Tips og erfaringer med Hilton og HH -

Re: Om erfaringer med Hilton og HH

Er det for tiden noen tilbud slik de hadde i fjor, for enkelte grupper, om å rekvalifisere for gull med flere overnattinger innen en begrenset periode?

Var med på en slik i fjor, men vet enda ikke sikkert om det har virket.
Jepp, jeg hadde "juksegull" og tok kontakt med HH Customer Care på mail nå i januar, de fixet en fast track til fortsatt gull. Bestillte deretter en del overnattinger, og "vips" , bekreftet gull til 03/2015 ! Bra !!

Jepp, jeg hadde "juksegull" og tok kontakt med HH Customer Care på mail nå i januar, de fixet en fast track til fortsatt gull. Bestillte deretter en del overnattinger, og "vips" , bekreftet gull til 03/2015 ! Bra !!

Og hvis du da avbestiller samtlige? Blir da gullet stående?

Jeg hoppet på jukesgullet i desember 2011. Er det slik at jeg blir nedgradert til Blue ved utgangen av mars 2013? Har aldri fått noe kort, og finner heller ikke noe utløpsdato oppgitt på nettsidene til Hilton HHonors.

Eneste jeg finner om status er på førstesiden etter at jeg har logget inn på profilen. Der står det:

Based on nights earned this year, your 2014 tier would be Blue.

To maintain Gold status in 2014, you need 40 more nights.

Betyr det at jeg har gull ut 2013?

Det kjipeste her er vel at de andre programmene følger etter. Ingen grunn til å gi mer poeng enn konkurrenten gjør...

Det vil jeg ikke saann uten videre si. Alle programmer justerer eiendommer opp og ned i kategori i disse tider hvert aar. Det skjer "drastiske" endringer ca. hvert 5-7. aar.

Marriott har virkelig rasert sitt program rett foer Hilton naa gjorde det, men det er ikke derfor Hilton endrer seg, jeg kan garantere deg at dette har de planlagt lenge.

Starwood og Hyatt har gjort negative, men ogsaa positive endringer i sine programmer og jeg kan garantere deg at bortsett fra de aarlige kategoriforskyvningene, vil det ikke bli store endringer der.

IHG staar litt for seg selv og jeg tror heller ikke paa noen endringer der, men det er nok IHG som eventuelt kommer med endringer foerst siden de er like rause/cowboy som det Hilton er.

Club Carlson er ett utrolig lite program, de har ogsaa masse daarlige hoteller og de dyre hotellene koster allerede 70-90k poeng per natt. Blir nok en after honeymoon justering der ogsaa etter alle disse kampanjene, men igjen, de har ogsaa mange daarlige eiendommer som er fornoeyd med det de faar betalt fra CC

Merk ogsaa at hotellprisene og etterspoerselen naa er kraftig paa vei opp, den bonanzaen vi har hatt siden 2008 er naa over.

Spørs om ikke det blir rush til Hilton Salalah i Oman nå ja ;)

Og hva koster dette hotellet per doegn? 70 dollar? 100 i hoeysesong?

Kategoriene er satt etter den reelle kostnaden for rommet du redeemer.

Merk at det finnes kun en haandfull kategori 1 og ikke saerlig mange kategori 2 heller. Mange Hampton dritt flyplasshoteller er 4 :D.

Saa for meg er Hilton Gold kun ett frokost kort (som jeg har gratis uansett). Jeg har ogsaa ett Hilton kredittkort siden jeg har en del konferanser som opptjener hundretusener hvert aar, men sist gang jeg redeemet ett Hilton poeng var i 2009.. Jeg besoeker sjelden/aldri lounger domestic US, saa om jeg faar ett rom i akkurat samme stoerrelse som ett vanlig rom, men kalles ett Executive rom, gir jeg beng i. Men det kan jo vaere at andre synes denne oppgraderingen man noen gang faar (for det meste utenfor USA) er kanon, saerlig om man faar den gratis/med veldig lite opphold.

Saa for aa konkludere, HHonors Gold er fortsatt en status som gir gratis frokost, noen fler perks utenfor USA, that's it. Skal man brenne poeng paa ett bra hotell, koster det deg hundretusener for noen dagers opphold og det aa finne ett godt Hilton er ikke akkurat lett.

Men dersom du ikke er kresen er det selvsagt fortsatt mulig aa brenne poeng uten aa bli flaadd.

