Tyske vektere skal forhindre mer kaos

LN-BRK

ScanFlyer Gold
Lange køer er ikke noe nytt fenomen på Gardermoen. Nå hyres det inn 50 tyske vektere til sikkerhetskontrollen for å forhindre køkaos.

http://www.rb.no/lokale_nyheter/article2217291.ece

Når jeg dro ut lørdag var det både Adecco og Securitas vektere på jobb i sikkerhetskontrollen.

Og i Bodø har jeg sett Widerøe-vektere sammen med Securitas. Det samme skjer vel også på OSL fra tid til annen.

Det som forundrer meg mest, er at noko det ALDRI blir mindre behov for, må jo vera bemanning i sikkerhetskontrollen, så då er det jo merkelig at OSL ikkje sjølv har eigne vektere, og her, i overflod, i staden for å leige inn frå veldig hardt pressa vekterselskap med ekstreme budsjetter og pint bemannìng? Går OSL såååå dårlig at dei ikkje har råd til å tilsette det som er nødvendig? For no kommer det eine oppslaget etter det andre med dårlig publisitet pga den forbaska sikkerhetskontrollen.

Blir alltid overrasket over hvor mange vektere det er på jobb på de andre flyplassene sammenliknet med OSL.
Har reist endel fra både Flesland og Sola, der er det ofte 3-4 som bemanner en sluse, men 4-5 stk som står i bakkant og ikke gjør noe, men mer opptatt av å snakke sammen...det ser en nesten aldri på Gardermoen.
(Dette er IKKE ment som kritikk, men en kommentar på at det virker som tingene gjøres ulikt på flyplassene)
Virker som det er for dårlig grunnbemmaning på OSL.

Ikke så veldig imponerende at et vekterselskap som drives av et bemanningsselskap ikke klarer det bedre enn dette... At vekterne ikke snakker språket som benyttes her i landet synes jeg er veldig dårlig. Tommelen ned for Adecco.

Originally posted by The Ticketor

Ikke så veldig imponerende at et vekterselskap som drives av et bemanningsselskap ikke klarer det bedre enn dette... At vekterne ikke snakker språket som benyttes her i landet synes jeg er veldig dårlig. Tommelen ned for Adecco.

Enig! Ser for meg gamle tante Olga;
-"Sie kønnen nicht diese mitbringen."
-"Hva sier De sa De?"

Må vel snart erkjenne at vi er en del av en større verden.....vi klarer oss jo fint med snekkere som ikke snakker norsk. Vil jo anta at en IKKE setter tyskspråklige i "fremste rekke"...men til å se på monitorer (trenger ikke snakke da)...evt ta til side dem som "piper" ved gjennomgang av slusa.
Nordmenn klarer seg jo fint i utlandet når vi reiser...og der snakker jo ingen norsk :D
Dette er en storm i ett vannglass.
Men antar at tyske passasjerer som reiser over Gardermoen blir mektig imponert...og etter tallene fra Lufthansa så blir det visst bare flere og flere av dem. :D

Men enig i at Adecco ikke har gjort jobben sin godt nok når dem må hente inn arbeidskraft utenlands. Hvorfor klarer vi aldri slikt selv i dette landet kan en undres. Godt vi har utenlandske arbeidstakere som kan reddes oss gang på gang.

Jeg synes det er en selvfølge at vektere i Norge snakker norsk, uansett om de jobber på OSL, Oslo S, T-banen eller hvilket som helst annet sted.

Dårlig.

Vel selsagt er det er fordel at vekterene kan norsk, men det er ikke noe must og dessuten har vi mangel på folk i dette landet og begynner få for lav arbeidledighet. Jobber selv i en bedrift hvor vi rett og slett ikke får tak i så mange ansatte som vi vil og derfor stanger i kapasitetstaken og det er ikke bare sånn at OSL kan gå inn i en butikk og gå til hyllen merket "Norske vektere" og plukke med seg en 50 stykker, betale i kassen også så gå

Jeg synes det er en selvfølge at vektere i Norge snakker norsk, uansett om de jobber på OSL, Oslo S, T-banen eller hvilket som helst annet sted.

Dårlig.

De trenger ikke snakke norsk for å se på en monitor vel.....

Neida, det vet jeg også. Men denne situasjonen burde ikke ha oppstått. Nå har den det, og da må man løse den, det skjønner jeg også. Men da Adecco Security driftes av, ja Adecco, som burde ha en del erfaring på dette med personellplanlegging. Så jeg synes fortsatt det er dårlig.

Var selv hos Securitas her om dagen, og etterhvert kan dere se meg der. Men er det så lurt å si høyt her kanskje...?:rolleyes:

Saken er vel den at Adecco har gått på en kjempesmell, og de er desperate etter nye folk. Og at de er tyskere der, må da være bra. Da slipper dere å stø i kø gjenneom hele terminalen

Jack: Tipper det er flere militære tyskere i Norge, enn vektere...Enig med Hurum nedenfor også...

Vel nå var det vel tyskerne som grunnla Gardermoen eller ihvertfall byggde ut store deler av flyplassen før de stakk så synes det faktisk er på tide at de hjelper litt til med driften også:p :lol:

Du skal jobbe i Securitas på OSL, er det du sier?

Ser sånn ut. De skal ansette 70 stykker. Opplærling starter i midten av august, deretter praksis. Er deltid da, men de ville ha meg på heltid...

Originally posted by Hurum

Originally posted by Jack

Tyskere i uniform bør ikke få komme i nærheten av landet en gang til…. :old

Smakløs sammenlikning

Ja… burde kanskje ha gitt beskjed til sarte sjeler at det kan stå noe der som kan ødelegge nattesøvnen… huttetu……
Men for å være litt alvorlig……Ser ikke problem… importer tyskere, svensker og polakker til de jobbene… billig arbeidskraft fra land som sliter litt…..

:wink :cool:

GFL,

Så Securitas Norge skal ta over fra Adecco, eller blir det både Adecco og Securitas eller hva? Lykke til med ny jobb!

Back