Til/fra/transfer/stopover i Doha

Nå som QR har fått reell konkurranse på midt-østen transfer,
Er de like hard på korteste connection eller had de løsnet litt i snippen mtp. 8 timers regelen?

"Visum for opphold under 2 uker kjøpes og utstedes på flyplassen ved ankomst og koster Qatar Riyals 100. Det er mulig å forlenge visumet ytterligere 2 uker.
Norsk nødpass (gul farge) aksepteres ikke som innreisedokument i Qatar. Vi ber alle reisende til Qatar om å påse at de har gyldig, ordinært pass" fra Visumservice.no

Regner med de kan oppbevare bagasjen for deg.

takk for svaret :) men etter nærmere ettertanke så tar jeg med meg kofferten :)

ok..men slipper vel det visst jeg ikke skal sende bagasjen, men hente den når jeg ankommer DOH ?
Så bagasjen blir sendt hele veien, ennda jeg har 20 timer layover.. ?
håper på at det ikke blir kluss med visa on arrival...har ihvertfall hotel bekreftelse fra intercontinental

Så bagasjen blir sendt hele veien, ennda jeg har 20 timer layover.. ?
håper på at det ikke blir kluss med visa on arrival...har ihvertfall hotel bekreftelse fra intercontinental
Ikke noe problem med visum. Betales med alt av internasjonal plastikk. Hele prosessen tok vel et minutt eller to.

Er det noe bedre alternativ enn "The Airport Hotel" og må man gjennom immigration for å komme til hotellet?

Kjøpte kun en vin i DXB for å ha med inn til transferhotellet i DOH. Før du slapp slapp inn scannet de håndbagasjen min. Fant dén , konfiskerte den og ga meg kvittering slik at jeg kunne få den levert ved avreise til der syndefulle landet jeg bor i... Selvfølgelig det droppet jeg, lot disse gode muslimer få kose seg med den i bakrommet...:drunk:

Kjøpte kun en vin i DXB for å ha med inn til transferhotellet i DOH. Før du slapp slapp inn scannet de håndbagasjen min. Fant dén , konfiskerte den og ga meg kvittering slik at jeg kunne få den levert ved avreise til der syndefulle landet jeg bor i... Selvfølgelig det droppet jeg, lot disse gode muslimer få kose seg med den i bakrommet...:drunk:

I Qatar er du gudegitt nattklubben på hotellet ditt. De er mye mer strikse med alkohol enn UAE.

Ja, stemmer godt. Etter ankomst var jeg i baren med en gjeng meget seriøse arabere med sitt vakre hvite antrekk... Utenfor plakat og ID kontroll.

Mest morsomt " Qatari women no entry" . Etter en del Heineken og GT var de hvitkledde meget pratsomme. Greit at kjerringa er hjemme:p

Har lest at det er vanskelig å ordne taxi i Doha? Hadde tenkt en tur til Villagio kjøpesenter fra radisson hotellet, noen som vet om det står drosjer utenfor kjøpesentret?

Har lest at det er vanskelig å ordne taxi i Doha? Hadde tenkt en tur til Villagio kjøpesenter fra radisson hotellet, noen som vet om det står drosjer utenfor kjøpesentret?

Tror jeg ville satset på Uber. Taxiene i Doha har såvidt jeg vet en pay what you want løsning som hvertfall jeg vil unngå.

Tror jeg ville satset på Uber. Taxiene i Doha har såvidt jeg vet en pay what you want løsning som hvertfall jeg vil unngå.

Ja leste noe om det jeg også, må passe på at dem har takstemeter i bilen ja
Eller så får man overnatte på Torch som har direkte agang til kjøpesentret
Men koster ca 600 kr mer per natt

Last edited:
Noen som har erfaringer med det nye flyplasshotellet, inne i terminalen? Jeg har 3 timer paa DOH snart. Det vil vaere midt paa natten, men hotellet tar walk-in gjester som vil bruke spa-fasiliteter og gym uten aa booke rom. De var litt uklare om priser etc. da de fleste bestiller rom. For tre timer er ikke det noen vits i det. Priority Pass gir ikke lenger adgang til lounge, men om prisen ikke er for avskrekkende kan jeg gaa til hotellet istedenfor aa betale inngang til lounge.

Har et ni timers opphold i doha og siden dette er om natten er det vel ikke så mye annet å finne på enn å sove.
Siden jeg har booket hos cathay og innkommende fly er med de, får jeg neppe betalt hotell av Qatar.
Kunne derfor trengt tips om hotell som er lett å komme seg til seint på kvelden (lander 22), og som helst ikke koster mer enn en drøy tusenlapp.

Sjekket hotellet inne på flyplassen, men de skulle ha 1800kr for en natt, noe som er litt i stiveste laget.

I verste fall så får jeg bare henge i loungen med en film eller fem :D

Kunne derfor trengt tips om hotell som er lett å komme seg til seint på kvelden (lander 22), og som helst ikke koster mer enn en drøy tusenlapp.

Sjekket hotellet inne på flyplassen, men de skulle ha 1800kr for en natt, noe som er litt i stiveste laget.

I verste fall så får jeg bare henge i loungen med en film eller fem :D
Alt 1) Betale 250 for visum, betale taxi frem og tilbake til flyplassen, pluss hotel. Stå i kø for visum, forhandle med taxisjåfører 2 ganger, og komme deg gjennom sikkerhetskontroll og passkontroll.

Alt 2) Betal for flyplasshotellet og slapp av der, det er ikke nødvendigvis så mye dyrere enn alternativet. Ta en tur i spa og svømmebassenget der.

Back