• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Thai's mest succesfulde rute

Commuter: er usikker på hvordan konfigurasjonen blir på 300ER, men det blir sikkert flere seter foran gardinen fom høsten enn før.
 
Commuter: er usikker på hvordan konfigurasjonen blir på 300ER, men det blir sikkert flere seter foran gardinen fom høsten enn før.

Det er planlagt 42C og 306Y på de nye -300ER. Blir samme seter som i A380, altså slike som EK har :)
 
Hvis dette er en av Thai's mest suksessfulle ruter tipper jeg DY sitter å tripper etter å ta sin del av kaken...
 
Spørs om ikke TG har gode high yield kunder og kan tilby videreforbindelser i Asia da.

klart det. men om det er blant topp tre suksessruter ligger vel også billettprisene både foran bak i flyet godt over snitt. Uten å sitte på tall (kanskje noen her inne gjør det) vil jeg tro det er ganske mange reiser som ender i BKK også...
Kunne også vært interessant å se hvilke videreforbindelser som evt er mest populære for Thai's reisende.
Så kan man spørre seg om det er SAS eller Thai som kommer til å merke DY's oppstart på BKK mest...
 
Er det snakk om helt fabrikknye fly som skal settes inn på oslo-ruta til høsten??
Og ikke de 777-300\ER som thai har i flåten i dag?
 
Nye. Thais nåværende er innleid og har bla sovekabiner foran og færre seter enn de nyinnkjøpte. Nepoe lønnsomt på Osloruta :-)
 
Spørs om ikke TG har gode high yield kunder og kan tilby videreforbindelser i Asia da.

Både SK og TG har smikk fulle C-klasser (på de datoene jeg og mine kollegas reiser i alle fall), og jeg tviler på at den klassen kommer til å merke DY sin inntreden. Spesielt med tanke på at DY ikke kommer til å tilby et konkurransedyktig tilbud for business.

Economy har jeg null anelse på, men man kan vel anta at TG kommer til å merke det godt hvis DY priser seg vesentlig lavere.
 
Både SK og TG har smikk fulle C-klasser (på de datoene jeg og mine kollegas reiser i alle fall), og jeg tviler på at den klassen kommer til å merke DY sin inntreden. Spesielt med tanke på at DY ikke kommer til å tilby et konkurransedyktig tilbud for business.

Economy har jeg null anelse på, men man kan vel anta at TG kommer til å merke det godt hvis DY priser seg vesentlig lavere.
Med sine planlagte 291 seter i high density economy er det vel ikke akkurat superbra plass på DY sine 787...? Skal man betale endel for bagasje og mat, setevalg, evt underholdning + + + div i tillegg, så kan det nok hende mange likevel ser fordelen med TG Y/Y+ hvor mye av dette er inkludert, pluss at man tjener poeng i *A. Prisen må antakelig være temmelig lav for å kunne konkurrere med TG her, men som de fleste vet er det ikke alltid DY er billigst innenlands eller intra-europa.
 
Med sine planlagte 291 seter i high density economy er det vel ikke akkurat superbra plass på DY sine 787...? Skal man betale endel for bagasje og mat, setevalg, evt underholdning + + + div i tillegg, så kan det nok hende mange likevel ser fordelen med TG Y/Y+ hvor mye av dette er inkludert, pluss at man tjener poeng i *A. Prisen må antakelig være temmelig lav for å kunne konkurrere med TG her, men som de fleste vet er det ikke alltid DY er billigst innenlands eller intra-europa.

Dessverre tror jeg ikke det.. Så lenge et selskap oppleves som billigst tror jeg ikke kunder bevist kommer til å velge noe dyrere. I tillegg observerer jeg at TG ikke gir bonuspoeng på de billigste billettene, så dette er ikke noe konkurransefortrinn for de prissensitive.

For den kundegruppen som jeg opplever som brorparten av Bangkok-reisende tror jeg pris er det absolutt viktigste.
 
Noen som vet om flyene på OSL ha flat bed/fully reclined?

