Tips og erfaringer med Hilton og HH -

Re: Om erfaringer med Hilton og HH

Roma: Hilton Garden Inn claridge
Pris: € 105 dobbeltrom med balkong
HH Gold
Fikk valg mellom 750 bonuspoeng, eller gratis frokost.

Vi kjører en tradisjonell "budsjettferie" i November/desember og har igjen spurt høffelig om en pre-opgradering med godt hell:

Doubletree Kuala Lumpur
Staus: Diamond
Booket: To vanlige rom connected
Fikk (får): Bekreftet Executive suite og executive rom. (Pris på nettet 5.647 MYR vi betaler 2.889 MYR)

Tror noe av det som trigger disse pre-oppgraderingene er at vi ber spesifikt om connected rooms (som da bør blokkeres) og at vi sender meget ydmyk mail til GM.

Har også fått bekreftet opgradering ett eller to hakk med Hilton Phuket:

Hilton Phuket
Booket: Hilton Suite og Vanlig Twin Room
Fikk: Hilton De Luxe Suite Sea View og De Lux Plus Sea View (i den nyoppussede delen)

Homewood Suites by Hilton Seattle-Conv Ctr-Pike Street (Ja det er faktisk hele navnet)
Status: Gull
Booket: QUEEN BED STUDIO SUITE
Fikk: QUEEN BED STUDIO SUITE
Perks: 2 vannflasker, sjokoladekjels og kort med velkomsthilsen

Frokost er inkludert og alle får wlan, de sier man skal ha HH-nummer, men man trenger visst ikke det engang.

Stort rom med utstyrt kjøkken. Dusj i badekar. Håpløs USA-type vindu som hverken kan åpnes eller lukkes helt, så det er derfor støy fra veien utenfor. Ikke safe på rommet. En TV og ikke to slik de sier i beskrivelsen. Oppvarmet lite basseng utenfor billjardrommet i 5. etasje. De har masse håndduker der, men jeg så ingen fasiliteter for å skifte eller dusje. Det er heller ikke badekåpe på rommet. Forsynte meg fra is-maskinen i 7., men så noen sorte flekker blandt isbitene som etter nærmere udersøkelse viste seg å være større klynger med en eller annen type insekt-egg. Så da også at det var mindre egg spredt utover utenom de synlige sorte flekkene. Mistet lysten på å bruke is på en stund.

Lett å finne frem da det ligger rett på Pike street tilsvarende mellom 10 og 11. avenue.

"Vekslingskurs" i Hilton HHonors

Vi bodde på et Hilton hotell i UAE. Synes de bruker "en rar" vekslingskurs fra UAE Dirham til $ (ift at det skal gi 10 poeng pr/$). Noen som har erfaring med dette?:cool:

Hei, ja du må følge nøye med har opplevd dette flere steder de ikke bruker dollar. Send inn din egen utregning til CC så fikser de som regel

HHonors matcher tilsynelatende status nå...

We're winding down for the Thanksgiving holiday and, as a heads up, I will be out of the office until Monday, but I wanted to let you know about our status match program...

We've been receiving a number of requests and yes, we do match status from other programs and we'd love to be your travel home.
We are matching status for 2016. To make sure you're all set for the year, please submit your request by January 11, 2016. You'll enjoy that status through March 2017.
All you need is something that shows your elite tier in another program and an HHonors number.
Email us at HHonorMyStatus@hilton.com and we'll help get you started.
Please note it may take a couple of days to process given the Thanksgiving holiday. We promise to process requests as quickly as possible and any request submitted prior to January 11, 2016, will be processed in time to enjoy your new status for the entire year.

Safe travels,
Ashleigh

http://www.flyertalk.com/forum/25770793-post34.html

Jeg sendte de en mail tidligere i dag med Club Carlson, IHG (og SAS) status så får vi se om det kommer noe tilbake.

