Tips og erfaringer med Hilton og HH -

Re: Om erfaringer med Hilton og HH

Waldorf Astoria London:
Skal dit til helgen, booket laveste kategori, onlinereservasjonen reflekterer allerede oppgradering til King Executive ;) så får vi se om det kommer ytterligere fordeler når jeg ankommer.

Som diamond, ikke sant?

Waldorf Astoria London:
Skal dit til helgen, booket laveste kategori, onlinereservasjonen reflekterer allerede oppgradering til King Executive ;) så får vi se om det kommer ytterligere fordeler når jeg ankommer.

Gull får ikke vet jeg, men får diamond gratis frokost på Waldorf Astoria?

Som diamond, ikke sant?

Gull får ikke vet jeg, men får diamond gratis frokost på Waldorf Astoria?

Ja. Dette ligger i generelle fordelspakken. Man har uansett romtildeling adgang til ex-lounge der dette finnes (Som alltid serverer frokost), der det ikke er ex-lounge får man frokost.
På WA-London kan man velge å ta frokosten i hovedrestauranten eller lounge, restauranten har bredere utvalg o a la catre bestillingsmulighet.
Imidlertid er ikke WA i London et "Waldorf Collection" hotell slik de er i Roma eller NYC. Her KAN det være andre lokale tilpasninger...

Ja. Dette ligger i generelle fordelspakken. Man har uansett romtildeling adgang til ex-lounge der dette finnes (Som alltid serverer frokost), der det ikke er ex-lounge får man frokost.
På WA-London kan man velge å ta frokosten i hovedrestauranten eller lounge, restauranten har bredere utvalg o a la catre bestillingsmulighet.
Imidlertid er ikke WA i London et "Waldorf Collection" hotell slik de er i Roma eller NYC. Her KAN det være andre lokale tilpasninger...

Ikke klar for aa bruke 3-4000 dollar for ett betalingskort som Centurion, men har Amex Platinum og derfor diverse hyggelige benefits paa en rekke Waldorfs som er bedre enn det baade Diamond og Gold har (har ikke bodd, i den kaliberen er det mye bedre alternativer). Har du sjekket med conciergen din hva Amex raten var paa dette hotellet evt paa websiden hva du mottar? (regner med du har en naar jeg har det ;))

Noen som har erfaring med HH i Miami området? :)

Har bodd på Hilton Downtown i Miami tidligere. Hadde bestilt vanlig rom, ble oppgradert til hjørnerom med utsikt på executive floor ved innsjekk! Fikk tidlig innsjekk, og mens rommet ble klargjort ble jeg henvist til Executive loungen i 16. etg (der også frokost ble inntatt), der jeg senere ble hentet av en fra resepsjonen når rommet ble klart!

Hotellets beliggenhet er "bob bob", litt dodgy nabolag, med ca 10-15 minutter å spasere til restaranter og uteliv ved Biscayne Bay. Men må påregne taxitur til South Beach/Miami beach, så er det strand og ferie som er målet ville jeg heller sett på noen av Hilton- eller Doubletree hotellene som ligger nærmere sjøen.

Skal prøve Hilton Rialto i Melbourne FL til helgen, og Doubletree downtown Orlando neste helg, så får se om juksegullet har noen effekt der og!

Edit: og der sjekket jeg inn online på Hilton i Melbourne, og hadde da blitt oppgradert fra standard king room, til Junior Suite! :)

Last edited:

Sjekket HH kontoen i ettermiddag, og sannelig var ikke 40 000 HH poeng tikket inn på kontoen etter den 4de overnattingen!

Glimrende!!

BF:cool2

Tok det lang tid fra du fikk de "vanlige" poengene før du fikk de 40.000 ekstrapoengene? Var det lenge etter det fjerde oppholdeT?

Ikke klar for aa bruke 3-4000 dollar for ett betalingskort som Centurion, men har Amex Platinum og derfor diverse hyggelige benefits paa en rekke Waldorfs som er bedre enn det baade Diamond og Gold har (har ikke bodd, i den kaliberen er det mye bedre alternativer). Har du sjekket med conciergen din hva Amex raten var paa dette hotellet evt paa websiden hva du mottar? (regner med du har en naar jeg har det ;))

Jeg er så "heldig" at jeg er "Charter Member" på et UK basert Centurion, blant de opprinnelig inviterte og hatt det fra 1999, årsavgiften betydelig lavere enn US vanlige Centurion, mer på linje med de SEK baserte Plat. klortene.. :)
WA London er ikke i FHR programmet, og Amex raten ikke bedre enn Hilton rate, dessuten har jeg via GM fått garantert LCO, noe som denne helgen betyr en del.
OT: Valgte vekk andre FHR/SLH hotell, ikke egentlig value for money. Og så lenge MO London ikke er med i BOGO programmet til AXC (Amex Centurion) er heller ikke det prisverdt. Vurderte IC (BOGO som RA), men tar dette hotellet sannsynligvis over sommeren i stedet.

Tok det lang tid fra du fikk de "vanlige" poengene før du fikk de 40.000 ekstrapoengene? Var det lenge etter det fjerde oppholdeT?

