Flere av dreamlinerene har jo LN-reg? Er ganske sikker på at flere nordmenn er ansatt i NLH også?
Det er vel det som er (en del av) problemet, NLH = irsk selskap? Og de ansatte er vel ansatt gjennom et singaporeansk ansettelsesbyrå? Flyet er altså registrert på norsk, irsk eller engelsk register, eies av et irsk selskap, med AOC fra land XYZ? (irland?), de ansatte hører til et singaporeansk selskap (??) og så videre....
Det er vel det som er (en del av) problemet, NLH = irsk selskap? Og de ansatte er vel ansatt gjennom et singaporeansk ansettelsesbyrå? Flyet er altså registrert på norsk, irsk eller engelsk register, eies av et irsk selskap, med AOC fra land XYZ? (irland?), de ansatte hører til et singaporeansk selskap (??) og så videre....
Det stemmer heller ikke - Norwegian sine langruter minus SIN flys på DY (NAS) AOC.
LGW-SIN flys på NUK AOC (DI) på grunn av ruterettigheter mellom UK og Singapore.
Kan du bekrefte at Norwegian sine manglende rettigheter til å fly Sibir korridoren ikke har noe med Norwegian sin forretningsmodell å gjøre?
Jeg er litt forvirret her fordi det over tid fremkommer ulike forklaringer på hva som er problemet. Du har tydeligvis mye kunnskap om dette.
Kan du bekrefte at Norwegian sine manglende rettigheter til å fly Sibir korridoren ikke har noe med Norwegian sin forretningsmodell å gjøre?
Fra OSL (til BKK) flyr Norwegian i dag med utenlandsk crew over Russland
Hva DY sier i mediene er helt irrelevant, så lenge de ikke snakker om Russland-siden av forhandlingene og det har de ikke gjort.
Nok er egentlig sagt om forslaget å sette hardt mot hardt - det er fantasi.
Det mange glemmer er at det ikke er Norge og Russland som forhandler, men de skandinaviske landene og Russland. Det er bare slik at i denne forhandlingsomgangen er det Norge som leder forhandlingene på vegne av de skandinaviske landene. Med andre ord er vi forpliktet til å ta hensyn til de tre landenes samlede luftfartsinteresser og kan ikke kjøre solo.
Kanskje løsningen ligger i at den norske stat selger seg helt ut av SAS...
Bare litt tankespinn.. men om Asia er så viktig for «DY» - hvorfor har de da ikke ruter til/fra JFK / FLL til div steder i Asia? Vil tro interessen i Asia for NYC er større enn for Norge.
"Forpliktet til å ta hensyn til Sverige og Danmark" (les: Sikre fortsatte rettigheter for et selskap som kun flyr til Asia fra de to andre landene, på "bekostning" av et selskap som vil fly fra Norge til Asia).
Er forøvrig enig i alt du skriver her, men situasjonen er likevel en smule paradoksal.
Mener å ha hørt at Norwegian kan fly så mye de orker over Russland, men på betingelse av at de flyr på LN- registrering og med norsk crew?
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.