Forespørsel - Flybilletter

Tjab

Upgrade me....
Forespørsel - Flybilletter

Hei

Av en eller annen grunn er den ene reisen jeg tenkte jeg kanskje skulle spandere på meg selv i år helt grusomt vanskelig å booke.

Greia er at jeg har lyst på Villa kamp i Birmingham igjen. Og denne turen jeg har sett på gir meg mulighet til hele 3 nye flytyper og 2 nye selskap (merket i rødt)! Ønsker følgende rute som faktisk er tilgjengelig via Widerøe sine sider, men jeg får ikke kombinert tur og retur selv om de kommer opp som ett alternativ.

Her er det jeg ønsker å reise:

fredag, 21. mars 2014
Avreise: 09:20 Kristiansund, Norge - Kvernberget
Ankomst: 10:15 Oslo, Norge - Gardermoen
Flyselskap Scandinavian Airlines SK2304 Fly: Boeing 737-600

fredag, 21. mars 2014
Avreise: 11:55 Oslo, Norge - Gardermoen
Ankomst: 14:20 Munchen, Tyskland - Munich International, terminal 2
Flyselskap Lufthansa LH2451 Fly: Embraer 195 Flys av Lufthansa Cityline

fredag, 21. mars 2014
Avreise: 15:40 Munchen, Tyskland - Munich International, terminal 2
Ankomst: 16:45 Birmingham, Storbritannia - Birmingham
Flyselskap Lufthansa LH2510 Fly: Embraer 195

Retur:
mandag, 24. mars 2014
Avreise: 09:55 Birmingham, Storbritannia - Birmingham, terminal 1
Ankomst: 12:40 København, Danmark - Kastrup, terminal 3
Flyselskap Scandinavian Airlines SK2534 Fly: Canadair Regional Jet 900

mandag, 24. mars 2014
Avreise: 14:25 København, Danmark - Kastrup, terminal 3
Ankomst: 15:35 Oslo, Norge - Gardermoen
Flyselskap Scandinavian Airlines SK458 Fly: Airbus Industrie A321

mandag, 24. mars 2014
Avreise: 17:35 Oslo, Norge - Gardermoen
Ankomst: 18:30 Kristiansund, Norge - Kvernberget
Flyselskap Scandinavian Airlines SK2305 Fly: Boeing 737-700

Problemet er at jeg kun får valgt andre returer (og nå ser jeg at søkeresultatene har endret seg igjen) Gahh, så vanskelig dette skal være da. Er vanligvis bortskjemt med å sende en mail når jeg fyker.
Vil iallefall ikke reise 07.55 fra Birmingham. 09.55 derimot er knall, men jeg vil ikke ha 7 timers transfer.

En annen ting. Denne reisen får jeg ikke bestilt via SAS sine sider (sas chat sier det er umulig i utgangspunktet....), kun WF (flinke WF). Men problemet der igjen er at jeg ikke kan velge bookingklasse, uten at dette er krise så lenge transfertidene ikke er åndssvake, for da vil jeg ha lounge. Damn, ikke lett dette.

Er det håp for meg? Eller må jeg bare snakke med VIA igjen?

Re: Forespørsel - Flybilletter

En annen ting. Denne reisen får jeg ikke bestilt via SAS sine sider (sas chat sier det er umulig i utgangspunktet....), kun WF (flinke WF). Men problemet der igjen er at jeg ikke kan velge bookingklasse, uten at dette er krise så lenge transfertidene ikke er åndssvake, for da vil jeg ha lounge. Damn, ikke lett dette.

Book den på WF og så tar du kontakt med dem på chaten og hører om de kan justere det som må justeres (legg evt. inn kommentar i bookingen). Husk at du kan avbestille gratis ila. 24 timer. (Det var også en tråd her en plass om noe problemer med LH og SK på samme billett)

EDIT: Fant saken med LH, det var på TATL-codeshare det var slutt med samarbeid

Heisann!

Hva med å prøve booke en-veis billetter da? Bruker det ofte til destinasjoner i Europa når jeg har problemer som deg med retur-reglene og bytte av flyselskap..

Kim

Godt forslag. Skal prøve meg litt fram med det som utgangspunkt.

(ble veldig dyrt på Widerøe sine sider)

Litt på siden, men håper ikke det blir plagsomt.

Hva er beste portal å bruke dersom en ønsker å bestille billett med spesiell routing? Mer konkret så gjelder det planlegging t/r OSL-LAS, der jeg ønsker å fly ut med SK907 OSL-EWR og UA videre, og hjem med UA og SK944 via ORD. Jeg får ikke opp den aktuelle ruten på hverken sas.no, wideroe.no eller united.com. Må en ta kontakt med et reisebyrå eller SAS/Wideroe på telefon, vil de kunne hjelpe?

Litt på siden, men håper ikke det blir plagsomt.

Hva er beste portal å bruke dersom en ønsker å bestille billett med spesiell routing? Mer konkret så gjelder det planlegging t/r OSL-LAS, der jeg ønsker å fly ut med SK907 OSL-EWR og UA videre, og hjem med UA og SK944 via ORD. Jeg får ikke opp den aktuelle ruten på hverken sas.no, wideroe.no eller united.com. Må en ta kontakt med et reisebyrå eller SAS/Wideroe på telefon, vil de kunne hjelpe?

Prøv 'multicity' eller lignende uttrykk på Vayama.com eller travelmarket.no

Men du kan kun avbestille innen 24 t hvis det er en SAS billett (117-billettnummer). Lufthansa har f.eks ikke dette tilbudet... Bare tilleggsinfo til kommentar lengre opp.

Men du kan kun avbestille innen 24 t hvis det er en SAS billett (117-billettnummer). Lufthansa har f.eks ikke dette tilbudet... Bare tilleggsinfo til kommentar lengre opp.

Hvis du booker på Widerøe er det 24 timers avbestilling, de utsteder alt på egne dokumenter. Booker du på sas.no får du SAS-billett, og kan avbestille ila. 24 timer.

Og hvis man er snill, så booker man reiser hos Widerøe via linken på toppen av denne siden ;)

Heisann!

Hva med å prøve booke en-veis billetter da? Bruker det ofte til destinasjoner i Europa når jeg har problemer som deg med retur-reglene og bytte av flyselskap..

Kim

Ikke så lurt når Lufthansa er inne i bildet. De holder fortsatt på gamle tur/retur regler. Altså bare dyre biletter enveis.

Back