Nei, de har desverre bare "Lie Flat" på de flyene de bruker til OSL. Sånn ser setet ut: http://www.thaiairways.com/thai-services/in-the-air/en/Sogerma/seat02_vFinal.html

Men på de nye flyene de planlegger å sette inn på ruten til vinteren skal de ha like seter som i deres A380, altså helt flate senger ala EK A380 :)

For den kundegruppen som jeg opplever som brorparten av Bangkok-reisende tror jeg pris er det absolutt viktigste.
Ja, helt klart pris som er det viktigste. De fleste hadde ikke brydd seg om de måtte sitte i en liten propelldrevet Cessna bare de hadde spart en hundrings eller to....
 
Last edited:
For min del som flyr ruta noen ganger i året og betale for flere er pris alt. Så det betyr at jeg må gi avkall på bonuspoeng og ta til takke med sete fra rad 50 og utover. Spørsmålet er hvor mye billigere Norwegian kan bli når TG til stadighet selger direktefly til 4500 kr.

Jeg har ikke brukt TG fra CPH på mange år nå. Er det veldig mye trafikk på denne ruta fra resten av norden? Vet jo at det er en del dansker som drar til Thailand også. Fra OSL til BKK er det ofte svensker, men kan ikke huske å ha hørt dansk i kabinen før :-)

Lenge siden jeg har funnet billige billetter på CPH - BKK altså. Siden ruta sikkert ellers har bra belegg kan jo det tyde på at reisende tilhører en gruppe som ikke bare velger ut fra pris..?
 
Er det grunn til å tro at Thai vil markere splitter nye fly og nytt vinterprogram med kampanjepriser fra Oslo? I så tilfelle, når kommer den kampanjen tror dere. Noen her inne som sitter på noe inside info om det? Kan fort bli en liten juletur, og da kan det være nyttig med noen tips om når en skal kjøpe biletter.
 
Er det grunn til å tro at Thai vil markere splitter nye fly og nytt vinterprogram med kampanjepriser fra Oslo? I så tilfelle, når kommer den kampanjen tror dere. Noen her inne som sitter på noe inside info om det? Kan fort bli en liten juletur, og da kan det være nyttig med noen tips om når en skal kjøpe biletter.

Hvorfor skulle de det, det er da ingen utenom flynerder som vet noe om dette. Prøv å spør mann i gata om de fløy Boeing 777-200 eller Boeing 777-300ER til Thailand, og se hva de svarer ;)

Og nei, de kjører nok neppe kampanjer om vinteren, som er høysesong, og enda mindre i jula.
 
Last edited:
På nettsiden til thai står det at de nye boeing 777-300ER ikke skal leveres før i 2014\2015. Er det blitt endringer på dette etterpå?? Leste det på en pressemelding datert 2011 der det stod om thais leveranser av nye fly de neste årene.
 
På nettsiden til thai står det at de nye boeing 777-300ER ikke skal leveres før i 2014\2015. Er det blitt endringer på dette etterpå?? Leste det på en pressemelding datert 2011 der det stod om thais leveranser av nye fly de neste årene.

Jeg har billett med TG BKK-OSL 19.nov, og den skal flys med 777-300, og det skal visstnok være de nye flyene. Så gjenstår det å se om det er de nye 773ER eller de gammeldagse 773.
 
Ja, helt klart pris som er det viktigste. De fleste hadde ikke brydd seg om de måtte sitte i en liten propelldrevet Cessna bare de hadde spart en hundrings eller to....

Også klager de over at det er så fælt å fly langt...:rolleyes:
 
Jeg har billett med TG BKK-OSL 19.nov, og den skal flys med 777-300, og det skal visstnok være de nye flyene. Så gjenstår det å se om det er de nye 773ER eller de gammeldagse 773.

Det ligger inne '773' - ikke '77W' ... 77W er -ER.
 
Og nei, de kjører nok neppe kampanjer om vinteren, som er høysesong, og enda mindre i jula.

I år var det faktisk kampanje i høysesongen/januar, suverene priser på ca. 4.500,- til Bangkok og videre til fx.Krabi og Phuket :) Men tror ikke billettene ble lagt ut før langt ut i november eller desember, kanskje som en respons på Qatars nye rute og innhogg i markedet.
 
Back
Top