dc-8-63
Finn Erik Edvardsen
Interessant. Kan du uddybe? Ifølge dig er det altså Norwegians måde at drive forretning på, som er problemet?
Norwegians DY operasjoner har hele tiden hatt samme rettigheter som SAS når det gjelder overfyving.
Interessant. Kan du uddybe? Ifølge dig er det altså Norwegians måde at drive forretning på, som er problemet?
Norwegians DY operasjoner har hele tiden hatt samme rettigheter som SAS når det gjelder overfyving.
Så med andre ord gjelder dette også for ruter fra Frankrike, Spania og UK (fordi) BA og VS har brukt opp kvoten.Det er ikke korrekt. Russland tillater kun ett selskap pr land i Europa å fly over Sibir. Eneste unntak er UK der både BA og VS har fått tillatelse. Og dette avtales i forhandlingene med Russland. For Skandinavia så er det SAS som sitter på disse rettighetene. Norwegian ønsker at Norge bryter ut av dette samarbeidet for å fly til Asia, og så lobber de for det samme i andre land. For svenskene og danskene blir dette litt vanskeligere da SAS allerede flyr til Asia fra ARN og CPH.
Det er ikke korrekt. Russland tillater kun ett selskap pr land i Europa å fly over Sibir. Eneste unntak er UK der både BA og VS har fått tillatelse. Og dette avtales i forhandlingene med Russland. For Skandinavia så er det SAS som sitter på disse rettighetene. Norwegian ønsker at Norge bryter ut av dette samarbeidet for å fly til Asia, og så lobber de for det samme i andre land. For svenskene og danskene blir dette litt vanskeligere da SAS allerede flyr til Asia fra ARN og CPH.
Vare sig Korea eller Kina är Europa.
Reglene gjelder I begge retninger (noe som glemmes altfor ofte) så f.eks. Korean må følge akkurat de sammee reglene for flygninger fra Asia til Europa - det er derfor de har fløyet Seoul - Oslo som charter og ikke åpnet regulær rutetrafikk, det er også en begrensing på antall ordinære flygninger I uken (det har ikke kommet frem I denne diskusjonen fordi antallet ruter fra Skandinavia til Asia over Sibir er såpass lavt at en ikke er nærheten av begrensingen), men fra f.eks. Korea er antallet ruter stort nok at det også blir begrensinger.
Korean har jo benyttet seg av CSA's rettigheter mellom Seoul og Prag.
Helsides artikkel i Finansavisen i dag der NHO Reiseliv v/Kristin Krohn Devold og store norske reiselivsaktører legger press på norske myndigheter for å få en løsning på problematikken da dagens skandinaviske avtale er et stort hinder for en direkterute mellom Norge og Kina. Det nevnes at Norge bør bryte ut av det skandinaviske samarbeidet - "samarbeidet".....Taktisk tidspunkt ift Brendes møte med Russland i disse dager.
Norske myndigheter må sikre at flere norske flyselskaper får tillatelse til å fly over Russland, mener NHO Reiseliv i forbindelse med Kina-besøket denne uken.
(HKG er egen korridor).
Finland og Russland har blitt enige om en ny avtale som gir Finland (da Finnair) muligheten til å øke overflyvningene til Øst Asia fra 74 til 80 ukentlige fra sommeren 2018
Må de fly fra Finland? Eller kan de fly fra f.eks Norge?
Sent from my iPhone using Tapatalk
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.