Tips og erfaringer med Hilton og HH -

Re: Om erfaringer med Hilton og HH

Rimelig sikker på at min status skulle gå ut i februar, men er fortsatt Gold. Mister en ikke status før i april? På HHonorssiden min står det: Based on nights earned this year, your 2014 tier would be Blue. HAr jeg hatt flaks og fått et år ekstra som gold?

Fillern, da rykker jeg sikkert ned 1. april. Tror jeg da rett og slett betaler for executive rom i Barcelona.

Dersom du ikke er helt avhengig av executive, så kan du eventuelt legge inn en estandby upgrade.

EDIT: Kommer selvfølgelig litt an på differansen på prisene om det er verdt det eller ikke.

Last edited:

Ser at internett antagelig ikke er inkludert på Executive room heller. Rimelig uaktuelt å bo et sted som tar 25 Euro pr natt for internett.

Conrad New York ble nok siste Hilton-opphold som gull denne gangen. Ingen executive floor på dette hotellet, men alle rom er romslige suiter. Ble oppgradert fra standard king suite til deluxe riverview king suite i øverste etasje. Utsikt til New Jersey-skyline, Hudson og Frihetsgudinnen dersom man lente seg langt nok ut.

Reiste med baby, og resepsjonisten spurte uoppfordret hvordan de kunne legge til rette for oss. Vi trengte strengt tatt kun babyseng, men hun syntes vi i tillegg trengte et lass med ekstra håndklær, et ekstra kjøleskap, diverse baby-lotions samt hotellets maskot, Conrad-oksen. Alle var usedvanlig høflige og service-minded. Skulle nesten tro vi var i Asia og ikke i NYC.

Gratis internett, og gratis enkel frokost (kaffe, ferskpresset juice og ett valg fra menyen) eller 20$ voucher per pers per dag til å velge fritt fra den store (og dyre) a la carte-menyen til frokost. Det ble en vanvittig stor og god klassisk bagel med laks siste dagen - anbefales!

Hotellet ligger langt sør på Manhattan, ikke langt fra WTC. Med baby på tur så skyr vi Times Sq. som pesten, og det var et fint utgangspunkt for å utforske Tribeca, SoHo, Meatpacking etc. 3 minutter å gå til WTC-subwayen, og veldig enkelt å ta banen derfa og opp til Central Park hvor vi også brukte en halv dag.

Har nå ca. 23.000 poeng på honors-kontoen. Hvordan kan man best nyttiggjøre seg av de?

Conrad New York ble nok siste Hilton-opphold som gull denne gangen. Ingen executive floor på dette hotellet, men alle rom er romslige suiter. Ble oppgradert fra standard king suite til deluxe riverview king suite i øverste etasje. Utsikt til New Jersey-skyline, Hudson og Frihetsgudinnen dersom man lente seg langt nok ut.

Reiste med baby, og resepsjonisten spurte uoppfordret hvordan de kunne legge til rette for oss. Vi trengte strengt tatt kun babyseng, men hun syntes vi i tillegg trengte et lass med ekstra håndklær, et ekstra kjøleskap, diverse baby-lotions samt hotellets maskot, Conrad-oksen. Alle var usedvanlig høflige og service-minded. Skulle nesten tro vi var i Asia og ikke i NYC.

Gratis internett, og gratis enkel frokost (kaffe, ferskpresset juice og ett valg fra menyen) eller 20$ voucher per pers per dag til å velge fritt fra den store (og dyre) a la carte-menyen til frokost. Det ble en vanvittig stor og god klassisk bagel med laks siste dagen - anbefales!

Hotellet ligger langt sør på Manhattan, ikke langt fra WTC. Med baby på tur så skyr vi Times Sq. som pesten, og det var et fint utgangspunkt for å utforske Tribeca, SoHo, Meatpacking etc. 3 minutter å gå til WTC-subwayen, og veldig enkelt å ta banen derfa og opp til Central Park hvor vi også brukte en halv dag.

Har nå ca. 23.000 poeng på honors-kontoen. Hvordan kan man best nyttiggjøre seg av de?

Skaffe seg 2000 til og finne London Hilton Park Lane til cash&points brennkvikt før statusen din går ut?

Veldig interessert i hvordan det var å reise med små barn i NYC. Kan vi håpe på en mini-TR?

Sjekket nettopp inn hos Hilton Madrid Airport. Ble også denne gang oppgradert til executive floor m/lounge. Gratis frokost og internett. Får også beholde rommet frem til 15:00 uten ekstra kostnad.

Millennium Hilton Seoul

Ved innsjekk slengte jeg bare fram GOLD kortet, og ble kjapt henvist til heisen og innsjekk i 21 etg, som er executive floor. Bla bla der (sikkert all champisen hos Asiana som gjorde at jeg ikke var helt med :D ), og ned i 8 etg. Ikke mye utsikt, men rommet er ok. Så vet ikke hva rom jeg har, men all executive/gold greier følger med.

