Tips og erfaringer med Hilton og HH -

Re: Om erfaringer med Hilton og HH

Har bodd noen ganger på Hilton Sukhumvit i Bangkok. Dette er relativt nytt og god standard. Ok lounge også m/gratis frokost. Men sammenliknet med f.eks Hyatt Erawan som jeg pleier å bo på når de ikke helt opp.
Likevel fint å ha et gullkort siden en får det på fire overnattinger, og når Hilton selger rom på kampanje er det greit å ha gull-perks.

Har du prøvd å søke etter MVP kampanjen? Den var tilgjengelig tidligere uten noen spesielle restriksjoner. Gull etter 4 opphold over 90 dager.

Og vips var statusen endret til Gold. Takk for hjelpen! :)

Hilton Gdansk
Status: Gull
Booket: To standard rom
Oppgradert: Ja, begge rommene til deluxe rom, spurte om suite men da ville de ha betaling.

Forøvrig et veldig fint hotell, virket som alle gjestene var norske ;-)

Sykt irriterende, nå har tydelighvis HHonors begynt med captcha på innlogging...

Fikk opp en lavere prepaid pris uten poengopptjening når jeg rotet rundt på siten til Hilton, men etter å ha klikket videre klarte jeg ikke å få tilbake den prisen. Noen tips om hvordan man får dette opp igjen?

Hilton Shanghai
Staus: Gull
Booket: 2 executive rom
Oppgradert: nei, ei heller ingen andre perks som ikke var inkludert i romprisen.

Hotell: Hilton Jumeirah Beach resort, Dubai.
Min status: Blue
Rom booket: Executive rom på worldwide goverment rate til 1250AED pr natt.
Oppgradert: nei
Andre fordeler: Frokost i loungen, loungeaksess, free internet i 2 timer på hver pålogging, 2 vannflasker hver dag, og ikke minst gratis transport T/R flyplassen i BMW 5-serie. Fikk tipset via tripadviser om free airport transfer for executive rom. Tror hotellet holder lav profil om dette tilbudet.

Meget bra opphold og flott beliggenhet. Hyggelig betjening, flott resort med mye tilrettelagt. Merker hotellet ikke er nytt lenger, men helt innenfor.

Minus er stive priser på hotellet for mat og drikke, tregt gratis Internett og dårlig lydisolasjon.

Hilton Beijing Wangfujing
Booket: executive room
Oppgradert: Ja til et eller annet litt større rom
Annet: velkomstbrev og noen kaker. Ellers var hotellet veldig bra, kanskje det beste hilton hotellet jeg har bodd på. Veldig god service, fikk for eksempel låne hotellbilen med sjåfør da jeg skulle ut på et lite ærend.
Ellers så gjenkjenner de gullkort kunder godt, og ble omtalt ved navn ved flere anledninger. Ville absolutt anbefale dette hotellet hvis man skal til Beijing.

Eneste som var litt kjedelig var at det var sikkerhetskontroll inn på hotellet i anledning APEC-møtet som var i byen. Men det medførte egentlig mer positive enn negative ting, alle fabrikker var stengt og det var partall/oddetallskjøring, luften i Beijing har ikke vært så ren siden OL i 2008

Hilton Palaco del Rio i San Antonio, TX
Booket: King bed river view
Fikk: King bed river view
Ekstra: fikk vouchere for frokost, wlan var allerede inkludert i rommene
Annet: veldig bra beliggenhet og veldig serviceminded betjening til å være USA.

En noe eiendommelig/sammensatt erfaring med Hilton CPH.

Jeg booket en overnatting Park and Fly King Deluxe inkl. frokost 9. - 10. okt.
samt et standardrom inkl. frokost 13. - 14. oktober.
Status Silver.

Jeg synes hotellet, servicen, rommene, frokosten og ikke minst beliggenheten til dette hotellet når man skal ut og fly, er helt topp.

Park and fly i King deluxe med frokost koster snaut 3000 danske kroner, og det høres jo umiddelbart mye ut. Men tatt i betraktning at dette inkluderer opp til 8 døgn parkering i parkeringshuset som ligger i tøffelavstand til hotellet og terminal 3, og midt imellom dem, noe som koster DKK 300.- pr. døgn, er jo dette en god deal.

Så jeg ankommer pr. bil, sjekker inn og får kort til å bruke i parkeringshuset, og mens jeg parkerer bilen blir bagasjen min bragt opp til rommet. Neste dag spiser jeg frokost og drar til Barcelona med Vueling.

Når jeg returnerer går jeg via parkeringshuset og lemper det meste av bagasjen inn i bilen, og sjekker deretter inn og får en god natts søvn før jeg begynner på hjemreisen. Bilen får jeg med ut av parkeringshuset med kortet jeg mottok ved innsjekk for noen dager siden.

Så langt alt greit.

Men så går det noen uker, så kommer account statement fra Hiltonhonours. Der har jeg fått poeng for det siste oppholdet, men ikke det første av disse to, det desidert dyreste.

Jeg sender så en e-mail til Hiltonhonours og etterlyser poengene. Svaret er at det er det enkelte hotell som bestemmer om, og hvor mange poeng som skal deles ut, og den dealen jeg hadde fått på den overnattingen ga ikke poeng. Hvis jeg lurte på noe mer måtte jeg kontakte hotellet.

Vel, så gjør jeg det, og sender en mail til Hilton CPH og spør om det Hiltonhonours skriver er korrekt.

