Transfer og om OSL (flyplass, lounger etc)

Ja, passkontroll blir det jo uansett transfer eller ei nå neste er UK.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Jeg skal reise med Vueling fra BCN til OSL og videre med SAS innenlands kun med håndbagasje. Kan jeg bruke transfer fra Int. til innlands eller må jeg gå ut og sjekke inn på nytt igjen??

Du må ut igjennom tollen og sjekke inn på nytt

Sent from my iPhone using Tapatalk

OSL var i 2023 den punktligste flyplassen av de 20 største flyplassene i Europa

1705666432895

Er ikke 78% innenfor 15 minutter egentlig jækla dårlig? Og enda verre de fleste andre steder?
Til sammenligning: Hvis Gardermoen var åpen 78% av tiden ville den være stengt i to og en halv måned hvert år.

Sjekket inn bagasjen nå her på Las Palmas flyplass, og vedkommende i skranken påstår at bagasjen nå er sjekket helt fram til destinasjonen i Nord-Norge. Reisen er sammenhengende med SAS og Widerøe, men er over to døgn (overnatter på Gardermoen). Trenger jeg å hente ut bagasjen for å ta den gjennom tollen?

Sjekket inn bagasjen nå her på Las Palmas flyplass, og vedkommende i skranken påstår at bagasjen nå er sjekket helt fram til destinasjonen i Nord-Norge. Reisen er sammenhengende med SAS og Widerøe, men er over to døgn (overnatter på Gardermoen). Trenger jeg å hente ut bagasjen for å ta den gjennom tollen?

Hvordan gikk dette? Ettersom du uansett skulle overnatte på Gardermoen antar jeg det er landside, så direktepassasjen til innenriks var uansett ikke mulig å bruke.

Da blir det mulig å booke takeaway på OSL gjennom Wolt, på vei til flyet. Foreløpig kun innland, men skal komme på utland også

https://flysmart24.no/2023/06/20/nytt-tilbud-gir-kjappere-flymat-levering-pa-gardermoen/

Da åpnes det på utland også

http://www.osloairports.com/2024/03/wolt-utvider-til-utenlandsterminalen-pa.html

Wolt utvider til utenlandsterminalen på Gardermoen

Er ikke 78% innenfor 15 minutter egentlig jækla dårlig? Og enda verre de fleste andre steder?
Til sammenligning: Hvis Gardermoen var åpen 78% av tiden ville den være stengt i to og en halv måned hvert år.

Det kan man si, men forskjell på å være stengt eller kansellert, enn bare forsinket.

Og også forskjell på å være 20 minutter og 2 timer forsinket.

Hvordan gikk dette? Ettersom du uansett skulle overnatte på Gardermoen antar jeg det er landside, så direktepassasjen til innenriks var uansett ikke mulig å bruke.

Vi regnet det som mest sannsynlig at bagasjen ville dukke opp på båndet på Gardermoen og det gjorde den.

Flytoget tester en ny tjeneste hvor du kan levere bagasjen hjemme og plukke den opp ved ankomst til destinasjon. Jeg fikk en e-post om dette. Den foerste test perioden er 2.-16. mai. Testingen er gratis. Det blir tester i sommer ogsaa. Spennende, om det ikke er for dyrt er det en fint tilbud saerlig om man har mye bagasje. Slike tilbud finnes jo i mange land.

OSL Lounge er ferdig pusset opp på den "vanlige" delen, men Premium seksjonen skal tas i løpet av 2024.

https://kommunikasjon.ntb.no/presse...ounge-pusset-opp?publisherId=17421123&lang=no

Oslo lufthavns egen lounge på utland er nå pusset opp og klar for å ta imot alle som ønsker å benytte seg av OSL lounge. Hvem som helst er nemlig velkommen til å kjøpe tilgang til denne loungen. Loungen har fått et luftigere uttrykk, til tross for at antall sitteplasser også er doblet i den siste oppgraderingen.

Apple Watch på CAPI

Er det noen som vet om de selger Apple Watch på Capi utenlands på Gardermoen, og hvordan prisnivået eventuelt er?

Ser ut som B-piren i sommer vil bli brukt til Schengen eller schengen-charter, dog vil det betyr bussing fra E-bussgatene til pir-B. Som vil midlertidig få gate nummer G1-G8

Ser ut som B-piren i sommer vil bli brukt til Schengen eller schengen-charter, dog vil det betyr bussing fra E-bussgatene til pir-B. Som vil midlertidig få gate nummer G1-G8
Etter hva jeg hørte gjelder dette kun på morningene, men er ikke 100% sikker på det. Bussing gjør det jo uansett fleksibelt, er såvidt meg bekjent ikke noe problem å ha en schengen maskin stående ved siden av en domestic maskin på B(G)-gatene. Gjenstår å se hvor utstrakt det blir, all den tid man også har remote parkene på utlandsiden. Var mye morgenavganger der i fjor, spesielt med LH gruppen og Air Baltic for SAS.

Back