Tips og erfaringer med Hilton og HH -

Re: Om erfaringer med Hilton og HH

Hilton Garden Inn London Heathrow Airport

Staus: Sølv
Booket: QUEEN ROOM WITH SOFA
Fikk: KING ROOM
Ekstra: Spurte til meg 2 gratis drink vouchers, room upgrade, gratis frokost og Wifi. Var snill hun resepsjonisten fra Spania. Alt dette for £65 for en natt. Kunne og ta så mye vann jeg ville fra kiosken nede ved lobbyen.

Veldig bra hotell som tidligere het Jurys Inn Heathrow. Så ganske moderne fra innsiden og rommet mitt så ganske bra ut. Var verdt £65 der jeg også fikk 500 ekstra miles med et flyselskap. Ikke langt unna Hatton Cross tube station som tar deg direkte inn til sentrum av London

Last edited:

Hilton London Green Park Hotel

Staus: Sølv
Booket: Single Room med frokost, betalte £132 for en natt.
Fikk: No room upgrades. Fullt hotell
Ekstra: Fikk en gratis drink voucher, en flaske vann på en liter, gratis Wifi code for bruk i restauranten eller lobbyen og en 20% rabattkort for å bruke i restauranten eller hotellbaren.

Gammel og slitt hotell. Standarden var heller ikke noe å skryte over. Beliggenheten trekker prisen opp siden hotellet ikke ligger langt unna Green Park, Buckingham Palace og Picadilly Circus. Tviler på at dette hotellet blir noe 1.valg neste gang jeg skal leie et rom i London. Ville sagt at Hilton Garden Inn London Heathrow Airport var mange hakker bedre.

Last edited:

Hilton Checkers Los Angeles

Staus: Gull
Booket: 2 Queen - $199 (LA Marathon pris)
Fikk: 2 Queen
Ekstra: Gratis wifi, 4 gratis flasker vann og 12 vouchers for continental breakfast (3 personer * 4 netter)

Var på tur med mine to fettere, så fikk satt inn en ekstra rollaway bed mot $20 ekstra pr. natt. Fikk beskjed om at hver frokost voucher kunne løses inn for gratis continental frokost, eller brukes mot annen mat i restauranten (Verdi $10 pr stk.)

Hotellet er veldig flott, og har en relativt god standard. Restauranten og baren har god plass og grei mat. Hotellet ligger ca 15 minutt (gå) unna conventioncenter/Nokia Theater. Kun valet parking til $38 døgnet.

Sjekket in nå på Hilton Abu Dhabi:

Status: Diamant
Booket: To billigste rom connecting med poeng
Fikk: Executive room connected med executive junior suite
Ekstra: Meget tidlig innsjekk, wifi, frokost noe spa greier til dragen og meget sen utsjekk i morgen.

Slitent hotel men sjarmerende. Loungen er rett og slett ekkel. Nå er det stranden..

Lite HHonors tips (som sikkert dere fleste vet om) – men har man Diamond så får man automatisk Sixt Platinum kort samt noen veldig gode priser..

Vi endte opp med en Mercedes ML (dog sikkert noe sekssylindrede dieselgreier, men ungene må sakte men sikkert venne seg til de tradisjonene sosialdemokratiske verdiene ) for dragen og arvingenes sommeropphold nå for sommeren til en pris som var lavere enn for en Passat Avant hos Avis (med prefferred priser)

http://hhonors3.hilton.com/en/earn-use-points/travel/earning/index.html

Hilton Reykjavik Nordica

Status: Sølv, men blir vel gull etter dette oppholdet her.
Booket: Standard room, twin bed room med frokost. Kostet 5400 kr for 3 netter
Fikk: No room upgrades. Fullt hotell
Ekstra: Fikk to flasker vann hver, gratis Wifi code for bruk i hotellet.

Hotellet var ganske grei. Lå vel ca. 25-30 min gange fra sentrum. Frokosten var bra. Rommene var som så, ikke noe å skryte over selv om vi overnattet i 8.etasje på hotellet. Synd at de hadde gått tom for standard Hilton tannkrem og tannbørster, men de hadde standard shaving kit som de ga ut. Fikk ellers ingen recognition som sølv medlem.

Hilton Americas-Houston

Status: Gull.
Booket: Double queen bed room. Fikk det og med executive lounge
Fikk: No room upgrades. Fullt hotell.
Ekstra: Fikk fire flasker Evian vann som roomservice måtte hente fra restauranten siden de bare hadde sparkling water på lager. Ellers gratis Wifi code for bruk i hotellet. Tilgang til executive lounge med bedredelig utvalg av frokost og man måtte betale for alkohol.

Bra hotell. Sentralt i Houston. Har de fleste fasiliteter som svømmehall, store restauranter, stor lobby og fine rom. Servicen på hotellet var og bra. Synd at jeg som gull medlem kun måtte benytte meg av executive lounge for å få gratis frokost og at man måtte betale for alkohol. Svømmebassengen og trim rommet var bra.

