Tips og erfaringer med Hilton og HH -

Re: Om erfaringer med Hilton og HH

Ble oppgradert her på Hilton i Buenos Aires, executive room, gratis internett osv. Ikke verst når en har skaffet seg gullkortet gratis...

w

Her kommer min status for de siste ukers besøk hos Hilton som gull:

CPH - De har endret policy og tilbyr kun oppgradering til neste romkategori. Tidligere i mars hadde jeg booket standard og fikk kun deluxe rom. I følge HHonorsansvarlige på hotellet måtte jeg ha bestilt Deluxe rom for at de hadde oppgradert til Executive.

HEL - De oppgradere fortsatt til Executive floor og det samme gjør de på Strand.

Malmø - Som gull fikk jeg en gratis drink i baren og en beklagelse på at de ikke hadde Lounge på hotellet, samt fri frokost og internett.

BKK - Ligger for øyeblikket på Conrad og ble oppgradert til Executive Floor.

Pattaya - Fikk argumentert meg til Loungetilgang etter at jeg viste de hvilke regler som gjelder for gull. De startet ved innsjekk å fortelle meg at deres policy ikke var å oppgradere gull til neste romkategori.

Pattaya - Fikk argumentert meg til Loungetilgang etter at jeg viste de hvilke regler som gjelder for gull. De startet ved innsjekk å fortelle meg at deres policy ikke var å oppgradere gull til neste romkategori.

De Thaiene gjør ofte mye rart. Hadde vel trodd at de på Hilton kunne sitt eget regelverk. Synes jeg hører dem "No upglade loom fol you".

I slikt tilfelle tror jeg at jeg hadde bedt om å få snakke med manager, og fortalt hvor skuffet jeg er som gullkunde over en slik behandling, og at siden de ikke oppfyller sine deler av kontrakten så ser jeg ingen grunn til å overholde min heller. Deretter be dem kansellere min bestilling og be om en taxi til et annet hotell. Kanskje det kunne hjelpe! Har vurdert å bo der selv i juni, men hvis de holder på sånn, kjenner jeg til flere andre utmerkede hoteller i badebyen til mye lavere priser også!

BF:cool2

Da jeg bodde på Hilton i Madrid, fortalte bartenderen at med Gold fikk man 20% rabatt på mat og drikke på alle Hilton Hotellene. Noen andre som vet om det stemmer? Kan ikke si å ha hørt om det/ fått det tilbudet andre steder.

BF:cool2

Har ikke hørt om det før

BKK - Ligger for øyeblikket på Conrad og ble oppgradert til Executive Floor.

Min erfaring med Hilton i BKK er at de oppgarderer gull-medlemmer til Executive-room, aldri til suiter, samt at man som gull aldri blir oppgradert fra små til store suiter.

En annen erfaring er at de har folk som savrer veldig kjapt på Tripadvisor-omtaler, i sejefen sitt navn, mens sjefen aldri har en peiling på hva de skriver i hans navn, og skulle du gi de noe mindre enn glimrende omtale får du noen veldig indignerte henvendelser.

-A

Hilton Helsinki Airport: Executive Floor, to flasker vann, og frokost i restauranten. Antar at det serveres frokost i loungen også, men det sa hun ikke noe om.

Sjekket akkurat inn på DoubleTree suites Sea-Tac, Southcenter. Ble oppgradering av rom, gratis wifi og frokost.

Ikke for at starte en ny tråd eller noget, men er der nogen af jer, der har prøvet Hilton Promotion Codes? Faldet over denne kode: pr13cb - og kan se, at den giver 30% på standardpriser (ikke alle steder, men der hvor jeg skal i næste uge giver den det). Er der nogen af jer, som har prøvet den Promotion Code og virkede den?

Hva ble du oppgradert fra og til?

