Tips og erfaringer med Hilton og HH -

Re: Om erfaringer med Hilton og HH

Ok, sånn ser det forøvrig ut:

1375177.jpeg

Last edited:

Booket nettopp en natt på Hilton i Berlin for den nette summen av 119 euro. Fikk med engang beskjed om at "You are eligible for a upgrade as little as 34 euro" er det ikke meningen at man skal få upgrade gratis da?

I tillegg er det dyrere å oppgradere enn å bare kjøpe rommet i utgangspunktet. Standard 119 og deluxe koster 149 euro.

Venter man og ser eller?

Se en tidligere post av meg her.
Hilton Berlin oppgraderer ikke gullkunder til Executive room. Du skal være heldig hvis du får et deluxe rom. Vanligvis vil de bare gi deg et vanlig rom med en litt pen utsikt.

Med fare for å gjenta meg selv, iflg Tripadvisor klager flere gullkunder over manglende oppgradering på dette hotellet, og en som hadde snakket med hotellets generalmanager i november bekreftet at det ikke var hotellets praksis å oppgradere gullkunder til annet enn en pen utsikt.

Sånt tøys vil jeg ikke være med på å støtte så jeg valgte et annet hotel sist jeg var i Berlin!:old

Derimot fikk jeg fin-fin service på Hampton By Hilton som man får ned i 60 euro. Ble oppgradert til et rom i øverste etasje med balkong og gratis snacks i baren. Sats heller på det, eller betal deg til en oppgradering hvis du vil ha bedre rom på Berlin Hilton.

Er det rart jeg drikker?

BF:cool2

Hvis man ha eller ønsker garantert lounge-tilgang som HH Gold er det anbefalt at man bestiller exec rom. Dette gjelder forsåvidt alle Hilton-hoteller, siden det ikke er gitt at oppgraderingen man får som HH Gold er til exec rom.

Normalt vil en bestilling i kategorien under exec rom gi deg en oppgradering til exec rom med lounge-tilgang. Billigste romkategori gir (ofte) ingen oppgradering til exec rom, eller lounge-tilgang. Dette gjelder iallefall for HH Gold på Hilton Copenhagen Airport, og helt sikkert på en del andre andre Hilton-hotell også, men det finnes mange unntak.

Det er kun de som bestiller exec rom som har garantert tilgang til lounge, og HH Diamond, som har tilgang til lounge uavhengig av romtype.

Edit: Måtte bare endre ordlyden litt så det kommer litt tydeligere frem hva jeg mente å si :)

Last edited:

Normalt vil en bestilling i kategorien under exec rom gi deg en oppgradering til exec rom med lounge-tilgang. Billigste romkategori gir ingen oppgradering til exec rom, eller lounge-tilgang. Dette gjelder iallefall for HH Gold på Hilton Copenhagen Airport, og helt sikkert på andre hoteller.

Det er helt klart at dersom man MÅ ha exec lounge tilgang så bør man bestille et slikt rom...;)

Min erfaring fra London Hilton on Park Lane ved en rekke besøk er at jeg konsekvent har blitt oppgradert til minst executive floor (selv om jeg har booket laveste romkategori, som der er Queen Room; neste kategori opp er Queen Deluxe; deretter Exec, så diverse suiter). Jeg har vel besøkt det hotellet sikkert 8-10 ganger siden jeg ble "gullkunde" i desember 2011 en gang, så det virker som en helt konsekvent policy (ved noen av disse besøkene har hotellet vært helt fullt og tidvis overbooket).

Sjekket inn på Hilton Amsterdam, Schiphol for en natt 6/1-13. Ble oppgradert fra billigste romkategori til exec. Floor. Loungen var dessverre stengt pga Juleferie og dermed lite besøkende (den åpnet selvsagt igjen dagen etter jeg bodde der....typisk). Fikk heldigvis tre drink vouchere hver til å bruke i lobbybaren som plaster på såret. Fikk også en stor flaske vann gratis og selvfølgelig frokost, men sistnevnte er vel garantert å få som gullmedlem.

