Tips og erfaringer med Hilton og HH -

Re: Om erfaringer med Hilton og HH

Sjekket inn på Doubletree Guest Suites Times Square i går. Hilton Gold. Ingen romoppgradering overhodet, ikke engang rom med bedre utsikt. Fikk akkurat det rommet jeg hadde bestilt. Litt skuffende. Men gratis wifi og frokost for to (vi er tre i reisefølget), så kan vel ikke klage, siden jeg tok "snarveien" til gold :)

Hva slags frokost får/fikk du? Vurderer hotellet i til sommeren, men i følge en tråd på Flyertalk får man kun continental breakfast som Gold.

Det vet jeg faktisk ikke, vi fant på noe annet i stedet for i dag...skal se i morgen, kommer tilbake da.

Hva slags frokost får/fikk du? Vurderer hotellet i til sommeren, men i følge en tråd på Flyertalk får man kun continental breakfast som Gold.

Det var full frokost, med egg og bacon og det hele. Så det blir nok å spise der i morgen.

Her paa Hilton Vienna var det ikke noe egg & bacon i loungen til frokost. Mellom 1800 og 2030, var den enkel buffet, som ikke kommer opp mot den paa Clarion Collection hotellene til Stordalen, men det var gratis bar.

... i følge en tråd på Flyertalk får man kun continental breakfast som Gold.

Iflg. Hilton selv ( i tillegg til evt. oppgradering):
choose ONE of the following:
  • Earn 1,000 Hilton HHonors® Bonus Points per stay.
  • Continental Breakfast.
    You will receive complimentary Continental breakfast for you and up to one additional registered hotel guest in the same room each day of your stay.
http://hhonors1.hilton.com/en_US/hh/about/gold.do

I San Fransisco Hilton Fisherman Wharf fikk vi kuponger for Continental, men det var kun en Amerikansk Buffett og ingen brydde seg... Og det var mange med kuponger..

Booket standard King rom på Hilton CPH en natt fra søndag, så tidligere lørdag at det var oppgradert til King Deluxe rom. Det stemmer godt med tidligere erfaringer på denne tråden der hotellets policy ikke er å oppgradere til Executive. Kommer forøvrig til å avbestille rommet siden jeg ikke vet før sent på kvelden om jeg faktisk trenger det.

Booket standard King rom på Hilton CPH en natt fra søndag, så tidligere lørdag at det var oppgradert til King Deluxe rom. Det stemmer godt med tidligere erfaringer på denne tråden der hotellets policy ikke er å oppgradere til Executive. Kommer forøvrig til å avbestille rommet siden jeg ikke vet før sent på kvelden om jeg faktisk trenger det.

Hvis man som Gold bestiller Executive, blir man da oppgradert til noe bedre derfra?

BF:cool2

Er det noen her som har bodd på Hilton London Olympia? Hvordan er beliggenheten, 3-4 stopp med subwayen fra Oxford Street? Bra hotell? Ser det er vesentlig billigere enn de andre Hilton som ligger ok plassert i London.

Er det noen her som har bodd på Hilton London Olympia? Hvordan er beliggenheten, 3-4 stopp med subwayen fra Oxford Street? Bra hotell? Ser det er vesentlig billigere enn de andre Hilton som ligger ok plassert i London.

Har boet der sidste år og var ikke imponeret. Ret slidte rum. Beliggenheden er ikke god. Olympia tube station ligger ved siden af, men her er kun meget få afgange og man skal skifte for at komme videre. Jeg synes det er det dårligste Hilton jeg har boet på.

Valgte det også pga lav pris, men vælger helt sikkert et andet hotel næste gang. Hvis du ikke har et ærinde i Olympia-området, så er det ikke besværet værd.

Lenge siden jeg bodde der, men sitter igjen med samme inntrykk som FlyHi.

