Sunclass - forsinkelser, regularitet og innleie 2023

Re: Sunclass - forsinkelser, regularitet 2022

Finns det någon anledning till att man inte kan sätta in CS-TKH på CPH-HKT nu när OY-VKJ är strandad?
Är det Iberojet crew enbart på den när den flyger för Sunclass, därav att den inte används?

Re: Sunclass - forsinkelser, regularitet 2023

De har muligens ikke (fullt) crew tilgjengelig i Stockholm. De kan ikke bruke andres crew. Eller de kan ha et annet oppdrag allerde skedulert.

Det er helt sikkert en grunn.

Dk2554 med teknisk

Skal til Phuket i kveld men har blitt påkjørt av en trick i CPH tror jeg. Dette må vel være OYVKJ som er den eneste 339 de har i drift ??
Noen s9m vet om det er noe erstatningsfly på gang her ??

Re: Dk2554 med teknisk

Iflg FR er den satt opp med avgang 1100 i morgen.

Lite trolig. Pax Har fått beskjed om å holde seg hjemme og vente på en SMS før kl 11.00 i morgen. Men hva finnes av ertatning for dette??
Ikke alle som har standby crew i Thailand som kan fly folk hjem. Kommer til å ta tid dette …

Ser OY-VKF er satt opp til HKT fra CPH i ettermiddag.

Ligger tilsynelatende ikke an til noen snarlig retur for de som skulle ha vært med VKJ.

Last edited:

Ser OY-VKF er satt opp til HKT fra CPH i ettermiddag.

Ligger tilsynelatende ikke an til noen snarlig retur for de som skulle ha vært med VKJ.

Og siden OY-VKF flyr til CPH-HKT-CPH.
Kommer 9H-BFS fra Maleth Aero og flyr GOT-OSL-SID-GOT-OSL i morgen.

Ser at OYVKF er satt opp CPHHKT i dag men har den range til å fly denne distansen på ca 10 timer non stop? tipper den kommer til OSL i morgen og plukker opp DK2554 paxen

Og siden OY-VKF flyr til CPH-HKT-CPH.
Kommer 9H-BFS fra Maleth Aero og flyr GOT-OSL-SID-GOT-OSL i morgen.

Jeg har betalt for Plus og sete 7A på OSL-SID i morgen. Ser nå at jeg får sete 8D på 9H-BFS, altså ikke vindussete, nedgradering til economy og ingen IFE på en 7,5 timers tur. Dette har ikke Ving/Sunclass informert noe som helst om, utover at "ditt fly vil bli ersattet av et fly fra Maleth Aero" og at "flyselskapet [vil] gi deg tilsvarende plass så langt det er mulig". Jeg reiser alene, og å sitte som sild i tønne uten vegg/vindu og uten IFE er en vesentlig nedgradering. Har jeg noen rettigheter i dette tilfellet, eller må jeg bare finne meg i det?

Jeg har betalt for Plus og sete 7A på OSL-SID i morgen. Ser nå at jeg får sete 8D på 9H-BFS, altså ikke vindussete, nedgradering til economy og ingen IFE på en 7,5 timers tur. Dette har ikke Ving/Sunclass informert noe som helst om, utover at "ditt fly vil bli ersattet av et fly fra Maleth Aero" og at "flyselskapet [vil] gi deg tilsvarende plass så langt det er mulig". Jeg reiser alene, og å sitte som sild i tønne uten vegg/vindu og uten IFE er en vesentlig nedgradering. Har jeg noen rettigheter i dette tilfellet, eller må jeg bare finne meg i det?

Du søker refusjon for «oppgraderingen» fra vanlig til Plus, og ja - det er ikke noe annet enn Eco-seter uten IFE, så du har nok ikke noe valg hvis du vil til Kapp Verde i morgen. Tipset er da å laste ned mye på «egen IFE».
Resultatet uten erstatningsfly hadde vært kansellering av hele reisen.

Her er forøvrig setekartet: https://uploads-ssl.webflow.com/62fc895b599bcb3a41d8f01c/62ffb5dab4351b664799bcb6_9H-BFS-LOPA.pdf

Last edited:

Takk. Har vært i kontakt med Ving, og en har visst ikke krav på noen form for kompensasjon, ei heller tilbakebetaling av tillegg for Plus og setereservasjon.

Noen som vet hva som skjedde med OSL-HKT som skulle gått fra Oslo i går kveld og vært hjemme natt til imorgen?

Noen som vet hva som skjedde med OSL-HKT som skulle gått fra Oslo i går kveld og vært hjemme natt til imorgen?��

Kjedereaksjon fra bakkeskaden for noen dager siden (beskrevet lenger opp).

Ser at OYVKF er satt opp CPHHKT i dag men har den range til å fly denne distansen på ca 10 timer non stop? tipper den kommer til OSL i morgen og plukker opp DK2554 paxen

Jada, en 330-200 går fint i 10 timer, opp mot 12 også. Airbus skryter på seg ca 15000km rekkevidde, men det er nok i medvind og nedoverbakke. Dog er rundt 9-10000 km normalt greit innafor ytelsene.

Kjedereaksjon fra bakkeskaden for noen dager siden (beskrevet lenger opp).

Ja jeg skjønte det. Lurte bare på hvordan Ving hadde tenkt å få de 375 ned til Thailand og ikke minst hente minst like mange hjem til Norge. Men OY-VKF skal det ikke tilbake til CPH på returen og jeg antar de også er helt fulle på den returen.

Ja jeg skjønte det. Lurte bare på hvordan Ving hadde tenkt å få de 375 ned til Thailand og ikke minst hente minst like mange hjem til Norge. Men OY-VKF skal det ikke tilbake til CPH på returen og jeg antar de også er helt fulle på den returen.

Stay tuned. Det hører du sannsynligvis først her ... ;)

Back