Når jeg sjekker nærmere ser jeg at det faktisk ikke ble oppgradering av rom. Jeg bestilte 1 KING BED 2 ROOM SUITE-SOFABED og endte også opp med dette. Trodde jeg ble oppgradert, men hotellet er jo all suites så jeg tok feil der. Fikk derimot gratis wifi (som egentlig bare skulle mangle, selv motel 6 pleier å tilby dette uten ekstra kostnad), samt en veldig god frokost. Må forøvrig tilstå at jeg er hhonor "juksegull".

Hotellet bar preg av å være noen år, litt 70-tallslook og noe slitasje på dører etc. Men generelt godt vedlikeholdt, rene rom og vennlig, serviceminded personale. Likte veldig godt å få varme cookies ved innsjekk, noe jeg oppfattet at alle gjester får når det sjekker inn.

Hilton Beijing Wanfujing: oppgradert fra deluxe til executive floor med lounge, wifi og "småkaker" på rom.
Hilton Zürich Airport: oppgradert til executive floor med lounge.
Beijing: veldig fint rom med stort bad. Hyggelig service.
Zurich: forventet ikke all verden her, og forventningene stemte. Helt ok hotell.

De Thaiene gjør ofte mye rart. Hadde vel trodd at de på Hilton kunne sitt eget regelverk. Synes jeg hører dem "No upglade loom fol you".

I slikt tilfelle tror jeg at jeg hadde bedt om å få snakke med manager, og fortalt hvor skuffet jeg er som gullkunde over en slik behandling, og at siden de ikke oppfyller sine deler av kontrakten så ser jeg ingen grunn til å overholde min heller. Deretter be dem kansellere min bestilling og be om en taxi til et annet hotell. Kanskje det kunne hjelpe! Har vurdert å bo der selv i juni, men hvis de holder på sånn, kjenner jeg til flere andre utmerkede hoteller i badebyen til mye lavere priser også!

Har vært inne og lest litt på Tripadvisor. Etter bare å ha lest de første 2 sidene popper det opp innlegg av misfornøyde gullkortinnehavere som har bodd på det hotellet. En hadde blitt så sur at han hadde lagt igjen gullkortet sitt i resepsjonen da han dro med kommentaren "Jeg kommer ikke til å trenge dette lenger!!". En annen hadde fått sin kjæreste forvekslet med en barjente og blitt skjelt huden full da de ankom en sen nattetime.

Tror nok kanskje Hilton Pattaya ikke blir besøkt fra min side før jeg ser at forholdene og innstillingen er betraktelig endret!!

BF:rolleyes:

Når jeg sjekker nærmere ser jeg at det faktisk ikke ble oppgradering av rom. Jeg bestilte 1 KING BED 2 ROOM SUITE-SOFABED og endte også opp med dette. Trodde jeg ble oppgradert, men hotellet er jo all suites så jeg tok feil der. Fikk derimot gratis wifi (som egentlig bare skulle mangle, selv motel 6 pleier å tilby dette uten ekstra kostnad), samt en veldig god frokost. Må forøvrig tilstå at jeg er hhonor "juksegull".

Juksegull kan være så mye rart. Det å motta gratis gold pga ett kredittkort eller status i ett flyselskap (som meg) er egentlig like mye juks i min bok.

Dersom du vil ha gull hos Hilton, er det jo bare å signere seg opp til en challenge, bo 3 ganger på 60 dager og du mottar gull. Juks? Vel, du har jo ikke bodd 16 Stays som kreves for gold, men HHonors gir deg statusen i håp om at du blir en god kunde av dem i fremtiden.

Da jeg kom hjem fra LA i dag, lå det nye HHonors gullkortet mitt i postkassen. Jeg har aldri kvalifisert meg hos HHonors. Fikk det gratis som. 1K hos United for mange år siden og har blitt automatisk fornyet hvert eneste år. Juks?

Ikke i følge reglene, men for de som faktisk har 16 Stays, har jeg ikke fortjent like gode pers som dem. Men det får meg til å velge HHonors der mine 4 favoritter ikke er tilgjengelig (SPG, Hyatt GP, IC RA eller RC rewards)

HHonors bruker gold som ett markedssredskap og denne tråden er ett meget godt bevis på at de har lyktes meget godt. Hadde de som poster her forsøkt så hardt med å booke stortt sett utelukkende Hilton hotell dersom man ikke hadde hatt gold status?