Og det er det, Park&Fly gir ikke bonuspoeng hos Hiltonhonours fordi det er sånn en god deal, er svaret. Jeg er enig i at det er en god deal, og kunne forsåvidt akseptert at det ikke ga bonuspoeng. Men det fremgikk ikke noe sted under booking (på Hiltonhonours webside) og ikke heller på bookingbekreftelse.

Tydeligvis var gubben som svarte meg på Hilton CPH litt ille berørt, så jeg ble umiddelbart tilbudt en "kompensasjon", neste gang jeg kommer til Hilton CPH skal jeg bli oppgradert gratis til Executive Floor.

(Og hvis noen undrer hvorfor jeg kjørte bil til CPH for å fly til Spania, er svaret at jeg skulle ha med meg nesten 40 flasker vin hjem, produsert av druer vi selv hadde plukket høsten 2013. Best å holde seg innenfor EU da.)

Last edited:

Hilton Singapore Orchard Road
Booket: Twin Hilton Deluxe
Fikk: Twin Hilton Executive Room
Ekstra: Loungetilgang, fikk sjekket inn kl. 08.30.
Annet: Generelt god serviceinnstilling hos de fleste ansatte, noe eldre hotell med litt mye trafikkstøy fra Orchard Road, selv i 19. etg.

Hilton Melbourne South Warf
Booket: Twin Hilton Guestroom
Fikk: Twin Hilton Guestroom City View
Ekstra: Frokost-vouchere for hele oppholdet, vouchers for dessert i hotellrestauranten.
Annet: Relativt nytt hotell med OK beliggenhet. Upåklagelig utsikt fra 10. etg ut mot Yarra River og Southbank. De beklaget at de ikke kunne oppgradere rommet annet enn til city view, høyt belegg. Hadde ikke forventet noe mer pga 8 netters opphold på et travelt konferansehotell.

Hilton London Paddington
Booket: Double Hilton Guestroom
Fikk: Double Hilton Deluxe
Annet: Frokost og nett for gullstatus. Sneik meg inn på loungen; Den var faktisk veldig allright.

Må si både dette og Metropole ikke er verdt penga. Slitne saker modne for oppussing.
Edit: Men en ting skal de ha; Sengene er fantastiske, som på alle andre Hilton hoteller jeg har besøkt.

Last edited:

Hilton Melbourne South Wharf
Booket: King Hilton Guestroom
Fikk: King Hilton Executive City View
Other: Great lounge with city views. Oysters and champagne available in lounge if you arrive early. Nice selection of food including sushi and warm snacks. Nice breakfast buffet.

Hilton Millenium Bangkok.
Status: Diamond
Booket: Executive suite connected to executive de luxe.
Fikk: Som bestilt.

De mente vi fikk Diamond fordelen med lounge - men det ville følge rommet uansett.
Ingen fordeler med andre ord. De sa også at de ikke kunne oppgradere da det ikke fantes større. Hotellet fint, proff service, litt slitent, kjip frokost (kvaliteten) til å være Asia.

Hilton Hua Hin
Status: Diamond
Bestilte: Sukothai Suite
Fikk: Som bestilt.

De mente de ikke kunne oppgradere mer da vi hadde det største tilgjengelige rommet. (200 kvm + 60 kvm terrasse) Dragen fikk tre spabehandlinger som plaster på såret samt at de mente vi var heldige som fikk lounge. Denne følger uansett med rommet og er forferdelig dårlig. Hotellet er slitent og veldig charter men rommet er flott.

Jeg er ferdig med dette kort-tullet mitt nå da vi flere ganger havner på dårligere hoteller fordi jeg håper på en opgradering. Fra nå av blir det Tripadvisor igjen og vi booker stort sett uoppgraderbare rom uansett. Dragen begynner å bli lei sytet.

Jeg har bodd eller besøkt en 20 Hilton siste to årene og alle er ganske slitne. Waldorf og Conrad er meget bra, men ikke alltid hvor vi vil reise.

Jevnt over synes jeg slitent er gjennomgangstonen når det kommer til Hilton (vanlig, og ikke Conrad/Waldorf/etc) og det er jo nok Hilton hoteller i USA som først og fremst gir en følelse av østblokk

Enig - østblokk-tanken har streifet oss også. Virker som de kjøper utdaterte hoteller. Jeg rev av et Hilton klistremerke av "kontrollpanelet" ved sengen i dag tidlig og der stod det Melia Hua Hin. :colgate:

Jevnt over synes jeg slitent er gjennomgangstonen når det kommer til Hilton (vanlig, og ikke Conrad/Waldorf/etc) og det er jo nok Hilton hoteller i USA som først og fremst gir en følelse av østblokk

Stort sett enig med deg, men det virker som om hotellene i østen holder høy klasse. Har bodd på Hilton i Beijing og Sydney som begge var fantastiske.

I Europa opplever jeg ikke Hilton som gjennomgående "slitent" (bortsett fra London/UK), men "over there" er det en helt annen historie.
Muggsoppanalyser av enkelte av USA rommene ville også vært interessant...

Enig - østblokk-tanken har streifet oss også. Virker som de kjøper utdaterte hoteller. Jeg rev av et Hilton klistremerke av "kontrollpanelet" ved sengen i dag tidlig og der stod det Melia Hua Hin. :colgate:

Det var Melia da kjerringa var der i 1995, det var blitt Hilton i 2001 da jeg var der første gang. (Og ikke mye er endret siden da....)

Back