Tips og erfaringer med Hilton og HH -

Re: Om erfaringer med Hilton og HH

Hvilket Hilton bør jeg velge i Barcelona for en natt i september?

Dagonal Mar; ubetinget, selv om beliggenheten er litt perifer. Puro Beach Club, strandbeliggenhet, generøse upgrades, spes. for Diamond members.

Takker så meget begge to.
Status er gull for tiden.
Diagonal er booket :)

Last edited:

Takker så meget begge to.
Status er gull for tiden.
Diagonal er booket :)

Som gull for to år siden ble jeg tilbudt å kjøpe oppgradering til Executive for 80 Euro pr natt så ikke forvent deg for mye. For øvrig var det et fint hotell med soldekk, badebasseng, kort vei til strand og kjøpesenter rett over gaten med restauranter. Var desverre automatisk minibar...

Noen fler som har fått personlig tilbud fra Flying Blue med gratis Hilton HHonors Gold frem til 31. oktober 2015? Med tre opphold i perioden forlenges gullstatusen til mars 2017.

Passer jo veldig bra når Club Carlsson akkurat har avslått forlenging av statusmatch fra EBG... (Kun gyldig én gang, var begrunnelsen.)

Dermed blir det test av Hilton i helga, for første gang siden Hilton Melbourne South Wharf i 2000-et-eller-annet.

Noen fler som har fått personlig tilbud fra Flying Blue med gratis Hilton HHonors Gold frem til 31. oktober 2015? Med tre opphold i perioden forlenges gullstatusen til mars 2017.

Passer jo veldig bra når Club Carlsson akkurat har avslått forlenging av statusmatch fra EBG... (Kun gyldig én gang, var begrunnelsen.)

Dermed blir det test av Hilton i helga, for første gang siden Hilton Melbourne South Wharf i 2000-et-eller-annet.

Ja. Fikk også fra Turkish Airlines.9 timer før AF.
Min Hilton account ble GULL,på ca 1 time.
btw...noen som vet...Jeg bestillte en 12 netter overnatting på hilton senere i dag. Får ikkke noe 5 natt free,eller frokost gratis...eneste som stod på bestillingen var GOLD....Free internett.
Er dette noe man ber om på hotellet,,,eller

Ja. Fikk også fra Turkish Airlines.9 timer før AF.
Min Hilton account ble GULL,på ca 1 time.
btw...noen som vet...Jeg bestillte en 12 netter overnatting på hilton senere i dag. Får ikkke noe 5 natt free,eller frokost gratis...eneste som stod på bestillingen var GOLD....Free internett.
Er dette noe man ber om på hotellet,,,eller

5 natt gratis er kun på award nights, og man må ha 5 netter på rad.

eks.
koster det 50k poeng for en natt, så betaler du kun 200k for 5 netter.

frokost får du på hotellet, ikke noe stress :)

5 natt gratis er kun på award nights, og man må ha 5 netter på rad.

eks.
koster det 50k poeng for en natt, så betaler du kun 200k for 5 netter.

frokost får du på hotellet, ikke noe stress :)

Thanks for the info :)

Teknisk spsm:
Stuntreiser til BCN i morgen, booket Diagonal Mar dels på 1 natt "Forced 48h guarantee" og dels på poeng. Er nok på hotellet kl. 18. Status: Diamond (Både jeg og fruen).
Får som vanlig tilbud om å allerede sjekke inn, men er litt tilbakeholden, lurer på om oppgraderings"kvoten"/-mulighetene endres i forhold til om jeg først sjekker inn ved ankomst?
Noen erfaringer i så måte?

Conrad Hong Kong
Staus: Diamond
Booket: To vanlige rom connected
Fikk: Executive hjørnesuite og executive rom

Ekstra: Sjekket inn i dag tidlig 06.55 og da var begge rommene klare!!
Meget stor boltreplass med tre bad fem TVer (som selvfølgelig skal få være i fred) En ufattelig hyggelig velkomst og et nydelig hotell. Vel og merke et langt fra utpreget familiested)

Conrad Bali
Staus: Diamond
Booket: Lagoon De Luxe og Lagoon Suite
Fikk: Lagoon De Luxe og De Luxe Lagoon Suite (45 kvm ekstra suite)

Ekstra: Executive benefits for alle (6 pax) Får bruke hovedbaren (herlig med utsikt over hav og pool) som lounge på grunn av barna som gir blant annet to timer vi kan bestille hva vi vil av drinker, vin osv.