Og det aa opptjene via fasttrack er 4 stay over 3 maaneder. Dette gaar snart opp til 5 pga de nye kravene. Det er jo det samme det kreves for aa oppnaa gull over ett aar. De 5 stayene er ikke HHonors status verdt for meg ihvertfall og man burde vurdere hvor mye man bruker ekstra for aa bo paa ett Hilton istedetfor noe annet for aa faa frokost

En vesentlig del av ett programmet (for meg ihvertfall) er aa kunne bruke poeng til dyre, flotte opphold, akkurat som om man brenner en F eller C award som koster tusenvis av dollar

Men igjen, YMMV

Last edited:

Club Carlson er ett utrolig lite program, de har ogsaa masse daarlige hoteller og de dyre hotellene koster allerede 70-90k poeng per natt. Blir nok en after honeymoon justering der ogsaa etter alle disse kampanjene, men igjen, de har ogsaa mange daarlige eiendommer som er fornoeyd med det de faar betalt fra CC

Nå er jeg litt snever i mine destinasjoner, men for mitt reisemønster så passer Club Carlson godt og de har iallefall på noen av stedene gode hoteller. the May Fair i London besøker jeg ofte, og er jevnt over fornøyd (selv om det ikke er noe storveis luksus). Der koster en bonusnatt 50k, og der får du sjelden rom til under 2000NOK/natt (ofte betydelig mer, men om de justerer opp bonusprisen da, eller bare kutter ut muligheten vet jeg ikke - har iallefall sett hotellet tilgjengelig til 50k selv med rompriser til drøye 3000NOK/natt). Da synes jeg poengbruk gir god valuta.

Men det kan jo vaere at andre synes denne oppgraderingen man noen gang faar (for det meste utenfor USA) er kanon, saerlig om man faar den gratis/med veldig lite opphold.

Saa for aa konkludere, HHonors Gold er fortsatt en status som gir gratis frokost, noen fler perks utenfor USA, that's it. Skal man brenne poeng paa ett bra hotell, koster det deg hundretusener for noen dagers opphold og det aa finne ett godt Hilton er ikke akkurat lett.

Igjen, med mitt reisemønster så har HHonors Gull vært en "gave", og har gitt meg veldig mange fordeler. Det viktigste med exec rom for meg er tilgangen på lounge der dette finnes, men verdien av poengene i form av uttak er betydelig dårligere enn CC (basert på mine forsøk).

To netter på Doubletree Grand Key Resort, Key West. Ingen oppgradering, vann på rommet og gratis frokost for to. Full frokost denne gang. Litt slitent dette også, men ikke så slitent som Ocean Point på Miami Beach. Fikk rom ved siden av heisen, og soverommet lå inntil et utility rom, slik at hele rommet vibrerte. I tillegg bråkte aircondition som et jetfly. Enda jeg hadde bestilt rommet for flere mnd siden, og var (jukse)Gold, så fikk jeg dette. Når jeg snakket med dem om det, så var svaret at hotellet var fullbooket, og det var det. Siden jeg ikke er ekte gull, så gadd jeg ikke å si noe særlig, men om jeg hadde vært ekte hadde jeg nok blitt mer gretten. Konklusjon:styr unna.

Nå føler jeg meg ferdig med hele Doubletree, overprisede og slitne hoteller. Blir ikke flere av disse på meg.

Based on the information you have provided we are happy to extend to you a special one-time offer to fast track your account to Gold tier status. If within the next 90 days, from today’s date, you record 5 eligible stays or 10 eligible nights at any participating HHonors hotels, your account will be automatically upgraded to the Gold tier status through March 31, 2015. This offer ends May 20, 2013.

Eeeeh, tror ikke det blir aktuelt nei. Har bare et upcoming stay og det er award stay på Hilton ORD som da ikke teller. Tror jeg slår meg til ro som HHonors Silver dette året.

Hilton old town Prague- oppgradert fra "kjipeste" rom type til king executive plus rom. Stort og fint rom med fin utsikt. Hyggelig lounge med forskjellige småretter og godt utvalg av drikkevarer, dog ingen cocktails, men men. Storveis fornøyd så langt, ankom for 5 timer siden.

Hilton Hanoi Opera. Oppgradering til executive med frokost, tea time og cocktail i lounge, alle med servering av småretter. Flere kelnere. Tidlig check-in. Vann, sjokolade og personlig hilsen.

attachment.php

Slår ikke sjokoladetreet som er rapportert fra i Køln, men ikke så langt etter. Her har man valget valget om å gå litt sunnere med et eple eller å gå helt amokk og tømme shotgrasset med sukker.

