Hei
Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.
Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025
Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150krBetalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:
https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025
(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)
De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret
Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat
Hvorfor har de Skandinaviske myndighetene plutselig ansvar for ruteønskene til det irske selskapet NAI med sine irsk-registrerte fly?
Hvorfor har de Skandinaviske myndighetene plutselig ansvar for ruteønskene til det irske selskapet NAI med sine irsk-registrerte fly?
Spørmsålet kunne også vært, hvorfor skal Norske myndigheter bry seg om et svensk selskap?Hvorfor har de Skandinaviske myndighetene plutselig ansvar for ruteønskene til det irske selskapet NAI med sine irsk-registrerte fly?
Spørmsålet kunne også vært, hvorfor skal Norske myndigheter bry seg om et svensk selskap?
Men igjen, at skandinaviske myndigheter skal settes til ansvar for irsk luftfarts langruteoperatører, finner jeg besynderlig. Irene får da krangle med russerne selv dersom de synes det er så viktig at selskapene deres skal få fly over Sibir med ruter fra Skandinavia.
Irland har ikke noen (knapt nok) noen interesse i dette. Nok en gang, hvor selskapet er registrert er mer en teknisk detalj i det store og hele. Dessuten er denne avtalen en sak mellom Skandinaviske og Russiske myndigheter. Irland ønsker nok som resten av EU en form for Open Skies
Det er skandinaviske myndigheter som har interesse og motiver her. En mer liberal (eller "større") avtale vil legge til rette for nye ruter og flere avganger. Dette vil bidra til mer trafikk (og en større andel av trafikken), flere turister og mer handel. Dette bidrar langt mer til den lokale.
Har Norwegian Air Shuttle några Boeing 787 på sitt norska AOC nu?
Vi ønsker fortsatt å fly Tromsø–Tokyo. Det er mange asiater og japanere som ønsker å besøke Tromsø. Her er det enorme muligheter – også i fraktmarkedet fra Troms og Finnmark over til Asia, sier kommunikasjonssjef i Norwegian Lasse Sandaker-Nielsen.
– Men vi har en begrensing i og med at vi ikke får fly gjennom sibirkorridoren i russisk luftrom, sier han.
Nå har vel Kjosern noen A321LR i bestilling, kan de funke?
Det kan ta tid aa opprette ruter som skal gaa over Russland. Russland lar normalt kun ett selskap per land faa overflygningsrettigheter. I tillegg er ikke forhandlingsklimaet det beste med sanksjoner og generelt daarlig stemning om dagen. Norwegian boer kanskje satse paa ruter til Asia som kan gaa syd av Russland med det foerste.
https://www.aftenposten.no/okonomi/i/JPLLm/Lang-vei-a-ga-for-Kjos-far-innfridd-sin-store-drom
BKK er over Russland men ikke over Sibir, hva med SIN?
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.