Tips og erfaringer med Hilton og HH -

Re: Om erfaringer med Hilton og HH

Er det noen som har en formening om nedgradering fra Gold skjer umiddelbart etter 31 Mars 2013, eller kan det være at det henger i systemet noen dager etter dette...? Jeg skal en tur til London helt i begynnelsen av April, og vurderer London Hilton hvis jeg tror at jeg kan nyte godt av min gullstatus fortsatt (men jeg tar ikke sjansen på å ende opp i de nedre etasjer...).

Backup-planen er The May Fair, hvor jeg skal se om CC Gold elite gir meg noe ekstra (jeg har som oftest klart å få meg et noe bedre rom enn standardrommene bare på mitt blide åsyn... :)).

[CHEATING]Du kan jo la være å registrere kortet i bestillingen, skrape bort utløpsdatoen på kortet og heller vise det fram ved ankomst på Hotellet, i håp om at de oppgraderer deg der og da..[/CHEATING]

[CHEATING]Du kan jo la være å registrere kortet i bestillingen, skrape bort utløpsdatoen på kortet og heller vise det fram ved ankomst på Hotellet, i håp om at de oppgraderer deg der og da..[/CHEATING]

he he.. Olsenbanden for alle penga. ;)

Vet ikke hvordan Hilton sitt system er, men det er jo en viss fare for at dersom man bestiller naar man er gull at man faar gull bennies naar man sjekker inn, men det er jo langt fra garantert

Vet ikke hvordan Hilton sitt system er, men det er jo en viss fare for at dersom man bestiller naar man er gull at man faar gull bennies naar man sjekker inn, men det er jo langt fra garantert

Det var vel det jeg kanskje også tenkte. Da tror jeg det blir noe annet enn Hilton.

Kanskje Hilton statusmatcher mitt Accor Platinum eller CC Gold Elite (begge som et resultat av Hilton Gold i første omgang)...?:)

Det var vel det jeg kanskje også tenkte. Da tror jeg det blir noe annet enn Hilton.

Kanskje Hilton statusmatcher mitt Accor Platinum eller CC Gold Elite (begge som et resultat av Hilton Gold i første omgang)...?:)

Hvis du fikk Accor platinum på samme grunnlag som meg (100 innbilte netter:colgate:), så gikk vel det kortet ut 1 januar i år. Like greit, for det var sannelig ikke mye å spare på. Knapt verdt plastikken det var trykket på jo.

Er det noen som har en formening om nedgradering fra Gold skjer umiddelbart etter 31 Mars 2013, eller kan det være at det henger i systemet noen dager etter dette...? Jeg skal en tur til London helt i begynnelsen av April, og vurderer London Hilton hvis jeg tror at jeg kan nyte godt av min gullstatus fortsatt (men jeg tar ikke sjansen på å ende opp i de nedre etasjer...).

Backup-planen er The May Fair, hvor jeg skal se om CC Gold elite gir meg noe ekstra (jeg har som oftest klart å få meg et noe bedre rom enn standardrommene bare på mitt blide åsyn... :)).

Jeg tror du kan glemme noe som helst ekstra på The Mayfair. Var der i januar og fikk hverken innsjekking før kl. 15 eller utsjekking senere enn 13. Oppgradering tror jeg du kan se langt etter. :) Hotellet er helt greit, men det beste er beliggenheten.

Xxx.

Bodde på Hilton Garden inn i Stuttgart langhelgen 31.jan-3.feb. Fikk oppgradert fra TWIN BEDS EVOLUTION ROOM til KING BED EVOLUTION DELUXE med 2 seperate senger, gratis frokost og internett, 2 drikkebonger hver til meg og kompisen min og complementiry mineral water. Ellers va det en kjekk tur til Stuttgart og.

Jeg tror du kan glemme noe som helst ekstra på The Mayfair. Var der i januar og fikk hverken innsjekking før kl. 15 eller utsjekking senere enn 13. Oppgradering tror jeg du kan se langt etter. :) Hotellet er helt greit, men det beste er beliggenheten.

Xxx.

Joda, jeg har bodd der en del ganger, og liker igrunnen hotellet (jeg kan stort sett gå til de fleste stedene jeg skal fra The May Fair). Ikke noe storveis luksus, og litt kjipt med fastmonterte såpeholdere osv.

Jeg har forøvrig uten gullstatus fått både tidlig innsjekk, sen utsjekk, oppgradering til noe bedre/større rom (men ikke til suite) og/eller høyere opp i etasjene/mot en stille bakgård o.l., men jeg forventer ikke egentlig noe som helst.:)

To rom på Doubletree Ocean Point Resort and Spa, Miami Beach. Har juksegull. Ingen oppgradering for noen av rommene, men fikk vann på rommet, og gratis continental for to personer pr rom pr dag. Full breakfast kostet $6 i tillegg pr pers. Ganske tullete spør du meg. Ellers bærer dette hotellet preg av å være veldig slitent synes jeg, og vi ble vekket av construction klokka 0700 hver dag. Tror ikke jeg velger dette hotellet igjen.

Ouch.... Snakk of total gutting av programmet. TI kategorier?

http://hhonors3.hilton.com/en/promotions/upcoming-changes-standard-room-rewards/index.htm

Mange av de populære eiendommene i Skandinavia er kat 7. Du må ut men en haug poeng for å redeeme i New York og det fineste eiendommene koster fra 70k poeng per natt

Og det er en masse dritteiendommer (og 80% av hhonorseiendommene er dårlig) der du også må ut med en haug

Auda....

Det som overrasker meg er at de gutta programmet I 2009.. Verdien av hilton poeng må ha gått ned 60-70%

Det kjipeste her er vel at de andre programmene følger etter. Ingen grunn til å gi mer poeng enn konkurrenten gjør...

Veldig kjedelig at de har økt til 10 kategorier, men det er fortsatt hyggelig å få god service som gold. Fikk i går oppgradering hos Conrad Hong Kong fra billigste rom til exectutive rom med harbour view i 60 etasje. Det er verdt litt...

Er det for tiden noen tilbud slik de hadde i fjor, for enkelte grupper, om å rekvalifisere for gull med flere overnattinger innen en begrenset periode?

Var med på en slik i fjor, men vet enda ikke sikkert om det har virket.

Er det for tiden noen tilbud slik de hadde i fjor, for enkelte grupper, om å rekvalifisere for gull med flere overnattinger innen en begrenset periode?

Denne linken virket for meg 18.1 https://hiltonhhonors.com/ProcessLan...XQ9ltLjPERHQ==

Sjekket kontoen som bekreftet gull ved 4 opphold, så de sjekker åpenbart ikke om en oppfyller kravet til kort.

Jeg fikk beskjed fra HH Customer Care om å ta kontakt med dem for en fast track tilbake til gull ved behov, så det finnes nok muligheter. For egen del er det utelukkende verdi i muligheten til oppgradering, som jeg har vært veldig heldig med det siste året, for selv om jeg har bodd en rekke ganger på Hilton-hoteller så synes jeg det blir smått med poeng relativt til kostnaden med å ta ut overnatting. Club Carlson er jo betydelig mer generøse.

Er jo noen hoteller som har gått ned i poeng-pris, Hilton Salalah i Oman koster nå bare 5.000 poeng pr natt ;)

Conrad Algarve ser f.eks ut til å koste det samme som før (og er egentlig bra for å bruke poeng på siden det er ganske dyrt pr natt), mens de dyre resortene i det indiske havet + sydhavet blir betraktelig dyrere på poeng.

Back