De springer i ett sett på døra for å høre om alt er bra og om det er noen som kan fylles på, byttes eller danderes. Har sett meg nødt til å henge ut "do not disturb" for å få litt ro i badekaret. Btw, både badekar og separat dusj.

Attachments

• hanoi-opera.jpg
    hanoi-opera.jpg
    60.9 KB · Views: 1,464
Last edited:

30% rabatt på Hilton, DoubleTree, Waldorf Astoria & Conrad resorts. Krever 30% ikke-refunderbart depositum.

http://hhonors1.hilton.com/en_US/hh...OLG4ResortsPromo20135HH_resortsoffer7GW842039

Terms & Conditions
Offer valid for stays booked between February 14, 2013 and May 14, 2013 and completed at a participating hotel within the Hilton Worldwide portfolio in Africa, Asia Pacific, Europe and Middle East regions between March 14, 2013 and December 31, 2013. Offer subject to availability. Non-refundable prepayment of 30% deposit is required at time of booking. Your credit card will be charged immediately for 30% of the total amount quoted for the entire stay as reserved and refunds or credits will not be issued. Charges cannot be applied to other stays, services or merchandise. Booking cannot be changed. Must book at least thirty (30) days in advance of arrival, except where noted. Discount is 30% off Bed and Breakfast Rate. Featured ‘from’ rates are based on single occupancy for resort properties in Asia Pacific, and based on double occupancy for resorts in Europe, Middle East & Africa. Rates are exclusive of all taxes, incidental charges, gratuities, and resort fees where applicable.

Da var årets første reise unnagjort, og jeg gjorde følgende HH Gold erfaringer.

Hilton Frankfurt AirportSjekket inn ca 2100 og ble oppgradert fra dårligste rom til executive rom i 9 etg. Resepsjonisten nevte ikke med et ord at jeg var oppgradert, så fant det først ut da jeg sto i heisen. Personlig velkomstbrev samt noe frukt og drikke stod klart, noe som tyder på at oppgraderingen var planlagt.

Executive lounge stengte desverre klokken 2100 i helgene, så måtte bruke den vanlige lobbybaren. Frokost i lounge om morgenen med greit utvalg, jeg ble god og mett.

Hotellet var rent, pent, nytt og med hyggelige ansatte. Ok for en natt i FRA

Ramses Hilton Cairo
Ved innsjekk 2000 ble jeg kjapt vist vei fra resepsjon og til heisen for innsjekk i 26 etg og executive resepsjonen. Så også her gikk oppgrade i boks fra dårligste rom. Endte opp med hjørne suiten i 25 etg. med 2 balkonger og utsikt både mot byen og sørover langs Nilen. Fikk sen utsjekk til 2400 for ca 30 prosent av døgnprisen, noe jeg syntes var en fin gest fra Hilton sin side.

Ble fortalt at belegget lå på ca 15%, noe som kunne ses da det virket som om det var flere ansatte enn gjester rundt omkring. Endel av mat/drikke utvalget var også stengt grunnet de få gjestene.

Hotellet trekker på årene og kunne trengt en oppussing, men grunnet situasjonen i landet skjer nok ikke dette med det første. Mye støy fra trafikken utenfor, da en av de mest trafikerte veien er rveldig nær. Egyptiske museum er et steinkast ifra, og kaster du noen ganger til er du på Tahrir plassen. Ellers var det rent og pent, grei mat og de ansatte var meget hyggelige og behjelpelige. De la heller ikke skjul på at det var meget dårlige tider og ønsket turistene tilbake til Egypt

Hilton Metropole London

Oppgradert til Executive og en eller anne suite. Hva som var hva i etasjen - si det.. når jeg kom idag, og da med Executive Lounge-fordeler selvsagt.

Blæh. Hilton Atlanta.. Ingen oppgradering, ingenting på rommet. Hyggelig jente på innsjekkinga dog henviste meg til Gullstua for gratis frokost. Stinn brakke pga Momocon.. en konvensjon for alle mulige gærninger i japanske tegneseriefigurkostymer. Total madness!! Gratis wifi,men det var det med raten likevel ...

Hotellet er holdt i søttitallsfarger og trenger også sårt en oppfrisking...

Fikk oppgradert rom, pluss tilgang til lounge i Lafayette i USA. Er bare sølvmedlem.

Dog litt lavere standard på lounge. Drikke måtte man betale for, og det har jeg ikke erfart i Europa.

Back