.....

Ifølge flyertalk er Russland nå i Nord-Asia. Må være lønnsomt og starte turen på F.eks SVO for da er det Nord-Asia first for 40k og Sør/sentral Asia for 80k

Ifølge flyertalk er Russland nå i Nord-Asia. Må være lønnsomt og starte turen på F.eks SVO for da er det Nord-Asia first for 40k og Sør/sentral Asia for 80k

Vel kanskje ikke SVO, men DME hvor de fleste Stjerneselskap er lokalisert. Er vel bare SK og Turkish Airlines og Air China som bruker SVO av Star. Man må jo da også ordne med visum til Russland også, jeg ville iallefall lagt inn en overnatting på en slik tur. :oldDessuten er Moskva relativt ubrukelig, da det ikke er en star hub. Man binder seg i realiteten opp til Thai, Air China og Singapore Airlines.

Last edited:
Blir som en unge i godtebutikken når jeg leser her inne, vil og fly F:spin

Mine spørsmål, soom kanskje ligger i trådene blir da:

1. For å kjøpe miles hos US må jeg registrere meg som bonuskunde?
Må/kan jeg gjøre det samme for å kjøpe til fruen?
2. Jeg vil gå for 100k tilbudet, hvordan ser jeg hvem og hvor jeg kan komme for disse poengene i F ( gjerne LH ).
3. Hvor lenge er disse poengene gyldige, og holder det f.eks å booke med bare å bruke poengene, untatt skatter og avgifter?

Send gjerne en pm, er en:old mann så treig i oppfatningen

Ikke umulig å finne F for to, men meget vanskelig. Mange selskaper har ikke mer enn 8 F-seter, så de deler ikke ut alt for mye "gratis".

Blir som en unge i godtebutikken når jeg leser her inne, vil og fly F:spin

Mine spørsmål, soom kanskje ligger i trådene blir da:

1. For å kjøpe miles hos US må jeg registrere meg som bonuskunde?
Må/kan jeg gjøre det samme for å kjøpe til fruen?
2. Jeg vil gå for 100k tilbudet, hvordan ser jeg hvem og hvor jeg kan komme for disse poengene i F ( gjerne LH ).
3. Hvor lenge er disse poengene gyldige, og holder det f.eks å booke med bare å bruke poengene, untatt skatter og avgifter?

Send gjerne en pm, er en:old mann så treig i oppfatningen
1) ja og ja
2) expertflyer, KVS-tool eller medlem hos ANA

... så foreslås det også å sette av litt tid til å lese del en og to av denne tråden.

Hvilken klasse reiser du i? Jeg ga 947 for signaturen min. C klasse.

OSL(C)MUC - MUC(F)SFO - SFO(F)HNL - HNL(F)SFO - SFO(F)MUC - MUC(C)OSL. 594,-NOK var det jeg betalte i avgifter i følge bekreftelsesmailen fra USAir.

Gir ikke expertflyer.com også en brukbar oversikt over ledige seter for award på en rekke flyselskaper???

Ganske daarlig, f.eks EF gir M&M ledighet, ikke det som frigis til Star Alliance. ANA plukker opp all (?), eller ihvertfall nesten alle selskapene og er gratis.

Status
Not open for further replies.
Back