Nei, de kom samtidig som poengene fra den 4de overnattingen. Dvs et par dager etter oppholdet.:)

Nå sjekket inn på WA London på Aldwych. Booket opprinnelig laveste standard romkategori uten frokost. TA har gitt variable review.
God mottakelse, fruen var i møte og ankom derfor med x antall kofferter, umiddelbart tatt hånd om av doorman, og direkte time Exec lounge innsjekk.
Opprinnelig var jeg oppgradert til Exec rom i 5. Etasje mot Aldwych, men visstnok forlenget forrige gjest oppholdet og fikk Exec rom på lavere etasje, men ikke ut mot Aldwych. Litt slitt i kantene, særlig på treoverflater på bord og nattbord. Open plan rom med opaque vegger inn til badet, not quite my cup of Tea, men separat dusj/badekar definitivt pluss og min request om ekstra puter/håndklær var effektuert før innsjekk, bra!
Vår italienske club host var litt fortvilet over at ikke klarte high floke, og derved materialiserte det seg en prosecco av god kvalitet og litt jordbær på rommet, uff!
Mer følger etterhvert.

Sjekket inn på Hilton Vienna Stadtpark i dag, skal bo her i 3 netter, ifm Passenger Terminal Expo, fikk med en gang executive room på 12 etasje og gratis frokost i executive lounge ( tror jeg det heter), samt voucher for gratis internett-tilgang på hele oppholdet. Fikk tilgang til Hilton Gold via Flyprat, så tusen takk for det. For rommet betalte jeg under euro 80 på Priceline, så dette er mye for penga. Mine tyske kollegaer lurer på hvordan jeg har fått til dette.

Sjekket inn i dag på Hilton Gdansk. Veldig hyggelig mottakelse, oppgradering til deluxe rom med beste utsikt (fra standard "Patio View" room booked).

"Personlig" brev addressert til meg, fra General Manager, med info om hva hotellet har å tilby. I tillegg to flasker vann på rommet og oppgradering til raskere internett, samt frokost.

Hilton vet hva de har gjort her. De har meg på kroken...

Sjekket inn i dag på Hilton Gdansk. Veldig hyggelig mottakelse, oppgradering til deluxe rom med beste utsikt (fra standard "Patio View" room booked).
Hvordan er plasseringen i forhold til severdigheter og buss til flyplassen? Dette er jo et land hvor man helst bør unngå taxi.

Og er det i det hele tatt noen som bruker det lille bassenget?

Er det noen som forstår seg på poengprisingen av hoteller ved uttak hos Hilton? Jeg kikket nettopp på London, og mitt favoritthotell, London Hilton, koster 50000 poeng for en natt, mens et mye dårligere Hilton Hyde Park koster rundt 114000, og Hilton Paddington koster rundt 130000 poeng. I rene kroner er det ikke så store forskjeller i pris at det skal kunne forklare denne forskjellen.

Hvordan er plasseringen i forhold til severdigheter og buss til flyplassen? Dette er jo et land hvor man helst bør unngå taxi.

Jeg var der for første gang i februar. Fikk samme behandling i forhold til oppgradering. Frokosten blir inntatt i restauranten da de ikke har lounge.

Jeg har inntrykk av at hotellet ligger ganske sentralt, jeg brukte værtfall bena en del pga. ymse taxier. Hotellet ligger langs en elvepromenade hvor det er flere gode restauranter og barer.

Prøvde også bassenget som var helt greit. Var også et kjærestepar der når jeg var der. De ble etterhvert høfflig bedt om å komme seg tilbake til rommet av personalet, da de begynte å bli litt vel romantiske på de tilhørende solsengene. I samme etasje ligger det en liten bar med en fantastisk terasse som på sommeren fungerer som uteservering.

Transport til flyplassen fikser hotellet via egen tjeneste. Ikke gratis, men du får en fastpris som er helt kurant (tror jeg betalte rundt 100 NOK). Høflig og ordentlig sjåfør.

Plasseringen er sentral, men Radisson Blu ligger mer sentralt, om man tenker at utgangspunktet for sentralt er gågaten. Likevel, er ikke så mye forskjell det er snakk om, og som andre påpeker, Hilton ligger langs promenaden med utsikt ut over elven.

Dessverre har Polen en lang vei å gå enda når det det gjelder taxinæringen. Når jeg er her pleier jeg som oftest å leie bil, eller bruke: http://airportbus.com.pl/en/ Man booker flybussen på forhånd, den kan hente på blant annet Hilton. Alternativ kan man booke privat sjåfør.

(Sist gang vi booket flybussen, var vi visstnok de eneste, og det kom en Audi A8 og hentet oss - til den nette sum av 40 kr fra flyplassen til hotellet... (siden vi hadde booket flybyssen til 10 PLN / pers).)

Tja, jeg hadde tenkt å ta meg en dukkert i morgen tidlig... :)

Er det noen som forstår seg på poengprisingen av hoteller ved uttak hos Hilton? Jeg kikket nettopp på London, og mitt favoritthotell, London Hilton, koster 50000 poeng for en natt, mens et mye dårligere Hilton Hyde Park koster rundt 114000, og Hilton Paddington koster rundt 130000 poeng. I rene kroner er det ikke så store forskjeller i pris at det skal kunne forklare denne forskjellen.

De andre hotellene tilbyr nok bare premium rom som er sinnsykt overpriset på alle hoteller. Paddington er jo også overpriset når en betaler cash mener jeg. Ellers er vel 50000 høyeste pris for statndardrom og i London er vel de fleste hotellene i denne kategorien siden det er en dyr by.

Sjekket inn på Doubletree Guest Suites Times Square i går. Hilton Gold. Ingen romoppgradering overhodet, ikke engang rom med bedre utsikt. Fikk akkurat det rommet jeg hadde bestilt. Litt skuffende. Men gratis wifi og frokost for to (vi er tre i reisefølget), så kan vel ikke klage, siden jeg tok "snarveien" til gold :)

Back