VAr i London helgen 4-7.januar.

Bodde på Hilton London Kensington hotel 4-6.jan. Bestilte en DOUBLE HILTON GUESTROOM. Ble oppgradert til Executive room med lounge tilgang der det serveres alkohol i perioden kl.18-20. Mye folk i loungen om kvelden. Fikk også gratis vannflaske hver dag, velkomstbrev, sen utsjekk til kl.15 og gratis frokost i executive lounge med begrenset utvalg. Kunne ha frokost i restauranten og, men da kostet det £7 ekstra. Fikk 500 Miles & More miles for stayen. Bra standard på hotellet ville jeg sa sagt, spesielt veldig nær Westfield kjøpesenter.

Bodde på Hilton London Olympia hotel 6-7.januar. Bestilte en DOUBLE HILTON GUESTROOM. Ble oppgradert til Executive room med lounge tilgang der det serveres alkohol i perioden kl.18-20. Varm maten i loungen var akkurat det samme som i Hilton London Kensington hotel. Fikk også gratis vannflaske og gratis frokost i restauranten. Fikk 1000 Miles & More miles for stayen. Var ikke helt fornøyd med oppholdet her. Rommene er dårlig isolert fra hovedveien og standarden på hotellet er dårlig. Bodde bare på dette hotellet for å tjene ekstra poeng med Miles & More og at hotellet er bare en busstur unna Hammersmith station hvor man kan ta tuben til LHR og at bussen går direkte til Knightsbridge hvor Harrods ligger.

Hvis man ha eller ønsker garantert lounge-tilgang som HH Gold er det anbefalt at man bestiller exec rom. Dette gjelder forsåvidt alle Hilton-hoteller, siden det ikke er gitt at oppgraderingen man får som HH Gold er til exec rom.

Normalt vil en bestilling i kategorien under exec rom gi deg en oppgradering til exec rom med lounge-tilgang. Billigste romkategori gir (ofte) ingen oppgradering til exec rom, eller lounge-tilgang. Dette gjelder iallefall for HH Gold på Hilton Copenhagen Airport, og helt sikkert på en del andre andre Hilton-hotell også, men det finnes mange unntak.

Det er kun de som bestiller exec rom som har garantert tilgang til lounge, og HH Diamond, som har tilgang til lounge uavhengig av romtype.

Edit: Måtte bare endre ordlyden litt så det kommer litt tydeligere frem hva jeg mente å si :)

Helt korrekt. Det er kun i Europa og til dels i Asia at man regelmessig faar oppgradering til Exectutive floor som Gold, det er ikke noe man har krav paa, det er en hyggelig gest fra noen internasjonale eiendommer. Det aa surmule naar man ikke faar noe som er mer enn det programmet blir til at man setter man seg selv opp til skuffelser

VAr i London helgen 4-7.januar.

Bodde på Hilton London Kensington hotel 4-6.jan. Bestilte en DOUBLE HILTON GUESTROOM. Ble oppgradert til Executive room med lounge tilgang der det serveres alkohol i perioden kl.18-20. Mye folk i loungen om kvelden. Fikk også gratis vannflaske hver dag, velkomstbrev, sen utsjekk til kl.15 og gratis frokost i executive lounge med begrenset utvalg. Kunne ha frokost i restauranten og, men da kostet det £7 ekstra. Fikk 500 Miles & More miles for stayen. Bra standard på hotellet ville jeg sa sagt, spesielt veldig nær Westfield kjøpesenter.

Bodde på Hilton London Olympia hotel 6-7.januar. Bestilte en DOUBLE HILTON GUESTROOM. Ble oppgradert til Executive room med lounge tilgang der det serveres alkohol i perioden kl.18-20. Varm maten i loungen var akkurat det samme som i Hilton London Kensington hotel. Fikk også gratis vannflaske og gratis frokost i restauranten. Fikk 1000 Miles & More miles for stayen. Var ikke helt fornøyd med oppholdet her. Rommene er dårlig isolert fra hovedveien og standarden på hotellet er dårlig. Bodde bare på dette hotellet for å tjene ekstra poeng med Miles & More og at hotellet er bare en busstur unna Hammersmith station hvor man kan ta tuben til LHR og at bussen går direkte til Knightsbridge hvor Harrods ligger.

