Re: Om erfaringer med Hilton og HH
En noe eiendommelig/sammensatt erfaring med Hilton CPH.
Jeg booket en overnatting Park and Fly King Deluxe inkl. frokost 9. - 10. okt.
samt et standardrom inkl. frokost 13. - 14. oktober.
Status Silver.
Jeg synes hotellet, servicen, rommene, frokosten og ikke minst beliggenheten til dette hotellet når man skal ut og fly, er helt topp.
Park and fly i King deluxe med frokost koster snaut 3000 danske kroner, og det høres jo umiddelbart mye ut. Men tatt i betraktning at dette inkluderer opp til 8 døgn parkering i parkeringshuset som ligger i tøffelavstand til hotellet og terminal 3, og midt imellom dem, noe som koster DKK 300.- pr. døgn, er jo dette en god deal.
Så jeg ankommer pr. bil, sjekker inn og får kort til å bruke i parkeringshuset, og mens jeg parkerer bilen blir bagasjen min bragt opp til rommet. Neste dag spiser jeg frokost og drar til Barcelona med Vueling.
Når jeg returnerer går jeg via parkeringshuset og lemper det meste av bagasjen inn i bilen, og sjekker deretter inn og får en god natts søvn før jeg begynner på hjemreisen. Bilen får jeg med ut av parkeringshuset med kortet jeg mottok ved innsjekk for noen dager siden.
Så langt alt greit.
Men så går det noen uker, så kommer account statement fra Hiltonhonours. Der har jeg fått poeng for det siste oppholdet, men ikke det første av disse to, det desidert dyreste.
Jeg sender så en e-mail til Hiltonhonours og etterlyser poengene. Svaret er at det er det enkelte hotell som bestemmer om, og hvor mange poeng som skal deles ut, og den dealen jeg hadde fått på den overnattingen ga ikke poeng. Hvis jeg lurte på noe mer måtte jeg kontakte hotellet.
Vel, så gjør jeg det, og sender en mail til Hilton CPH og spør om det Hiltonhonours skriver er korrekt.
Og det er det, Park&Fly gir ikke bonuspoeng hos Hiltonhonours fordi det er sånn en god deal, er svaret. Jeg er enig i at det er en god deal, og kunne forsåvidt akseptert at det ikke ga bonuspoeng. Men det fremgikk ikke noe sted under booking (på Hiltonhonours webside) og ikke heller på bookingbekreftelse.
Tydeligvis var gubben som svarte meg på Hilton CPH litt ille berørt, så jeg ble umiddelbart tilbudt en "kompensasjon", neste gang jeg kommer til Hilton CPH skal jeg bli oppgradert gratis til Executive Floor.
(Og hvis noen undrer hvorfor jeg kjørte bil til CPH for å fly til Spania, er svaret at jeg skulle ha med meg nesten 40 flasker vin hjem, produsert av druer vi selv hadde plukket høsten 2013. Best å holde seg innenfor EU da.)