CPH: Rutenyheder 2010

  • Thread starter Thread starter PP
  • Start date Start date
Den er i hvertfall billig. "Investeringen koster over 200 danske kroner." Det er lavpristerminalen sin det.
 
Faktum er at CPH i øjeblikket er i gang med at forhandle betingelserne om brugen af Swift med interesserede selskaber, hvilket forventes klart i maj måned. Indtil da er det rent gætværk hvem som kommer til at benytte Swift, men det bliver helt sikkert mere end tre selskaber! Bl.a. har Norwegian jo tilkendegivet at selvom de i princippet er imod Swift, så kommer de til at benytte den.

Tviler ikke på at CPH forhandler med flere enn de tre som står oppført, men sitter du på andre konkrete opplysninger vedrørende Norwegians planer enn det som kommer frem i artikkelen? Jeg ville nemlig tro at det er Norwegian selv om har opplyst Dagbladet om dette.

Men samtidig så burde man kanskje også vurdere å lytte til hva sin største kunde sier, slik at man ikke kaster ut ungen med badevannet her:
Heller ikke SAS vil bruke den nye terminalen. I stedet fyrer SAS-sjef Lars Andersen av en salve:
- Flyplassen stiller en rekke krav som i sum betyr at vi ikke kan bruke Swift. Det er sterkt konkurransevridende at flyplassen attpåtil skal tilby lavere priser til selskapene som benytter Swift.
Dette undergraver flyplassens status som nettverksflyplass, sier han.
 
Tviler ikke på at CPH forhandler med flere enn de tre som står oppført, men sitter du på andre konkrete opplysninger vedrørende Norwegians planer enn det som kommer frem i artikkelen? Jeg ville nemlig tro at det er Norwegian selv om har opplyst Dagbladet om dette.

Norwegian har selv i dansk presse indikeret at de forventer at benytte Swift selv om de ikke umiddelbart er tilhængere af konceptet.

Men samtidig så burde man kanskje også vurdere å lytte til hva sin største kunde sier, slik at man ikke kaster ut ungen med badevannet her:

Hvilket netop er derfor at man har indgået en aftale med SAS ang. optimering og udvikling af transfer trafikken. En aftaleform der ikke er interessant for LCC selskaberne, ligesom Swift ikke er interessant for netværksselselskaberne som SAS. Så lad os da bare kalde det differentierede produkter til forskellige kunder...
 
Hvilket netop er derfor at man har indgået en aftale med SAS ang. optimering og udvikling af transfer trafikken. En aftaleform der ikke er interessant for LCC selskaberne, ligesom Swift ikke er interessant for netværksselselskaberne som SAS. Så lad os da bare kalde det differentierede produkter til forskellige kunder...

Det er jo greit nok, og gir CPH et konkurransefortrinn på den måten at det blir enklere med transfer. Men SAS selv ga jo uttrykk for at de ikke var fornøyd overhodet med Swift og at den på grunn av konkurransevridningen ville marginalisere CPH som transferhub. Sånn jeg leser det så handler dette da om at fordelen ved det nye transferopplegget ikke oppveier ulempene med konkurransevridningen for SAS sin del? Med forbehold om et rent sitatfeil, så var det jo SAS' ord, ikke Dagbladets.
 
Back
Top