PS: Skulle det være mange skrivefeil er det executivelounge sin feil, er nemlig 3 timer "gratis moro" her :D

Lyst på Hilton HHonors gold?

Ble sendt tilbake til blått etter et år med juksegull. Hadde en overnatting på Hilton i fjor og ingen direkte planer om å bo der i nærmeste fremtid så gadd ikke ta meg bryet med å fornye. Synes egentlig Hilton er litt oppskrytt, spesielt i USA hvor jeg synes det er mange hoteller som trenger oppussing.

Men har nå nettopp meldt meg inn i Mormoner Rewards, så får teste ut hvordan de er i forhold....uten status riktignok

Hilton Fort Lauderdale Marina

Presenterte gullkortet og kredittkort ved innskjekk og ble ønsket varmt velkommen. Konvolutt med WiFi-info og frokostkuponger lå klart med navn på.
Hadde bestilt rimeligste dobbeltrom som vanligvis er i lavfløyene med utsikt til motorvei. Fikk tildelt rom i femte etasje men ble flyttet til i 14. etasje. Vanlig rom men med balkong og fin utsikt over Port Everglades. Ingen støy fra motorveien.
Pluss for hyggelig pool-bar. Minus for begrenset Continental Breakfast. Up-charge for Full American USD 6 pp.
Express checkout via telefon *24. Kjempefordel når vi så køen i resepsjonen i det vi strøk forbi og var i drosjen fem minutter etter at vi hadde lukket koffferten på rommet.
Hotellet trenger oppussing men jeg har ingen betenkeligheter med å bruke det igjen. Privateid på franchise med Hilton. Nesten bare gjester på vei til/fra Cruise.

Litt dobbeltpost, men greit for erfaring.

Endte opp med drosje til 29,60 Euro fra flyplass siden det regnet mye. Lite trafikk.

Ikke executive rom eller lounge på oss her. Var ledig. Først kostet der 45 Euro ekstra, så 80 pr natt...

Noen som har brukt seg av Hilton Best Rate Guarantee?

Jeg skal til Amsterdam snart, på hotels.com skal de ha 1600kr samme med booking.com og expedia. På Hilton sine hjemme sider skal de ha 1900kr. Er det sånn at jeg da bestiller på Hilton sine hjemmesider til 1900kr og sender claim med en gang om at det er billigere rate på hotels.com?

Virker som om forbeholdene er at det er samme type rom og netter?

Bodde på DoubleTree by Hilton Hotel Amsterdam Centraal Station 29-30.april. Ganske sentralt i forhold til togstasjonen, sentrum, Red light district osv. Ble oppgradert til Queen Executive Room with Balcony. Bra utsikt mot Amsterdam. Fikk gratis frokost, internett tilgang, 3 gratis vannflasker, en kupong til Starbucks coffee nede i 1.etasje der jeg kunne ha kaffi, croissant og muffins og alt i minibaren på rommet var gratis. Fikk ha rommet til kl.15. Bra 4* hotell.

To nylige erfaringer med Hilton Gold:

Conrad Centennial Singapore: Gratis vann, frokost, internett og voucher til rens av klær (nok til 3/4 skjorte...). Ingen oppgradering eller executive floor, selv om resepsjonisten påstod at vi fikk et veldig fint rom. OK hotell, men finnes bedre til samme pris i Singapore.

Hilton Helsinki Strand: Oppgradering til executive floor og lounge. Gratis vann og sjokolade på rommet, samt gratis internett. Fantastisk utsikt fra rommet. Hotellet begynner å bli litt slitt, men var godt fornøyde likevel. Cirka 10 minutter å gå til sentrum.

Bodde på DoubleTree by Hilton Hotel Amsterdam Centraal Station 29-30.april. Ganske sentralt i forhold til togstasjonen, sentrum, Red light district osv. Ble oppgradert til Queen Executive Room with Balcony. Bra utsikt mot Amsterdam. Fikk gratis frokost, internett tilgang, 3 gratis vannflasker, en kupong til Starbucks coffee nede i 1.etasje der jeg kunne ha kaffi, croissant og muffins og alt i minibaren på rommet var gratis. Fikk ha rommet til kl.15. Bra 4* hotell.
Var alt dette med gullstatus?

Hilton Vienna Plaza. Oppgraderte til Executive suite for €30 pr natt. Tilgang til lounge som hadde takterasse i 10. etasje. Frokost, ettermiddags-te og happy-hour 18-20 med servering av mat, øl, vin, musserende og sprit. Gratis internett og sen utsjekk (til kl 13). Litt usikker på hvor mye av dette jeg hadde fått som basic ;)

Back