Sunclass - forsinkelser, regularitet og innleie 2023

Re: Sunclass - forsinkelser, regularitet 2022

Finns det någon anledning till att man inte kan sätta in CS-TKH på CPH-HKT nu när OY-VKJ är strandad?
Är det Iberojet crew enbart på den när den flyger för Sunclass, därav att den inte används?
 
Re: Sunclass - forsinkelser, regularitet 2023

De har muligens ikke (fullt) crew tilgjengelig i Stockholm. De kan ikke bruke andres crew. Eller de kan ha et annet oppdrag allerde skedulert.

Det er helt sikkert en grunn.
 
Dk2554 med teknisk

Skal til Phuket i kveld men har blitt påkjørt av en trick i CPH tror jeg. Dette må vel være OYVKJ som er den eneste 339 de har i drift ??
Noen s9m vet om det er noe erstatningsfly på gang her ??
 
Re: Dk2554 med teknisk

Iflg FR er den satt opp med avgang 1100 i morgen.

Lite trolig. Pax Har fått beskjed om å holde seg hjemme og vente på en SMS før kl 11.00 i morgen. Men hva finnes av ertatning for dette??
Ikke alle som har standby crew i Thailand som kan fly folk hjem. Kommer til å ta tid dette …
 
Re: Sunclass - forsinkelser, regularitet 2023

Ser OY-VKF er satt opp til HKT fra CPH i ettermiddag.

Ligger tilsynelatende ikke an til noen snarlig retur for de som skulle ha vært med VKJ.
 
Last edited:
Re: Sunclass - forsinkelser, regularitet 2023

Ser OY-VKF er satt opp til HKT fra CPH i ettermiddag.

Ligger tilsynelatende ikke an til noen snarlig retur for de som skulle ha vært med VKJ.

Og siden OY-VKF flyr til CPH-HKT-CPH.
Kommer 9H-BFS fra Maleth Aero og flyr GOT-OSL-SID-GOT-OSL i morgen.
 
Re: Dk2554 med teknisk

Ser at OYVKF er satt opp CPHHKT i dag men har den range til å fly denne distansen på ca 10 timer non stop? tipper den kommer til OSL i morgen og plukker opp DK2554 paxen
 
Re: Sunclass - forsinkelser, regularitet 2023

Og siden OY-VKF flyr til CPH-HKT-CPH.
Kommer 9H-BFS fra Maleth Aero og flyr GOT-OSL-SID-GOT-OSL i morgen.

Jeg har betalt for Plus og sete 7A på OSL-SID i morgen. Ser nå at jeg får sete 8D på 9H-BFS, altså ikke vindussete, nedgradering til economy og ingen IFE på en 7,5 timers tur. Dette har ikke Ving/Sunclass informert noe som helst om, utover at "ditt fly vil bli ersattet av et fly fra Maleth Aero" og at "flyselskapet [vil] gi deg tilsvarende plass så langt det er mulig". Jeg reiser alene, og å sitte som sild i tønne uten vegg/vindu og uten IFE er en vesentlig nedgradering. Har jeg noen rettigheter i dette tilfellet, eller må jeg bare finne meg i det?
 
Re: Sunclass - forsinkelser, regularitet 2023

Jeg har betalt for Plus og sete 7A på OSL-SID i morgen. Ser nå at jeg får sete 8D på 9H-BFS, altså ikke vindussete, nedgradering til economy og ingen IFE på en 7,5 timers tur. Dette har ikke Ving/Sunclass informert noe som helst om, utover at "ditt fly vil bli ersattet av et fly fra Maleth Aero" og at "flyselskapet [vil] gi deg tilsvarende plass så langt det er mulig". Jeg reiser alene, og å sitte som sild i tønne uten vegg/vindu og uten IFE er en vesentlig nedgradering. Har jeg noen rettigheter i dette tilfellet, eller må jeg bare finne meg i det?

Du søker refusjon for «oppgraderingen» fra vanlig til Plus, og ja - det er ikke noe annet enn Eco-seter uten IFE, så du har nok ikke noe valg hvis du vil til Kapp Verde i morgen. Tipset er da å laste ned mye på «egen IFE».
Resultatet uten erstatningsfly hadde vært kansellering av hele reisen.

Her er forøvrig setekartet: https://uploads-ssl.webflow.com/62fc895b599bcb3a41d8f01c/62ffb5dab4351b664799bcb6_9H-BFS-LOPA.pdf
 
Last edited:
Re: Sunclass - forsinkelser, regularitet 2023

Takk. Har vært i kontakt med Ving, og en har visst ikke krav på noen form for kompensasjon, ei heller tilbakebetaling av tillegg for Plus og setereservasjon.
 
Re: Sunclass - forsinkelser, regularitet 2023

Noen som vet hva som skjedde med OSL-HKT som skulle gått fra Oslo i går kveld og vært hjemme natt til imorgen?
 
Re: Sunclass - forsinkelser, regularitet 2023

Noen som vet hva som skjedde med OSL-HKT som skulle gått fra Oslo i går kveld og vært hjemme natt til imorgen?��

Kjedereaksjon fra bakkeskaden for noen dager siden (beskrevet lenger opp).
 
Re: Dk2554 med teknisk

Ser at OYVKF er satt opp CPHHKT i dag men har den range til å fly denne distansen på ca 10 timer non stop? tipper den kommer til OSL i morgen og plukker opp DK2554 paxen

Jada, en 330-200 går fint i 10 timer, opp mot 12 også. Airbus skryter på seg ca 15000km rekkevidde, men det er nok i medvind og nedoverbakke. Dog er rundt 9-10000 km normalt greit innafor ytelsene.
 
Re: Sunclass - forsinkelser, regularitet 2023

Kjedereaksjon fra bakkeskaden for noen dager siden (beskrevet lenger opp).

Ja jeg skjønte det. Lurte bare på hvordan Ving hadde tenkt å få de 375 ned til Thailand og ikke minst hente minst like mange hjem til Norge. Men OY-VKF skal det ikke tilbake til CPH på returen og jeg antar de også er helt fulle på den returen.
 
Re: Sunclass - forsinkelser, regularitet 2023

Ja jeg skjønte det. Lurte bare på hvordan Ving hadde tenkt å få de 375 ned til Thailand og ikke minst hente minst like mange hjem til Norge. Men OY-VKF skal det ikke tilbake til CPH på returen og jeg antar de også er helt fulle på den returen.

Stay tuned. Det hører du sannsynligvis først her ... ;)
 
Back
Top