Tyske vektere skal forhindre mer kaos

Originally posted by Hurum

Originally posted by Jack

Sart kan man, og ser ut til å kunne være uansett hvor mange kilo man drasser på… Tyskere i uniform i Norge er og blir kjipe greier… men nok om det, vi bør kanskje høre på moderatoren som anbefalte å holde diskusjonen på skinner…

Noen skjønner visst aldri når dem har "driti på draget"...

"Driti på draget"? Så jeg har ikke lov å ha min egen mening?
Tenkte bare at man kunne rette seg etter hva moderatoren skrev… bryr meg veldig mye mindre hva to sarte sjeler mener om tyskere og uniformer marsjerende i Norge… jeg liker det ikke.. andre liker det… helt greit for meg….

Om man ser på dette i et større sperspektiv så er det en del mer eller mindre skremmende ting med dette.

- Det første er at ser man dette over det siste året spesielt, så må kostnaden av de problemene som har vært på grunn av mangel av vektere snart kunne overstige det som er spart inn på å sette ut tjeneste til billiste anbyder kontra det å ha tjenesten under skikkelige vilkår selv.

- Det andre er at det faktisk finnes blåruss der ute som ser på sikkerhet som såpass lite viig at dette er en ting man er villig til å kaste ut døren til en ekstern levrandør til minste pris. Dette sier litt om fokus.

- Og sist, at den samme blårussen tror at noen som er i en innleid tjeneste på billigst mulig vilkår faktisk er de som per krone gjør en mer effektiv jobb.

-A:)

Avslutt diskusjonen om "tyskere i uniform" knyttet til WWII. Det bare trekker fokus vekk fra det som diskuteres her, i en rettning som ikke er ønskelig.

Jeg har både en "delete" og en "edit"-knapp som funker veldig bra.

Back