Thai til OSL???

Status
Not open for further replies.
Ja ikke noget er sikkert her....Vi vurderer, er ikke det samme som "ja, Vi flyver"

hilsen
Ole

Stemmer ikke helt det! En kamerat av meg kom fra BKK til FRA med TG920 i natt og han skrøt fælt av AVOD systemet som var i den 744 maskinen han kom med. Men at det kanskje mangler på de flyene de bruker til ARN og CPH er jo en annen skål!

BF:cool2

Jeg pleier å gå via FRA med TG 922/923 når jeg har mine gulloppgraderinger pga de oppgraderte setene på C. Bedre enn å "kaste bort" oppgradering på å fly via ARN og CPH med de gamle setene. Masse underholdning på skjermen.

Har også fløyet R via FRA med TG. De har en hyggelig bursdagsgave for gullkortkunder. Man får fly til "halv pris", dvs poeng, i den måneden man fyller år. Kostet meg 70000 poeng to år på rappen, men vel verdt det!

Tror forresten jeg traff en bekjent av deg i Phils i påsken. Han nevnte nicket ditt. Diger hyggelig kr fra Kr.s. som synger karaoke.

Jeg pleier å gå via FRA med TG 922/923 når jeg har mine gulloppgraderinger pga de oppgraderte setene på C. Bedre enn å "kaste bort" oppgradering på å fly via ARN og CPH med de gamle setene. Masse underholdning på skjermen.

Har også fløyet R via FRA med TG. De har en hyggelig bursdagsgave for gullkortkunder. Man får fly til "halv pris", dvs poeng, i den måneden man fyller år. Kostet meg 70000 poeng to år på rappen, men vel verdt det!

Tror forresten jeg traff en bekjent av deg i Phils i påsken. Han nevnte nicket ditt. Diger hyggelig kr fra Kr.s. som synger karaoke.

Hvis det hørtes helt forjævelig ut når han sang slik at lokalet ble tømt, så kan nok det stemme! :colgate:

Det hadde vært fantastisk moro om vi hadde fått Thai A340-500 til OSL, men dette er nå langt fra virkelighet enda.. B747 er selvsagt alltid velkommen også.

Men Thai-rute til Oslo.., ja, velkommen skal de være! Men jeg har vondt for å tro det blir før vi virkelig ser de annonserer.

Hvor har man det fra at det blir en A345? Thai dama Hilde som uttaler seg i Aftenposten sier 747

Det er litt uklart hva som er sitatet, men jeg leser ikke dette slik at det var Thai som sa at det kom til å bli 747, men at dette er noe journalisten mener er "sannsynlig".

Helt uavhengig av det, så synes jeg nok at 102 premiumseter og 113 økonomiseter på OSL-BKK virker som et, tja..., lite intuitivt valg.

Skulle gjerne flydd med begge jeg. Mangler begge i "samlingen".

Men jeg synes nå at A346 er et av de flotteste flyene som finnes!:)

Fløy TG A346 to ganger MUC-BKK før de byttet til B747.

Herlig moderne maskin!

Forøvrig også fin flyplass. Den ene gangen reiste jeg med SK OSL-CPH-MUC for å borde TG'en, og da kom jeg tidlig til MUC, og fikk noen timer. Oversiktlig og greit. Eget ølbryggeri både mellom terminalene og inne på den ene.

Hadde jo vært kulere om de kom med en A346! ^_^

A345 er en sjeldnere, mer eksklusiv maskin i så måte, A346 kan man fly med ´hvem som helst´.
Og en kabinkonfigurasjon beregner på UL ruter trekker heller ikke ned, hvis det blir slik da :-) Hadde tenkt å invistere tid og penger på å fly 345 med TG eller SQ fra Asia til USA, står over det foreløpig hvis den dukker opp utenfor egen stuedør :-)

Det kan jo være at de vil endre innredningen på A345 dersom de vil bruke den. Det er vel knapt være marked for det flyet på veldig langr ruter lenger ??

Meget gledelig nyhet fra TG dette og det hadde virkelig vært noe med A340-500. Hvis den blir riktig konfigurert med flere seter i økonomi og man oppnår en god kabinfaktor så burde dette være en profitabel rute. Maskinen er riktignok designet for ultralongrange sektorer men OSL-BKK er heller ikke en kort rute....

Hvordan kommer en A340-500 ut kontra A340-300 på slike rutelengder med hensyn til driftskostnader? Er fuelforbruket så mye høyere?

A340-200 ble jo ingen stor suksess grunnet sin meget lange range ( som egentlig ingen selskap trengte ) men heller dårlige kapasitet.

Det blir nok ingen kabinendring, da disse maskinene skal alterneres med BKK-LAX rutene som tas opp igjen.

Status
Not open for further replies.
Back