Saa mye suppe som 345en bruker, blir det toeft aa tjene penger naar man har over 40 seter mindre enn alle andre ombord og ikke klarer aa selge mer enn 20% av premiumsetene (optimistisk sett)
Vi får nå se .. er ikke sikker på om siste ord er sagt når det gjelder flåtevalg. Men når man velger å rotere fire maskiner på to destinasjoner som dette, blir regnestykket et litt annet.
Og med tanke på målgruppen - som er forretningstrafikken til hele Sør-Asia samt Australia - kan man fort oppleve at det ikke blir så mange seter igjen til de rene Bangkok -reisende ...
Klarer vi å få denne tråden like lang som Krabi tråden før vi ser Thai på OSL?
Startavgiften på OSL er kr 96 per tonn MTOW opp til 100 tonn og deretter kr 48 per tonn. For en A340-500 på 370 tonn MTOW blir startavgiften kr 22 560 per avgang. Med fem frekvenser i uka blir avgiften på årsbasis ca. 5,9 millioner kroner. Rabatten på startavgiften er 100 % det første året, 75 % det andre året og 50 % det tredje året. Avinor har også innført en rabatt på passasjeravgiften på IC-ruter:Landingsavgifter: I hvilken størrelses orden snakker man om for "heavy" ?
a) for alle nye ruter
Det kan gis rabatt på startavgiften med inntil 100 % i første året, inntil 75% i andre året og
inntil 50% i tredje året.
Det gis ikke rabatt på andre avgifter, med unntak av ruter som faller inn under punkt b).
b)for nye interkontinentale ruter (med interkontinentale ruter menes ruter til/fra
destinasjoner utenfor Europa på mer enn 6 timers flyreise hver vei)
Det kan gis rabatt på passasjeravgiften med inntil 75 % i første året, inntil 50% i andre året
og inntil 25% i tredje året.
Hvordan skal AY markedsføre seg i Norge nå? Det vil ikke være raskeste vei til asia! Jeg vil si at TG tok alle på senga med denne etableringa. Jippi
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.