Tips og erfaringer med Hilton og HH -

Re: Om erfaringer med Hilton og HH

Jeg har ikke bodd på noen Waldorf eller Conrad ennå, men i USA synes jeg selv Hampton hotellene er bedre enn "ekte" Hilton, DoubleTree virker dog som er i samme bane - noen bra noen tja. At mange hoteller er tidligere andre merker er det mange som gjør, men det virker som man ikke tar renovasjon og oppgradering like seriøst.
Frokosten til Hilton synes jeg stort sett er god, men der hvor de serverer den i Executive lounger har jeg begynt å velge bort med mindre det er svært fullt i de "vanlige" restaurantene de bruker til frokost, det er nesten alltid dårligere der.

Hilton CPH
Status: Gold
Booket: Deluxe King
Oppgradert: Nei

Fikk gratis internett, italiensk vann og noe sjokkis, frokost i restaurant.

Dagen før ankomst fikk jeg epost om at det ikke var lov med mer enn to pers pr rom, så de ville gi meg to connecting room. Vi var to voksne og to barn på 2 og 3. Svarte jeg var Hilton gold. Ved innsjekk sa hun det var to cribs i rommet. Turte ikke pushe for executive.

Hilton Park Lane London

Booket: std
Fikk: Deluxe King i 16. Etg

Vann på rommet, gratis frokost til meg og fruen og gratis wifi.

Ikke spes imponert over hotellet egentlig, men Hilton er Hilton, sånn midt på treet...

Hilton CPH
Booket: Deluxe King
Oppgradert: Nei

Fikk gratis internett, italiensk vann og noe sjokkis, frokost i restaurant.

Dagen før ankomst fikk jeg epost om at det ikke var lov med mer enn to pers pr rom, så de ville gi meg to connecting room. Vi var to voksne og to barn på 2 og 3. Svarte jeg var Hilton gold. Ved innsjekk sa hun det var to cribs i rommet. Turte ikke pushe for executive.

Personlig boikotter jeg Hilton CPH. Har fortsatt ikke hørt om noen som har blitt oppgradert som har gullkort. Har flere ganger hørt at de av prinsipp ikke oppgraderer noen. Og prisen de tar er det dobbelte minst, av det andre hoteller i området tar.

Eneste mulighet til å få dem på bedre tanker er å booke andre steder!

Personlig boikotter jeg Hilton CPH. Har fortsatt ikke hørt om noen som har blitt oppgradert som har gullkort. Har flere ganger hørt at de av prinsipp ikke oppgraderer noen. Og prisen de tar er det dobbelte minst, av det andre hoteller i området tar.

Booker du deluxe blir en vanligvis oppgradert til executive. Uten status er hotelket uaktuelt pga dyr wifi og frokost.

Bor ikke der ofte, men har blitt oppgradert et par ganger. Har bare sølv!

Blitt oppgradert begge gangene jeg har bodd der, fra standard til deluxe første gangen, fra standard til executive andre gangen. Fin lounge og veldig god frokost i restauranten.

Den ene gangen jeg har bodd der etter at jeg fikk gullkort ble jeg oppgradert. Så vet ikke helt om infoen din stemmer, ser det er andre også som rapporterer om det samme. Har vel kanskje med hvor mange rom de har tilgjengelig?

Jeg fikk en HHonors Gold challenge i Desember 2013, men pga. endring i reisemønster ente jeg med å ikke bo en eneste natt på Hilton.

Nå kan det se ut Hilton er hakket mer aktuelt igjen, men det står i mailen jeg fikk sist at statuschallenge kan kun gjøres én gang. Noen som vet har fått statuschallenge mer enn én gang? Rimelig uaktuelt å bo 40 netter på Hilton og betale for Wifi (litt av prinsipp, litt fordi det koster skjorten enkelte steder).

Jeg fikk en HHonors Gold challenge i Desember 2013, men pga. endring i reisemønster ente jeg med å ikke bo en eneste natt på Hilton.

Nå kan det se ut Hilton er hakket mer aktuelt igjen, men det står i mailen jeg fikk sist at statuschallenge kan kun gjøres én gang. Noen som vet har fått statuschallenge mer enn én gang? Rimelig uaktuelt å bo 40 netter på Hilton og betale for Wifi (litt av prinsipp, litt fordi det koster skjorten enkelte steder).

Jeg er Gold for andre gang på kampanje.

https://www.hiltonhhonors.com/ProcessLanding/ProcessLanding/?lp=mvpftgold

Du kan ikke ta samme statuschallenge flere ganger. ;)

Hilton Park Lane London

Status: Silver
Booket: KING HILTON GUEST ROOM
Fikk: KING HILTON DELUXE ROOM og masse vannflasker ved forespørsel til roomservice.

Gratis internet var inkludert i prisen og jeg fikk en voucher på £25 som jeg kunne trekke fra hvis jeg benyttet meg av minimum £50 i restaurantene eller barene i hotellet så lenge jeg booket gjennom hilton.com.

Grei hotell i hjertet av London. Perfekt beliggenhet. Ikke langt ifra Hyde Park og Harrods. Hotellrommene minnet mer om et standard Hilton hotell som jeg har bodd på i mange steder rundt forbi i verden. Bra top floor bar på toppen av hotellet. Michelin restauranten Galvin at the windows på toppen av hotellet var konge med god mat. Bra nattklubb i kjelleren av hotellet som heter Whiskey Mist. Ellers er dette hotellet ikke inne blant topp 5 beste Hilton hotellene jeg har bodd på gjennom tidene.