Takk for opplysningene. Velger å prøve Hilton Kensington på min neste reise i mars. Kan man komme seg greit og komfortabelt fra LHR uten å måtte bruke taxi?

Helt korrekt. Det er kun i Europa og til dels i Asia at man regelmessig faar oppgradering til Exectutive floor som Gold, det er ikke noe man har krav paa, det er en hyggelig gest fra noen internasjonale eiendommer. Det aa surmule naar man ikke faar noe som er mer enn det programmet blir til at man setter man seg selv opp til skuffelser
Nja, alltids greit å holde forventningene nede, men nettsiden sier faktisk dette:

AS A GOLD MEMBER, YOU RECEIVE THE FOLLOWING BENEFITS:

Upgrades to Preferred Rooms.
Gold HHonors guests will receive upgrades to preferred rooms, based on availability for the entire stay at the time of check-in. Upgrades for Gold HHonors guests may include the next-best available room from the room type booked. Upgrades may also be rooms with desirable views, corner rooms, rooms on high floors, rooms with special amenities or rooms on Executive Floors**, as identified by each property.

Så oppgradering har man krav på om bedre rom er tilgjengelig. Hva som legges i begrepet oppgradering varierer nok en hel del. Jeg tolker det dithen at man har krav på rom som går for en høyere pris enn hva man har bestilt (igjen, avhengig av tilgjengelighet).

Nja, alltids greit å holde forventningene nede, men nettsiden sier faktisk dette:

AS A GOLD MEMBER, YOU RECEIVE THE FOLLOWING BENEFITS:

Upgrades to Preferred Rooms.
Gold HHonors guests will receive upgrades to preferred rooms, based on availability for the entire stay at the time of check-in. Upgrades for Gold HHonors guests may include the next-best available room from the room type booked. Upgrades may also be rooms with desirable views, corner rooms, rooms on high floors, rooms with special amenities or rooms on Executive Floors**, as identified by each property.

Så oppgradering har man krav på om bedre rom er tilgjengelig. Hva som legges i begrepet oppgradering varierer nok en hel del. Jeg tolker det dithen at man har krav på rom som går for en høyere pris enn hva man har bestilt (igjen, avhengig av tilgjengelighet).

Du har ikke krav paa noe som helst, oppgradering er overhodet ikke garantert og at hotels discretion, noe som betyr at de kan be deg suge bind og ikke oppgradere deg selv om rom er ledig. Slik er Hilton's T&Cs skrevet

Executive rom har du rett til oppgradering til (dersom det er ledig) dersom du bestiller romtypen som er en kategori under Executive rom (det vil si betaler mer enn lavest tilgjengelig rate paa hotellet.) Hilton CPH foelger korrekt denne policyen. Dersom du bestiller billigst mulig rom, er det stort sett ingen hoteller utenfor Europa som gir oppgradering til Executive floor paa Hilton's egne hotell brand. Jeg har hatt Gold siden midten av 2000 tallet og har aldri mottatt oppgradering til Executive floor i nord amerika (der mesteparten av Hiltons hoteller finnes). Har derimot stort sett alltid faatt det hos Doubletree. Som du ser i denne traaden er det enkelte hoteller som er greie og gir doble og triple oppgraderinger i Europa, noe som er glimrende, men at det er en norm over hva man kan forvente seg, er langt fra sannheten

Last edited:

Du har ikke krav paa noe som helst, oppgradering er overhodet ikke garantert og at hotels discretion, noe som betyr at de kan be deg suge bind og ikke oppgradere deg selv om rom er ledig.