Jeg vil si at det er et greit hotell med gode forbindelse med buss og metro stasjon til sentrum av London. Bodde der i januar, som gull medlem. Siden loungen deres hadde ikke åpnet enda fikk jeg noen drikkebonger til baren deres. Fikk og gratis mineralvann og en liten rødvin flaske og. Frokosten var allerede inkludert i bestillingen.

Takker for tilbakemeldinger. Tror jeg heller sikter meg inn på Paddington/Bayswater området som har bedre tube tilgang til sentrum.

Takker for tilbakemeldinger. Tror jeg heller sikter meg inn på Paddington/Bayswater området som har bedre tube tilgang til sentrum.

Hvis du får en grei på pris på Hilton Green Park så vil jeg vel si at lokaliseringen til det hotellet er omtrent det beste (i tillegg til London Hilton, og Waldorf). Det er imidlertid lenge siden jeg har bodd der, og husker vel at jeg har sittet med litt blandede følelser... London Hilton, derimot, er meget bra om man får oppgradering til executive floors (noe jeg har fått alle gangene jeg har bodd der etter gullkortet....).

Hilton Olympia ligger vel ikke så langt unna tube stasjonen High street Kensington, og derfra er det greit å komme seg rundt omkring. Jeg har imidlertid ikke bodd på hotellet.

Jeg sjekket i dag tidlig ut fra Hilton Times Square i New York. Det var et godt opphold, og jeg fikk som forventet gratis frokost, gratis wifi (veldig ustabilt, takk og pris for kablet nett) og "oppgradering" opp til 41. etasje (samme romtype: "standard"). Jeg ble også tilbudt 20k (eller var det 30k) Hilton Honors-poeng for å bli kjørt opp til Central Park for gratis lunsj samt overvære en 90-minutters presentasjon av en "exciting possibility"... Det luktet timeshare og pågående selgere lang vei, så akkurat den muligheten lot jeg med glede passere.

Iflg. Hilton selv ( i tillegg til evt. oppgradering):
http://hhonors1.hilton.com/en_US/hh/about/gold.do

Ja, men enkelte hoteller gir visst mer enn det. Derfor finnes denne: http://www.flyertalk.com/forum/hilt...t-hilton-family-properties-master-thread.html

For de hotellene jeg foreløpig er booket på i NYC (og skal kansellere den ene når jeg får bestemt meg):

DoubleTree Times Square: Continental breakfast in restaurant for gold, full breakfast in restaurant for diamond

Hilton Manhattan East: Full breakfast in restaurant

Men nå får man tydeligvis mer enn contintal frokost på DT TS...

Spiste frokost på DT Times Square i går, og det var faktisk noe av det bedre jeg har spist på amerikanske hoteller. Full frokost, og omelett og egg "made to order". Dyrt dog...$30 pr pers... godt med gullkort da :)

Spiste frokost på DT Times Square i går, og det var faktisk noe av det bedre jeg har spist på amerikanske hoteller. Full frokost, og omelett og egg "made to order". Dyrt dog...$30 pr pers... godt med gullkort da :)

Og alt dette fikk du altså pga. gullkortet? Du hadde ikke f.eks. booket en pris med frokost inkludert?

Sorry om jeg maser, men frokosten er litt avgjørende for hvilket hotell jeg selv velger til sommeren ;)

Nope, ikke noe forhåndsbestilling, kun på kortet. I restauranten lå det liste med navnet mitt som HH Gold. Jeg skippet frokosten første dagen, og da kunne jeg samle opp ubrukte frokoster, slik at alle tre spiste gratis neste dag. Det var positivt, gjør det samme i morgen.

Og alt dette fikk du altså pga. gullkortet? Du hadde ikke f.eks. booket en pris med frokost inkludert?

Sorry om jeg maser, men frokosten er litt avgjørende for hvilket hotell jeg selv velger til sommeren ;)

Dersom det ikke stemmer, koster det lommerusk å oppgradere til full frokost. Btw, ikke akkurat de beste hilton i byen du sikter på...

Back