"Visum for opphold under 2 uker kjøpes og utstedes på flyplassen ved ankomst og koster Qatar Riyals 100. Det er mulig å forlenge visumet ytterligere 2 uker.
Norsk nødpass (gul farge) aksepteres ikke som innreisedokument i Qatar. Vi ber alle reisende til Qatar om å påse at de har gyldig, ordinært pass" fra Visumservice.no
Regner med de kan oppbevare bagasjen for deg.
ok..men slipper vel det visst jeg ikke skal sende bagasjen, men hente den når jeg ankommer DOH ?Bagasjen gjennomsjekkes, så det er en god idé å pakke ting du trenger i DOH i håndbagasjen.
Så bagasjen blir sendt hele veien, ennda jeg har 20 timer layover.. ?ok..men slipper vel det visst jeg ikke skal sende bagasjen, men hente den når jeg ankommer DOH ?
Så bagasjen blir sendt hele veien, ennda jeg har 20 timer layover.. ?
håper på at det ikke blir kluss med visa on arrival...har ihvertfall hotel bekreftelse fra intercontinental
Ikke noe problem med visum. Betales med alt av internasjonal plastikk. Hele prosessen tok vel et minutt eller to.Så bagasjen blir sendt hele veien, ennda jeg har 20 timer layover.. ?
håper på at det ikke blir kluss med visa on arrival...har ihvertfall hotel bekreftelse fra intercontinental
Er ikke 10 piskeslag/flaske vanlig pris der nede.Hvordan er prisene på alkohol på tax-free i DOH i forhold til OSL?
Kjøpte kun en vin i DXB for å ha med inn til transferhotellet i DOH. Før du slapp slapp inn scannet de håndbagasjen min. Fant dén , konfiskerte den og ga meg kvittering slik at jeg kunne få den levert ved avreise til der syndefulle landet jeg bor i... Selvfølgelig det droppet jeg, lot disse gode muslimer få kose seg med den i bakrommet...:drunk:
Har lest at det er vanskelig å ordne taxi i Doha? Hadde tenkt en tur til Villagio kjøpesenter fra radisson hotellet, noen som vet om det står drosjer utenfor kjøpesentret?
Tror jeg ville satset på Uber. Taxiene i Doha har såvidt jeg vet en pay what you want løsning som hvertfall jeg vil unngå.
Alt 1) Betale 250 for visum, betale taxi frem og tilbake til flyplassen, pluss hotel. Stå i kø for visum, forhandle med taxisjåfører 2 ganger, og komme deg gjennom sikkerhetskontroll og passkontroll.Kunne derfor trengt tips om hotell som er lett å komme seg til seint på kvelden (lander 22), og som helst ikke koster mer enn en drøy tusenlapp.
Sjekket hotellet inne på flyplassen, men de skulle ha 1800kr for en natt, noe som er litt i stiveste laget.
I verste fall så får jeg bare henge i loungen med en film eller fem![]()
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.