En liten oppsummering for mitt HHonors Gold run i Berlin her forrige helg:
Hotell: Hampton by Hilton Berlin
Min status: Gold
Rom booket: Billigste rom (75 euro/natt men valgte doble poeng rate som var 5 euro mer.)
Oppgradert: Ja, til queen room with sofa and courtyard view. (Jo, dette rommet koster ca 15 euro mer enn billigste)
Annet: Virkelig god valuta for pengene. Gratis frokost og wifi for alle. Eget brev fra GM som hadde styr på hvor mange ganger jeg har bodd der tidligere, og ble stukket til 2 flasker brus på vei ut, men et velmenende råd om å drikke mye idag da det forventes opp til 39 varmegrader ute. Nice!! Hotellet ligger sentralt mellom Bahnhof Zoo og Savigny Platz.
Hotell: Hilton Berlin
Rom booket: Billigste (131 euro/natt)
Oppgradert: Ja, hvis man kan kalle det en oppgradering å få lov til å se på en stor kirke ut av vinduet så...... Men de tar faktisk 20 euro ekstra per natt for dette. Da jeg spurte om dette rommet lå på executive floor, ble man grundig fortalt at man kun fikk oppgradering på en kategori.
Annet: Mitt spørsmål om sen utsjekk ble innvilget med bare 1 time, da de påstod at de hadde fullt. Merkelig mye støy ute på gangen fra i 9 tiden som man hørte godt inne på rommet. Minibaren hadde sensorer så man kunne ikke sette inn egne ting. Ligger litt usentralt til, og jeg synes jeg fikk bedre valuta for pengene på Hampton by Hilton.
Hotell: Waldorf Astoria Berlin
Rom booket: Billigste (King deluxe room - 161 euro/natt på sommertilbud. Normalpris fra 239 euro og oppover)
Oppgradert: Ja, til "room with a view" i 10 etasje. Hjørnerom med 6 vinduer fra gulv til tak. Koster normalt 40 euro mer.
Annet: Av en eller annen grunn får ikke gullmedlemmer gratis frokost på Waldorf A. Ville man ha full frokost på rommet kostet dette 38 euro. Fikk en konvolutt med en drinkvoucher som eneste fordel under oppholdet. Klarte å bytte den inn i et glass champagne til 16 euro for 1dl. (samme kostet 9.90 på KaDeWe...) Fjongt nytt hotell, men djiiiises for noen priser på tjenestene. 40 euro for parkering, 25 for internett, 6 euro for en 2dl cola flaske i minibaren...... Ellers var det fullt av arabere i nicab i resepsjonen når man ankom. Er visst det og russere som er deres største kundegrupper. Veldig sentralt mellom Bahnhof Zoo og Europacenter. Ikke bruk så mye penger på hotell om du kommer inn etter midnatt og skal reise før 9......