Hilton London Euston

Booket: Standard Single room med frokost
Fikk: Niks og nada. De kunne ikke gi meg noe. Dårlig behandling. Bare vann på forespørsel fra roomservice. Wifi fikk jeg gratis pga at jeg hadde booket via hilton.com

Brukte dette hotellet siden jeg skulle reise videre med Eurostar toget til Brussels tidlig om morgenen dagen etter. Ligger 5 minutter unna St.Pancras station. Grei standard på hotellet. Litt gammelt. Rommet var greit det og. Dårlig service på hotellet. Frokosten var bra med en del utvalg.

Hilton London Euston
Booket: Standard Single room med frokost
Fikk: Niks og nada. De kunne ikke gi meg noe. Dårlig behandling.

Strengt tatt ikke mer enn hva man skal få som Silver.

HOTEL BENEFITS

Members with Silver status receive all the standard benefits:

Quick reservations and check-ins based on your room preferences
Late check-out1
Express check-out
2nd Guest stays free2
Plus:

Complimentary access to fitness centers and health clubs4
Two complimentary bottles of water per stay (at Waldorf Astoria™ Hotels & Resorts, Conrad® Hotels & Resorts, Curio - A Collection by Hilton, Hilton Hotels & Resorts, DoubleTree by Hilton™, Embassy Suites Hotels™, Hilton Garden Inn™ and Hilton Grand Vacations™ hotels)5

Hilton Park Lane London

Grei hotell i hjertet av London. Perfekt beliggenhet. Ikke langt ifra Hyde Park og Harrods. Hotellrommene minnet mer om et standard Hilton hotell som jeg har bodd på i mange steder rundt forbi i verden. Bra top floor bar på toppen av hotellet. Michelin restauranten Galvin at the windows på toppen av hotellet var konge med god mat. Bra nattklubb i kjelleren av hotellet som heter Whiskey Mist. Ellers er dette hotellet ikke inne blant topp 5 beste Hilton hotellene jeg har bodd på gjennom tidene.

Kan jeg spørre hvilken etasje du var innplassert i (dvs er det i en av de etasjene som er oppusset; dvs fra rundt 10. etasje og oppover)? Min erfaring med dette hotellet er at rommene er betydelig bedre enn f.eks. alle andre Hilton-hoteller jeg har bodd på i Storbritannia.

Dette hotellet har også gjennomgående vært veldig generøse med oppgraderinger (dvs alle gangene jeg har bodd der har jeg fått exec rom, også før jeg ble HH Gold).

Kan jeg spørre hvilken etasje du var innplassert i (dvs er det i en av de etasjene som er oppusset; dvs fra rundt 10. etasje og oppover)? Min erfaring med dette hotellet er at rommene er betydelig bedre enn f.eks. alle andre Hilton-hoteller jeg har bodd på i Storbritannia.

Dette hotellet har også gjennomgående vært veldig generøse med oppgraderinger (dvs alle gangene jeg har bodd der har jeg fått exec rom, også før jeg ble HH Gold).

Jeg bodde i 11.etasje. Grei utsikt mot Hyde Park. Kunne oppgradere meg til et exec. room mot et tillegg for £85, men det var ikke aktuelt pga at jeg ikke ville ha fått bruk for loungen så mye, spesielt når det er cocktail hours i perioden 18-20.

DoubleTree by Hilton Hotel & Suites Charleston - Historic District

Staus: Gull
Booket: King Bed Larger Room
Fikk: King Bed Larger Room
Ekstra: fikk frokost som var god

Annet: God beliggenhet. Merkelige Heve/senke-vinduer som i tegnefilmer hvor mekanismen så ut til å være feilmontert, umulig å åpne. Wlan var allerede inkludert. Fikk sjekke inn online dagen før og på websiten listet de kun ett eneste rom de sa de hadde valgt ut for meg. Fikk en forutanelse om å sjekke hvor rommet var og det viste seg å være på grunnetasje mot et atrium, omtrent det dårligste plasserte rommet i hotellet. Med litt klikking fikk jeg frem andre og bedre rom jeg kunne velge mellom. Endte opp i 5. etasje med litt utsikt.

DoubleTree by Hilton Hotel Orlando at SeaWorld

Staus: Gull
Booket: DOUBLE BEDS-DELUXE-WETBAR
Fikk: DOUBLE BEDS-DELUXE-WETBAR
Ekstra: Voucher for continental breakfast, men den måtte jeg diskutere for å få

Grei utsikt til bassengområde, men veldig kronglete stier for å komme seg rundt på området. Ikke complimentary vann eller cookie ved innsjekking. WLan allerede inkludert, men de hadde registrert meg feil slik at det måtte korrigeres før det virket for meg. Fikk sjekke inn online og valgt rom dagen før, men systemet forslo som vanlig det dårligste rommet i kategorien. Ved insjekking påstod 2 personer at de ikke hadde rom med det nummeret, men etter at jeg fortalte hvilket bygg og etasje det lå i fant de ut at det eksisterte likevel. De kjente heller ikke til romkategoriene eller visst hva "wetbar" (som kjeden selv sier rommet har) var. Da jeg gikk tilbake for å få wlan til å fungere nevnte jeg at det var så mye vanndammer på gulvet at det ikke var mulig å bruke kjøkkenkrok/bad uten å bli våt på beina. Ble da straks tilbudt et billigere og enklere rom ut mot parkeringsplassen. Brukte selv badehånddukene til å tørke opp.

Hva er ståa hvia man booker rom på Conrad via hotels.com og har status? Får man da samme fordelene, upgrades, poeng osv?

Forøvrig overraskende stor prisforskjell på prisene til Conrad Hong Kong via hotels.com contra hilton.com

Du skal ikke få noe. Men prøv best rate guranteed. Med Starwodd kan en bruke dette før en faktisk booker. Tipper Hilton har noe lignende. Pass på å sammenlign samne type rom og samme avbestillingsregler.

Back