Hilton The Drake Hotel Chicago

Status: Gull
Booket: Double queen bed room.
Fikk: Suite. "Princess Diana Suite" (!)
Kommentar: Flott hotell. Miniutgave av WaldorfA i NYC.

Hilton Miami Airport

Status: Sølv
Booket: Guestroom 2 double
Fikk: Oppgradering til Lagoon view king, grats wifi, to flasker vann

Hilton Alexandria Egypt

Staus: Diamond
Booket: Hilton Standard Room
Fikk: Hilton Executive Plus
Ekstra: Gratis wifi, 2 gratis flasker vann

Sjekket inn i gaar - ufattelig slitent hotell og det "roeykfrie rommet" lukter som Olympen i gamle dager. Ble lovet nytt rom i kveld. Rommet er gjennomgaaende skittent og alt sengetoey og haandkler er graae og halvfuktige.

Hilton Alexandria Egypt

Staus: Diamond

Booket: Hilton Standard Room

Fikk: Hilton Executive Plus

Ekstra: Gratis wifi, 2 gratis flasker vann

Sjekket inn i gaar - ufattelig slitent hotell og det "roeykfrie rommet" lukter som Olympen i gamle dager. Ble lovet nytt rom i kveld. Rommet er gjennomgaaende skittent og alt sengetoey og haandkler er graae og halvfuktige.

Høres ut som den kjente Hilton Østblokk-Collection. De har jo mange hoteller her ;)

Conrad London St. James

Status: Gull.
Booket: KING SUPERIOR ROOM.
Fikk: KING DELUXE ROOM uten noen form for lounge tilgang.
Ekstra: 4 flasker vann på rommet. Gratis frokost og Wifi. Fikk også et par sjokolade biter med en liten miniatyr Jack Daniels flaske (5 cl) etter at jeg ba om et.

Hotellet ligger bra til med kort avstand til St.James tube station, Buckingham Palace og St.James Park. Jeg menert at dette hotellet heller burde ha passet som main line Hilton hotell enn Conrad. Rommet var ganske bra. Frokost utvalget i bufeen var veldig dårlig til å være et Conrad hotell. Trøsten var at man kunne velge gratis mellom bufeet og a la carte. Tror det var en liten helsestudio i hotellet, men ingen Conrad hotell. Alt i alt en grei hotell, men hadde passet bedre som et Hilton hotell enn Conrad i forhold til hvordan hotellet så ut.

Hotell: Hilton Midtown New York, NY
Satus: Sølv

Booket: Premierrom, hjørnerom i 41etg til 199$ og 169$ natta på kampanje.

Oppgradert: Nope.

Annet: Ikke vannflasker på rommet, gratis Wifi for Hhonors som virket greit, fint rom med god utsikt over byen. Stort upersonlig hotell, generelt laber service.

Pluss: Synes det er bra med gratis safe på rommet. Fikk 2 timer sen utsjekk.

Minus: Spurte om frokostmulighetene på hotellet, ikke mindre enn 45$ pr pers. Ran! Videre så var vi innom serviceskranken for transport,teater mm for å spørre om muligheten for airporttransfer via hotellet. En frekk løk bak skranken sa at det fikk vi ta i morgen med noen andre da han ikke drev med det. Frekk og sur er dårlig kombo i et serviceyrke. Synes også det er negativt å måtte betale for oppbevaring av kofferter da vi har bodd flere netter hos dem!

Ankom Hilton diagonal Mar i Barcelona torsdag kveld. Det var en kjempekø ved resepsjonen, pga av en konferanse ved hotellet og alle deltagere ankom rett før oss.
Jeg spurte en vakt om det fantes noen egen Gold innsjekk; det eksisterte ikke sa han. Men etter å ha dratt frem tidligere erfaringer fra hotellet ble vi send rett opp i exec lounge for innsjekk. Uten kø.. Ble oppgradert( begge rom ) og fikk frokost og lounge tilgangt. Sabrina i loungen gjorde en topp jobb! Jeg er very happy og syntes dette var en god gullkort opplevelse

Hotell: Hilton Penn station Newark, NJ
Status: Sølv
Booket: Concierge til 204$ natta på kampanje.
Oppgradert: Nei.
Annet: 2 vannflasker på rommet, gratis Wifi for Hhonors, loungetilgang. Slitent hotell, og liten lounge. Ok amerikansk frokost, lite og dårlig innhold forøvrig i loungen. Ikke alkohol og lite av det meste.
Pluss: aner ikke, free transport til EWR for dem som trenger det,
Minus: dårlig rom og lounge.

Conrad Bangkok
Booket : Standard Rom til 4000 bath
Status : Gold
Oppgradert : Ja, til Executive Rom med lounge
Annet : Frukt på rommet plus en ny Conrad Elefant.

Som alltid et topp hotell. Anbefales til alle.

Hvilket Hilton bør jeg velge i Barcelona for en natt i september?

Spørs på status og hva du ønsker, Jeg er veldig fornøyd med Diagonal Mar, men det ligger litt utenfor bykjernen. Har alt fu trenger rundt hotellet men det ligger ikke inni by'n.. God service og alltid oppgraderinger på meg der, fin Lounge også..

Back