Last edited:

Har hatt HHGold en stund nå.
Erfaringer er at man får lett oppgradering til Executive Floor m Lounge i Tyskland og US der hotellene har dette.
Alltid gratis Frokost og WiFi er også et pluss.
"Alle" har jo fått Gold to March 2017 en god stund nå (TK/AF/KLM/AirBerlin promo), så hvorfor ikke kjøre en status match også.

"Alle" har jo fått Gold to March 2017 en god stund nå (TK/AF/KLM/AirBerlin promo), så hvorfor ikke kjøre en status match også.

Jeg fikk ikke tilbud om match fra KLM eller Airberlin så antar den hvertfall var delvis targeted.

Jeg fikk ikke tilbud om match fra KLM eller Airberlin så antar den hvertfall var delvis targeted.

Ja de var "targeted".
Jeg fikk fra Turkish/AF og Air Berlin selv on jeg har NULL poeng hos de alle.
Den med AF ga jeg bort siden det ikke var noe navn linket til den,og det gikk fint for min kamerat og bruke den.

btw...Jeg er rimelig sikker på at jeg ble "targeted" fordi jeg nylig hadde 2 forkjellige bookinger has Marriott.
Hilton og Marriott er de 2 STORE og de jakter hverandres kunder.
Funka på meg i allefall.

Jeg sendte også en mail, er Hyatt Diamond, men det går ut 02/16. Interessant å se om de tilbyr HH Diamont til 03/17 likevel.
I følge One Mile at the Time og mange andre HH Diamond, merker man omtrent ikke forskjell fra HH Gold. Men enkelte hotell i Asia gir god service til Gold, så kan bli spennende å se om de tilbyr Suite.

Da ble Hilton statusen min oppgradert til gull i løpet av natten, matchet fra Club Carlson.

Siste erfaringer med Hilton fra forrige uke:

Doubletree Kuala Lumpur
Booket: To vanlige rom connected
Fikk: Bekreftet Executive Terrace suite og executive rom. Meget bra suite med enorm terrasse og full utsikt mot Petronas Towers.

General Manager Mr Kling tok oss imot foran hotellet med lederteamet sitt. Har aldri opplevd maken til service fra bellboy til loungekokken. Alle brukte navnet våres og de gikk langt utover forventet service.

Hilton Phuket
Booket: Hilton Suite og Vanlig Twin Room
Fikk: Hilton De Luxe Suite Sea View og De Lux Plus Sea View (i den nyoppussede delen)

Rommene var fine og loungen var overraskende bra. Jeg er jo temmelig kritisk til Hilton hotellene men likte dette godt. Lite Thai-sjarm, men et proft gammelt hotell med proft personale (engelsken deres kan nok justeres litt). Bra beliggenhet og deilig strand. Vil anbefale dette sterkt over Hilton Hua Hin hvis noen evaluerer disse alternativene.

Hilton Panama
Status: Gull
Rom Booket: Executive something med utsikt mot sjøen.
Fikk: Som booket
Perks: Ingen. Loungen var også stengt hele oppholdet

Flott hotell, men litt distansert og kjølig atmosfære. Ingen fordeler på statusen, men rommet var fantastisk. Veldig hyggelig betjening i poolbar og italiensk restaurant.

Skal jeg hit igjen? Neppe. Men det er mere byen enn hotellet.

Hotell: Hilton Paddington, London

Status: Diamond

Booket: De luxe king

Fikk: et skikkelig slitent rom i 2. Etg med utsikt rett i ventilasjonsanlegget.
Tok en tur i resepsjonen for å klage min nød på en pen måte, men fikk beskjed om at hotellet var fullt og ingen oppgradering var mulig. Sjekket på nett og fant ledige rom i alle kategorier...
Orket ikke mase noe mer, så ventet til dagen etter, da var det ei hyggelig ei i resepsjonen som umiddelbart ga meg et flott nyoppusset rom i tower delen av hotellet.

Back