Tips og erfaringer med Hilton og HH -

Re: Om erfaringer med Hilton og HH

Oppgradert til King Excecutive Suite på Conrad i Chicago. Meget bra standard!

Oppgradert til King Excecutive Suite på Conrad i Chicago. Meget bra standard!

Hvilken kategori hadde du bestilt?
Er det vanlig å få oppgradert mer enn ett nivå?

Regner med det blir 4-5 opphold på Conrad (evt Hilton) i løpet av sommeren, kan være greit å vite hva man skal satse på å bestille.

Dagens Thailand i et nøtteskall det der! :rolleyes:

Men det er vel sånn med Hilton at de ikke oppgraderer til Suiter med mindre man har minst Diamond vil jeg tro.

BF:cool2

De oppgraderer ikke Diamond heller...

Jeg lurer også på om det er lurt å booke et "billigrom" får så å ta sjansen på oppgradering.

Da kan man melde om god mottakelse og oppgradering til Twin Executive room hos Hilton Madrid. Bare synd man må dra videre etter frokost i morgen. God natt! :)

Da kan man melde om god mottakelse og oppgradering til Twin Executive room hos Hilton Madrid. Bare synd man må dra videre etter frokost i morgen. God natt! :)

Håper du har nytt godt av mat og drikke i Executive lounge?
Jeg anbefaler frokost nede i restauranten i atriumet og ikke i loungen, da den nede er meget mer omfattende enn oppe. Og den er inkl begge steder!

God fornøyelse! Var der selv for 2 uker siden!

Håper du har nytt godt av mat og drikke i Executive lounge?
Jeg anbefaler frokost nede i restauranten i atriumet og ikke i loungen, da den nede er meget mer omfattende enn oppe. Og den er inkl begge steder!

God fornøyelse! Var der selv for 2 uker siden!

Ankom hotellet like etter midnatt i går, og dro videre allerede klokken 0730 i dag, så det ble dessverre ikke tid til å besøke loungen. Ellers var rommet, frokosten og hotellet generelt av en meget god standard. Tar gjerne turen igjen.

(Leste innlegget ditt i natt og fulgte din oppfordring ang. frokosten. Takk for tipset :up:)

Last edited:

Regner med det blir 4-5 opphold på Conrad (evt Hilton) i løpet av sommeren, kan være greit å vite hva man skal satse på å bestille.

Ikke regn med oppgradering, Dag. I følge Ts and Cs har du ikke krav på det. Dersom oppholdet er viktig for deg, ikke ta sjansen

Vanlig King Deluxe, så var nok heldig med den. God deal med gratis frokost også. Sparer fort noen hundrelapper på det.

Booket et Double Hilton Guestroom på Hilton London Paddington for 3 netter. Dagen før ankomst så endret romtypen seg da jeg gikk inn for å se på bookingen. Nå står det Double Executive Room ;) Får se om det holder helt til man kommer til innsjekk på hotellet.

Efter mit stay på HGI Times Square i sidste uge, fik jeg her til morgen en mail fra hilton:

We hope you enjoyed your recent stay with us. And, we'd love to welcome you to come back with an exclusive invitation for a weekend stay:

*Exclusive 20% discount
Cooked-to-order breakfast for up to 4 people included
Available Thursday, Friday and/or Saturday, Sunday night

Er der nogen der har prøvet HGI Properties her i Europa? Ser de har i Italien, Tyskland, UK og Polen.. - eller skal jeg holde mig til Hilton brand? - nogle favoritter i kan anbefale for et weekend stay?

Fikk mail fra Hilton Fisherman Wharf og gikk inn på profilen min og tok e-check
in og fikk oppgradert rom med romnummer i kveld. Er fortsatt i Denver.

Fikk se andre alternative rom og det var få og dårligere. Så hotellet er vel smekk fullt..

Bodde på hilton millennium i new york i helgen, oppgradert rom med fantastisk utsikt, gratis velfungerende WiFi og gratis frokost :) må si gull statusen fungerte fint der.

Er det noen som har til gode (til nå) å ha blitt nektet noe av det Hilton selv sier gullkunder har krav på?

Millennium i BKK var dessverre fullbooket på executive floor, men fikk wifi og frokost i det minste. Frokosten nede var dessuten særdeles bra. Er den ordinære frokosten ofte å foretrekke fremfor den i loungen? Snart Conrad BKK. Satser på oppgradering der!

Er det noen som har til gode (til nå) å ha blitt nektet noe av det Hilton selv sier gullkunder har krav på?

Har hatt HH Gold i mange år, men bor på Hilton kjede hoteller så lite som overhodet mulig, ender vanligvis opp med rundt 10 opphold i året.

Har opplevd en del kreative tolkninger av "Continental Breakfast" på enkelte Hilton brandet eiendommer. Feks Hilton i San Diego, helt nytt på water front. Der fikk jeg 2x 8 dollar for to dager til å bruke på Starbucks i bygget. Ble ikke mye frokost av det, gitt.

