United med justeringer i vinterfrekvensen til Skandinavia

Someone

Moderator
Medlem
Ser ut som om CPH reduseres til 4x ukentlig fra 4/11, mens OSL går ned til 6x ukentlig fra 14/1/2013 ved at onsdagsavgangen ikke lenger er bookbar
 
Regner med at sk passer på å beholde onsdagen da.

SAS har vel ikke fløyet på onsdager i vinterprogrammet. Foreløpig ser det ut til at SAS skal fly mandag, torsdag, fredag og søndag i vinterprogrammet, akkurat som de gjorde i perioden januar-mars. I den første delen av vinterprogrammet fløy de mandag, fredag, lørdag og søndag, men rutetabellen ble justert underveis.
 
Ser på Facebook at en venninne i CPH som sier at UA kutter CPH helt fra Sept....

Dette er ikke bekreftet, men skal forsøke å finne mer info.

S
 
Ser på Facebook at en venninne i CPH som sier at UA kutter CPH helt fra Sept....

Dette er ikke bekreftet, men skal forsøke å finne mer info.

S

Det er vel gode nyheder for SAS? Faktum er vel, at flyselskaberne spinder guld på den transatlantiske trafik om sommeren, og taber penge resten af året.
 
Det er vel gode nyheder for SAS? Faktum er vel, at flyselskaberne spinder guld på den transatlantiske trafik om sommeren, og taber penge resten af året.

Er det gode nyheter for SAS å fly noe man taper på?
 
Kan det vara så att SK/UA har ett joint Venture sammarbete på gång till vintern?

Nei, det er nok så enkelt som at CPH-EWR går dårlig. UA bekrefter nå at siste avgang blir 23.9. På OSL dropper de onsdagsavgangene fra 16.1.-27.3.
 
Last edited:
Skjer det noen endringer i Uniteds øvrige 757-ruter til Europa?

I vinterprogrammet vil SAS fortsette å fly daglig fra København, ellers blir det fem ukentlige avganger fra Stockholm og fire fra Oslo. I sommerprogrammet blir det daglige avganger fra alle hovedstedene.
 
Skjer det noen endringer i Uniteds øvrige 757-ruter til Europa?

I vinterprogrammet vil SAS fortsette å fly daglig fra København, ellers blir det fem ukentlige avganger fra Stockholm og fire fra Oslo. I sommerprogrammet blir det daglige avganger fra alle hovedstedene.
UA kutter også EWR-FCO og IAD-DME i vinter. I tillegg reduserer de frekvensen på ca. 25 transatlantiske ruter til vinteren, deriblant Oslo.
 
Ja, i en kort sommersæson, samme med Stockholm. Begge ruter skulle være planlagt med 767 denne sommer.

Ok, takk. Jeg tenkte muligens konkurransesituasjonen fra CPH var en annen enn fra OSL og dermed aarsak til nedleggelsen.
 
Back
Top