Har et par stays på Hilton-eiendommer i US of A nå rett før statusen løper ut, Hampton Inn og Conrad NY. Forventer ikke oppgradering eller noe som helst, men blir jeg bedt om å suge bind, så tror jeg seriøst at jeg vurderer andre alternativer enn Hilton ... :-)

Kan legge til mine to erfaringer som gull, selv om de ikke er helt ferske:

Hilton Milennium BKK: Beklaget at de ikke hadde ledig kapasitet og dermed ingen oppgradering. Veldig bra frokost, og ellers var oppholdet helt greit, hverken mer eller mindre.

Conrad BKK: Ble behandlet som kongelige så fort reservasjonen kom frem på deres skjermer. Full oppvartning ved innsjekk på executive floor med noe kaldt å drikke i hånda. Flott rom og deilig med småretter, afternoon tea og drinker i loungen.

Begge opphold booket i billigste romkategori.

Var en tur i Berlin i helga og valget gikk da for Hilton. Skulle shoppe på fredagen og valgte derfor Hampton inn da det ligger strategisk til i forhold til butikker. Ble møtt av en veldig hyggelig betjening og fikk et rolig rom med vindu mot bakgården. Fikk ingen oppgradering, bare en drikkekupong og tilgangskode til internett. Fikk ikke tid til å teste ut kupongen, men tror jeg leste at det kun gjaldt vann(?).

Lørdagen sjekket jeg inn på Hilton, og her ble jeg oppgradert til executive rom med utsikt mot Berlin dom i andre etasje. Fint rom, men synes egentlig Hampton inn sitt var både koseligere og større. Frokosten derimot var helt upåklagelig. Er det slik at executive rom tilgang til executive loungen eller må man bestille executive rom og så er loungen et hakk opp oppgraderingsmessig?

Kan også nevne at det å legge inn AAA rate er bankers. Har gjort det de siste par gangene. Er dog Naf-medlem, men har aldri opplevd å bli spurt om bevis. Her sparer man gjerne noen euro. Klubbkoden er for øvrig 316. Er man ikke medlem er det vell bare å si at du glemte kortet. Kan aldri tenke meg at de bryr seg.

Kan også legge til at jeg fikk testet svømmebassenget og spa/saunaområdet på Hilton. Det kan virkelig anbefales. Veldig herlig med et morgenbad. Sauaen og diverse steambad kost forøvrig 12,5 euro. Obs, nudistområde, svømmetøy er forbudt for begge kjønn. I typisk tysk stil :)

Last edited:

Millennium Hilton Bangkok, Executive Floor og lounge... Også frokost i restauranten .... Sjekket akkurat inn

Generelt da en kommer hit og ser at du er gull ( er faktisk ekte gull i år, greide kravet i 2012 ), tar deg med til en liten HH salong og foretar innsjekk.

Loungen er stor og fin på toppen, 31 etg med god utsikt. Vin , øl, cocktail fra 1800 . Småretter . Ellers light refreshment og afternoon tea.

Ligger tvers over Royal Orchid Sheraton ( hvor vi bor to netter med full pensjon og transport betalt av TG neste måned ). AOT tar 1.400 for Camry siden lenger kjøring til andre siden av elva. Men fant ut de også tilbyr stor Isuzu 7 for kun 1.150. Den er vel Isuzu svar på Landcruiser. Bedre enn Camry hvis en har bagasje..:up:

Last edited:

Hilton Amsterdam Schiphol
Bestilte billigste romkategori King Hilton Guest Room, fikk oppgradering til King Hilton Executive Room. Ikke noe ekstra som welcome amenity etc.

Hilton Seychelles Northolme Resort & Spa
Bestilte King Hillside Villa, fikk oppgradering til King Beachfront Villa (det er bare villaer her, på verdens minste Hilton-hotell) Ikke noe ekstra som welcome amenity etc, men hyggelig med "Welcome back!" skrevet på senga med blomster. Blitt oppgradert 2 av 3 ganger her.

Edit: Fikk også sen utsjekk kl 1800 :D

Last edited:
Back