I nord Amerika (der de fleste Hiltonkjede hoteller befinner seg), kan du forvente følgende med HH Gold:

Hilton: Gratis continental frokost, internet og "oppgradert" rom (noe som er ett rom med bedre utsikt, ikke noe større). Ikke mange hoteller har lounge, det som er vanlig er at man får kalde retter på buffeten og mot ett lite oppgraderingsgebyr får man inkludert varme retter. Enkelte hoteller gir en 12.95, 9.95 dollar kreditt som man kan benytte i restauranten. Det å få oppgradering til Executive Level skjer vel 50% av gangene på de få hotellene som har dette. I klubben finnes frokostblanding, bagels og frukt, ingen varme retter. På kvelden finner man fingermat som uhyre sjelden imponerer, jeg tar aldri turen innom bortsett fra å hente ekstra vannflasker.

Så internet, bedre utsikt og en eller annen form for kontinental frokost er hvor du skal sette forventningene

Hilton Garden Inn
Der har alle gratis internet uansett. De har ikke kontinental frokost, så der mottar man full frokost som gold eller poeng. (dersom arbeidsgiveren betaler, tar jeg selvsagt poengene). Ellers rom med bedre utsikt og bortsett fra på Manhattan, er det verd absolutt ingenting. Du mottar også to flasker med vann ved innsjekk.

Så full frokost, to flasker vann og kanskje litt utsikt er hva du kan forvente der. Ingen lounger.

Embassy Suites
Full frokost og internet er allerede inkludert, det samme er managers reception med gratis billigdrinker hver kveld på ukedagene. Her får du litt snacks og vann ved innsjekk, thats it. Alle rommene er jo "suiter" så ingen oppgradering og heller ingen lounger.

Hampton Inn
Frokost og internet er inkludert for alle. Hotellene har vanligvis ikke restauranter eller bar, veldig enkel standard. Her får man litt snacks og vann ved innsjekk.

Doubletree
Samme benefits som Hiltons hovedbrand. Du har rett på kontinental frokost, internet og rom med utsikt. Noen av hotellene har lounger, oppgraderingssuksessen er ganske god, men igjen, ikke mye å skrive hjem om.

Conrad.
Har ikke mye erfaring derfra, har kun hatt ett opphold. Fikk frokost vouchere for 15 dollar per dag og internet. Oppgradering var ett litt større rom med utsikt.

Tommy777;

Var det jeg trodde. Har kun bodd to ganger på DoubleTree nå, og begge gangene har jeg endt opp der pga location og pris.

På DoubleTree i Melbourne (FL) fikk mamma og jeg gratis frokostbuffet hver dag (inkl. meals cooked-to-order), gratis internett, vannflasker og rom med utsikt (8. etasje)

DoubleTree i Seattle oppgraderte meg til toppetasjen med balkong. Vannflasker stod klare, og ut over kvelden kom de faktisk rundt og lurte på om jeg ville ha mer vann. Gratis internett og frokost ($12 voucher som gjaldt for continentalen de hadde, men som i stedet ble brukt til å trekke fra på regningen da jeg valgte meg en annen rett.)

Så sålangt har jeg kun hadde positivt inntrykk av HHonors. Vi får se om jeg klarer å rekvalifisere, muligens på antall stays.

Ja, Cecilie, din erfaring er akkurat lik min. Oppgradering i form av suiter skjer sjelden, internet og vann faar man alltid, frokost har man ifoelge vilkaarene krav paa continental, men noen hoteller velger aa gi mer, men man boer sette forventningene at man faar continental saa er alt annet en hyggelig overraskelse.

Soleklart at HHonors gjorde ett kjempesjakktrekk her, folket velger jo stort sett utelukkende HHonors eiendommer ;)

Saa spoers det om man velger aa betale noen dollar mer for aa bo paa Hhonors eiendommer for aa re-kvalifisere... Den situasjonen kommer man garantert i ;)

Skuffet etter 4-netters opphold hos Hilton i Warszawa.
Var reiseleder for en gruppe på 60 pax, hvor vi hadde bestilt alle Executive Corner Suitene, og noen Executive Double rooms.
Jeg bodde selv i Executive Double, og har HHonours gull.

Hadde på forhånd informert om mitt gull-kort, og hun hadde lagt det inn i systemet.
Fikk ingen oppgradering ved innsjekk, og heller ingen oppmerksomhet på rommet. Frokost hadde vi inkludert fra før av. Hotellet var heller ikke fullt, så jeg skjønner ikke helt hvorfor jeg ikke fikk noe ekstra.

Var reiseleder for en gruppe på 60 pax, hvor vi hadde bestilt alle Executive Corner Suitene, og noen Executive Double rooms.

Hadde på forhånd informert om mitt gull-kort, og hun hadde lagt det inn i systemet.
Fikk ingen oppgradering ved innsjekk, og heller ingen oppmerksomhet på rommet. Frokost hadde vi inkludert fra før av. Hotellet var heller ikke fullt, så jeg skjønner ikke helt hvorfor jeg ikke fikk noe ekstra.

Vet ikke helt hva du forventer?

Lurer på det samme som Tommy. Hva er det du mener du skulle fått?

Kan informere om at Hilton London Paddington er ganske så restriktive med oppgraderinger til executive room. Vet det var ledige rom, men ble "bare" oppgradert til deluxe. Uansett fornøyd og med gratis wifi og frokost så kan man ikke forvente mer. Betalte ca 110 GBP pr natt inkl taxes for 2 pers (AAA-rate).

Back