Re: Om erfaringer med Hilton og HH
Når jeg sjekker nærmere ser jeg at det faktisk ikke ble oppgradering av rom. Jeg bestilte 1 KING BED 2 ROOM SUITE-SOFABED og endte også opp med dette. Trodde jeg ble oppgradert, men hotellet er jo all suites så jeg tok feil der. Fikk derimot gratis wifi (som egentlig bare skulle mangle, selv motel 6 pleier å tilby dette uten ekstra kostnad), samt en veldig god frokost. Må forøvrig tilstå at jeg er hhonor "juksegull".
Juksegull kan være så mye rart. Det å motta gratis gold pga ett kredittkort eller status i ett flyselskap (som meg) er egentlig like mye juks i min bok.
Dersom du vil ha gull hos Hilton, er det jo bare å signere seg opp til en challenge, bo 3 ganger på 60 dager og du mottar gull. Juks? Vel, du har jo ikke bodd 16 Stays som kreves for gold, men HHonors gir deg statusen i håp om at du blir en god kunde av dem i fremtiden.
Da jeg kom hjem fra LA i dag, lå det nye HHonors gullkortet mitt i postkassen. Jeg har aldri kvalifisert meg hos HHonors. Fikk det gratis som. 1K hos United for mange år siden og har blitt automatisk fornyet hvert eneste år. Juks?
Ikke i følge reglene, men for de som faktisk har 16 Stays, har jeg ikke fortjent like gode pers som dem. Men det får meg til å velge HHonors der mine 4 favoritter ikke er tilgjengelig (SPG, Hyatt GP, IC RA eller RC rewards)
HHonors bruker gold som ett markedssredskap og denne tråden er ett meget godt bevis på at de har lyktes meget godt. Hadde de som poster her forsøkt så hardt med å booke stortt sett utelukkende Hilton hotell dersom man ikke hadde hatt gold status?
Selvsagt ikke, det hadde da vært tilnærmet likegyldig hvor man bodde. Og når man er på kroken, er det utrolig vanskelig å hoppe av. Og jeg kan garantere deg at flere av de som har hivi seg på bølgen, vil betale noen ekstra kroner for å bo på ett hilton hotell pga status, poeng og perks. Bare innrøm det. Ser du ett HHonors hotell i San Fran til 119 dollar natten og ett annet hotell du ikke har status hos til 99, hvor bor du da??
Da har HHonors oppnådd det de ønsket med denne kamuflerte kampanjen
Og du har oppnådd status. Hadde HHonors sett på dette som juks, hadde de nedgradert hele bunten uten visa Infinite.