Oppgraderingen var avtalt på forhånd og hotellsjefen tok oss i mot personlig. Han fortalte som vi vet at du får ikke bedre rom så han kunne ikke opgradere mer. 180 kvm med langsgående brygge ut mot poolen med havutsikt.

image.jpg

Jeg har også fått dette tilbudet. Skal ha en god del overnattinger med Hilton framover, men selvfølgelig ikke før i 2016, så hadde vært veldig kjekt med forlenget gullkort. Har sett på Polen og det er en god del billige hoteller der, så det kan vært en mulighet ihvertfall. Er det noen av dere som har andre gode idéer for tre netter (typisk torsdag-søndag el. fredag-mandag) som ikke vil bli alt for dyrt?

Jeg har også fått dette tilbudet. Skal ha en god del overnattinger med Hilton framover, men selvfølgelig ikke før i 2016, så hadde vært veldig kjekt med forlenget gullkort. Har sett på Polen og det er en god del billige hoteller der, så det kan vært en mulighet ihvertfall. Er det noen av dere som har andre gode idéer for tre netter (typisk torsdag-søndag el. fredag-mandag) som ikke vil bli alt for dyrt?

Hampton i Berlin pleier ikke være så galt priset, og Berlin er jo også en relativt rimelig og fin by. (Husk at det kreves tre besøk, ikke tre netter!)

Hampton i Berlin pleier ikke være så galt priset, og Berlin er jo også en relativt rimelig og fin by. (Husk at det kreves tre besøk, ikke tre netter!)
Skal vel være enkelt i Berlin med både Hampton, Waldorf og Hilton :D

Ok, så tre netter=1 besøk? Det visste jeg ikke. Ja, da burde isåfall Berlin være et godt reismål. Takk for tips!

Hamton Berlin ligger ofte på 70pr natt.
Du må ha 3 "stays".
14 netter på samme hotel er En Stay. Sjekker du ut og inn igjen på samme hotel,samme dag, er det forsatt bare 1 stay.
Dvs...Om du tar 1 natt på Hamton,neste på Waldorf,og siste på Hilton,har du 3 "stays".
Det billigste å gjøre dette på i Berlin,vil være 1 natt på Hamton (70-80€) ,neste på hilton (130-150€) ,siste på Hamton igjen (70-80€)
Da får du 3 stays,på en tur.
Flyr du Norwegian får du fint T/R til rundt 800kr.
Prisene er, hvist du se 100% fleksibel.

Last edited:

En liten oppsummering for mitt HHonors Gold run i Berlin her forrige helg:

Hotell: Hampton by Hilton Berlin
Min status: Gold
Rom booket: Billigste rom (75 euro/natt men valgte doble poeng rate som var 5 euro mer.)
Oppgradert: Ja, til queen room with sofa and courtyard view. (Jo, dette rommet koster ca 15 euro mer enn billigste)
Annet: Virkelig god valuta for pengene. Gratis frokost og wifi for alle. Eget brev fra GM som hadde styr på hvor mange ganger jeg har bodd der tidligere, og ble stukket til 2 flasker brus på vei ut, men et velmenende råd om å drikke mye idag da det forventes opp til 39 varmegrader ute. Nice!! Hotellet ligger sentralt mellom Bahnhof Zoo og Savigny Platz.

Hotell: Hilton Berlin
Rom booket: Billigste (131 euro/natt)
Oppgradert: Ja, hvis man kan kalle det en oppgradering å få lov til å se på en stor kirke ut av vinduet så...... Men de tar faktisk 20 euro ekstra per natt for dette. Da jeg spurte om dette rommet lå på executive floor, ble man grundig fortalt at man kun fikk oppgradering på en kategori.
Annet: Mitt spørsmål om sen utsjekk ble innvilget med bare 1 time, da de påstod at de hadde fullt. Merkelig mye støy ute på gangen fra i 9 tiden som man hørte godt inne på rommet. Minibaren hadde sensorer så man kunne ikke sette inn egne ting. Ligger litt usentralt til, og jeg synes jeg fikk bedre valuta for pengene på Hampton by Hilton.

