Re: Om erfaringer med Hilton og HH
Det kjipeste her er vel at de andre programmene følger etter. Ingen grunn til å gi mer poeng enn konkurrenten gjør...
Det vil jeg ikke saann uten videre si. Alle programmer justerer eiendommer opp og ned i kategori i disse tider hvert aar. Det skjer "drastiske" endringer ca. hvert 5-7. aar.
Marriott har virkelig rasert sitt program rett foer Hilton naa gjorde det, men det er ikke derfor Hilton endrer seg, jeg kan garantere deg at dette har de planlagt lenge.
Starwood og Hyatt har gjort negative, men ogsaa positive endringer i sine programmer og jeg kan garantere deg at bortsett fra de aarlige kategoriforskyvningene, vil det ikke bli store endringer der.
IHG staar litt for seg selv og jeg tror heller ikke paa noen endringer der, men det er nok IHG som eventuelt kommer med endringer foerst siden de er like rause/cowboy som det Hilton er.
Club Carlson er ett utrolig lite program, de har ogsaa masse daarlige hoteller og de dyre hotellene koster allerede 70-90k poeng per natt. Blir nok en after honeymoon justering der ogsaa etter alle disse kampanjene, men igjen, de har ogsaa mange daarlige eiendommer som er fornoeyd med det de faar betalt fra CC
Merk ogsaa at hotellprisene og etterspoerselen naa er kraftig paa vei opp, den bonanzaen vi har hatt siden 2008 er naa over.
Spørs om ikke det blir rush til Hilton Salalah i Oman nå ja
Og hva koster dette hotellet per doegn? 70 dollar? 100 i hoeysesong?
Kategoriene er satt etter den reelle kostnaden for rommet du redeemer.
Merk at det finnes kun en haandfull kategori 1 og ikke saerlig mange kategori 2 heller. Mange Hampton dritt flyplasshoteller er 4

.
Saa for meg er Hilton Gold kun ett frokost kort (som jeg har gratis uansett). Jeg har ogsaa ett Hilton kredittkort siden jeg har en del konferanser som opptjener hundretusener hvert aar, men sist gang jeg redeemet ett Hilton poeng var i 2009.. Jeg besoeker sjelden/aldri lounger domestic US, saa om jeg faar ett rom i akkurat samme stoerrelse som ett vanlig rom, men kalles ett Executive rom, gir jeg beng i. Men det kan jo vaere at andre synes denne oppgraderingen man noen gang faar (for det meste utenfor USA) er kanon, saerlig om man faar den gratis/med veldig lite opphold.
Saa for aa konkludere, HHonors Gold er fortsatt en status som gir gratis frokost, noen fler perks utenfor USA, that's it. Skal man brenne poeng paa ett bra hotell, koster det deg hundretusener for noen dagers opphold og det aa finne ett godt Hilton er ikke akkurat lett.
Men dersom du ikke er kresen er det selvsagt fortsatt mulig aa brenne poeng uten aa bli flaadd.
Og det aa opptjene via fasttrack er 4 stay over 3 maaneder. Dette gaar snart opp til 5 pga de nye kravene. Det er jo det samme det kreves for aa oppnaa gull over ett aar. De 5 stayene er ikke HHonors status verdt for meg ihvertfall og man burde vurdere hvor mye man bruker ekstra for aa bo paa ett Hilton istedetfor noe annet for aa faa frokost
En vesentlig del av ett programmet (for meg ihvertfall) er aa kunne bruke poeng til dyre, flotte opphold, akkurat som om man brenner en F eller C award som koster tusenvis av dollar
Men igjen, YMMV