Selvsagt ikke, det hadde da vært tilnærmet likegyldig hvor man bodde. Og når man er på kroken, er det utrolig vanskelig å hoppe av. Og jeg kan garantere deg at flere av de som har hivi seg på bølgen, vil betale noen ekstra kroner for å bo på ett hilton hotell pga status, poeng og perks. Bare innrøm det. Ser du ett HHonors hotell i San Fran til 119 dollar natten og ett annet hotell du ikke har status hos til 99, hvor bor du da??

Da har HHonors oppnådd det de ønsket med denne kamuflerte kampanjen ;)

Og du har oppnådd status. Hadde HHonors sett på dette som juks, hadde de nedgradert hele bunten uten visa Infinite.

Last edited:

. En annen hadde fått sin kjæreste forvekslet med en barjente og blitt skjelt huden full da de ankom en sen nattetime.

BF:rolleyes:

For det har aldri skjedd i verdens største hønehusby før.. Det har vel kanskje vært ett eller annet forsøk på å smugle med seg høner/haner/transhaner inn på rommet i Pattaya ;)

Det er også en fin linje mellom kjæreste og barjenter i en slik by, så jeg tror jeg lar hotellet får ett free pass på akkurat denne.

Tommy777: Hehe, ja er nok bare snakk om vellykket markedsføring fra Hilton. Uten gull-status ville jeg nok bodd på et av de andre og mer rimelige flyplasshotellene ved SeaTac. Men man føler liksom at man går glipp av noe når man lar være å utnytte gullstatusen og velger dermed å spandere noen kroner ekstra for å bo på et Hiltonhotell.

Problemet med denne markedsføringen må være når de som faktisk har gjort seg fortjent til gull gjennom lang lojalitet ser at Reidar sjekker inn på et Hilton for første gang i sitt liv med gullstatus han nærmest har fått kastet etter seg. Det fjerner mye av "eksklusiviteten" med gullstatus når nesten alle som en kan oppnå det. Nå er det jo bare å forsone seg med at det er slik hhonors funker, men tror det er bra at det ikke er like enkelt å oppnå status i F. Eks Eurobonus.

He, he Reidar har vært ekte sølv et par år på rad, så halvt juksegull...:spin

Sølv også på Radisson, men vil aldri ha oppnådd gull nkoen steder.

Jeg er også mye knyttet til Accor...fra Sofitel til Ibis. Også med en "mellomfarge".

Utrolig nok er jeg også innom Shangri-La av og til..;)

Hilton Garden Inn FRA: En flaske vann, og valg mellom frokost eller ekstra poeng. Valge frokosten.

Det her skal ikke være lett: Jeg har i min HH-profil krysset av at jeg vil ha frokost når jeg bor på HGI (istedenfor 750 ekstra poeng), og jeg ble i tillegg spurt ved innsjekk, der jeg igjen valgte frokost. Allikevel klarer de å poste 750 ekstra poeng, som "MYWAY PREFERENCES BONUS OPTION" :rolleyes:.

Bodde en natt på Hilton Beijing Capital Airport for et par dager siden. Valgte det pga god pris og grytidlig avgang til Zürich i går. Ved innsjekk: "We already upgraded you as a valued gold member of HHonors!". Fra twin guest room til Premier suite. Tror neppe det er vanlig prosedyre.

Check in på Helsinki Strand i dag, upgraded til Executive Floor! 2 vand og chokolade på rummet.. - samt gratis WiFi! kan ikke klage!

Waldorf Astoria London:
Skal dit til helgen, booket laveste kategori, onlinereservasjonen reflekterer allerede oppgradering til King Executive ;) så får vi se om det kommer ytterligere fordeler når jeg ankommer.

Last edited:
Back