Hotell: Waldorf Astoria Berlin
Rom booket: Billigste (King deluxe room - 161 euro/natt på sommertilbud. Normalpris fra 239 euro og oppover)
Oppgradert: Ja, til "room with a view" i 10 etasje. Hjørnerom med 6 vinduer fra gulv til tak. Koster normalt 40 euro mer.
Annet: Av en eller annen grunn får ikke gullmedlemmer gratis frokost på Waldorf A. Ville man ha full frokost på rommet kostet dette 38 euro. Fikk en konvolutt med en drinkvoucher som eneste fordel under oppholdet. Klarte å bytte den inn i et glass champagne til 16 euro for 1dl. (samme kostet 9.90 på KaDeWe...) Fjongt nytt hotell, men djiiiises for noen priser på tjenestene. 40 euro for parkering, 25 for internett, 6 euro for en 2dl cola flaske i minibaren...... Ellers var det fullt av arabere i nicab i resepsjonen når man ankom. Er visst det og russere som er deres største kundegrupper. Veldig sentralt mellom Bahnhof Zoo og Europacenter. Ikke bruk så mye penger på hotell om du kommer inn etter midnatt og skal reise før 9......

Et annet alternativ er også Warszawa, som har Hilton, Hampton og DoubleTree.

Jeg gjorde mitt MVP run i Manchester. Doubletree og Hilton. Er også Hilton på flyplassen.

En liten oppsummering for mitt HHonors Gold run i Berlin her forrige helg:

Hotell: Hampton by Hilton Berlin
Rom booket: Billigste rom (75 euro/natt men valgte doble poeng rate som var 5 euro mer.)
Oppgradert: Ja, til queen room with sofa and courtyard view. (Jo, dette rommet koster ca 15 euro mer enn billigste)
Annet: Virkelig god valuta for pengene. Gratis frokost og wifi for alle. Eget brev fra GM som hadde styr på hvor mange ganger jeg har bodd der tidligere, og ble stukket til 2 flasker brus på vei ut, men et velmenende råd om å drikke mye idag da det forventes opp til 39 varmegrader ute. Nice!! Hotellet ligger sentralt mellom Bahnhof Zoo og Savigny Platz.

Hotell: Hilton Berlin
Rom booket: Billigste (131 euro/natt)
Oppgradert: Ja, hvis man kan kalle det en oppgradering å få lov til å se på en stor kirke ut av vinduet så...... Men de tar faktisk 20 euro ekstra per natt for dette. Da jeg spurte om dette rommet lå på executive floor, ble man grundig fortalt at man kun fikk oppgradering på en kategori.
Annet: Mitt spørsmål om sen utsjekk ble innvilget med bare 1 time, da de påstod at de hadde fullt. Merkelig mye støy ute på gangen fra i 9 tiden som man hørte godt inne på rommet. Minibaren hadde sensorer så man kunne ikke sette inn egne ting. Ligger litt usentralt til, og jeg synes jeg fikk bedre valuta for pengene på Hampton by Hilton.

Hotell: Waldorf Astoria Berlin
Rom booket: Billigste (King deluxe room - 161 euro/natt på sommertilbud. Normalpris fra 239 euro og oppover)
Oppgradert: Ja, til "room with a view" i 10 etasje. Hjørnerom med 6 vinduer fra gulv til tak. Koster normalt 40 euro mer.
Annet: Av en eller annen grunn får ikke gullmedlemmer gratis frokost på Waldorf A. Ville man ha full frokost på rommet kostet dette 38 euro. Fikk en konvolutt med en drinkvoucher som eneste fordel under oppholdet. Klarte å bytte den inn i et glass champagne til 16 euro for 1dl. (samme kostet 9.90 på KaDeWe...) Fjongt nytt hotell, men djiiiises for noen priser på tjenestene. 40 euro for parkering, 25 for internett, 6 euro for en 2dl cola flaske i minibaren...... Ellers var det fullt av arabere i nicab i resepsjonen når man ankom. Er visst det og russere som er deres største kundegrupper. Veldig sentralt mellom Bahnhof Zoo og Europacenter. Ikke bruk så mye penger på hotell om du kommer inn etter midnatt og skal reise før 9......

Har bodd på Hilton Gendarmenmarkt x flere. Gullmedlem. Første gang også phantomup til rom med utsikt på domen, deretter dog [dessverre] upped til Exec. Ulempen med det er at man er tvunget å spise frokost i loungen, som har betydelig svakere tilbud i sammenlikning med restaurant. On a side note er det (etter min mening i strid med HH rules) ikke gratis tilgang til badstue inne i SPA område for H&H Gold - bare for Diamond. Hotellet har utmerket beliggenhet og bra frokost, men SPA område generelt og romene ligger under hiltons gjennomsnitt - og er absolutt 0 match for Hyatt Potsdamer Platz. Ikke bruk > 120 Euro per natt på Hilton Gendarmenmarkt.

Skal til Waldorf første gang i september. HH Gull skall ikke få gratis frokost på Waldorf hotels (se hhonors.com Waldorf Astoria My Way benefits).

Back