Fordi de rett og slett er studenter med tight budsjett. I tillegg leser de ikke retningslinjene sine ordentlig og tror FR betaler for hotellrom og mat ved en kansellering. Da får du deg et fint lite sjokk når uhellet først er ute.
Fordi de rett og slett er studenter med tight budsjett. I tillegg leser de ikke retningslinjene sine ordentlig og tror FR betaler for hotellrom og mat ved en kansellering. Da får du deg et fint lite sjokk når uhellet først er ute.
Det er jo derfor Ryanair er perfekt på mange måter for studenter. Fordi det går ann å reise ut i Europa for en billig penge. Man bor kanskje på hostels eller veldig billige hoteller. Problemet blir først når du ikke leser vilkårene godt nok..
JEg har litt problemer med å forstå at FR kan operere uten å forholde seg til EUs regelverk på området. Som passasjer ville jeg forholdt meg til det regelverket som alle har med å følge om de skal operere til/fra flyplasser i EU.
De får valget mellom å komme seg hjem med neste avgang med ledige plasser, reise fra en annen flyplass, eller reise dit de skal via et tredje sted. Hva er så spektakulært dårlig med det tilbudet? Det eneste de ikke gjør er å booke med andre flyselskap.
Men det får da være en grense for hva man skal forvene når msn betaler så lite.
Og hvorfor må debatten komme på et så lavt saklighetsnivå at også her må gebyrer blandes inn i saken? (posting nr 20) Jeg blir helt matt.
Rent juristisk sett er vaeret Force Majeure. Og naturlig forstar Per & Ola ikke hva er dette, noe som misleder til dette mistolkinger av forskrifter og rettigheter.
EU 261/2004 ble satt i gang med en helt annen bakgrunn. Det ble nemelig den ökende problem av avviste passajerer pga overbooking av flights ved de nettverkselskapene.
...
Siden EU mener at man ma regle alt , sa begynnte de ogsa a skvise inn noen linjer hva skal skjer dersom vaeret er grunnen. Her finner man mye "lette setninger" med SKAL som er en meget lett utforming , i motsetning til MA eller HAR RETT TIL. Juristisk er dette en astronomisk forskjell
Den nøyaktige innvirkningen av EU-reglene påvirkes vel også av hvorvidt du er "in transit" på en tur? Noe som Ryanair snor seg glatt unna ved bare å selge enveis/enkelt-biletter... :8:
Det er jo mange, om ikke de fleste, selskaper som selger enveisbilletter.
De fleste (legacy) selskapene selger også gjennomgående biletter, med mulighet for gjennomgående innsjekk og det som ellers er. Ryanair selger bare enkeltbiletter etter hva jeg har forstått (hvilket vil si at dersom du vil fra A til B via C med Ryanair, så vil A-C og C-B være enkeltstående reiser, mens den samme turen med legacy vil være en sammenhengende reise A-C-B).
Litt usikker her, men mener det skal finnes noen regler som hindrer flyselskapene å etterlate transittpax "midt i ingensteds"...
Har du någon källa till detta? Jag har missat det i så fall...Det var vel noen svensker her for en tid tilbake som opplevde det samme med FR, etter råd fra jurister og forståsegpåere tol de MOL og co til retten. Den svenske familien tapte så det dundret i det svenske rettsystemet.
Regelverket er komplisert, og det har de brukt masse tid på i Dublin for å forsikre seg om at de følger reglene. Hadde de vært regelrette brudd og prosedyrer i strid med EU-rett og sedvane så hadde det nok blitt slått ned på, særlig ettersom det er så utbredt!
Mange poster her på at de reisende selv har valgt å kjøpe meget billige billetter, og burde derfor ikke forvente mer. Er det noen som virkelig vet hva reglene sier, er det flyselskapene.
Ja jeg har kjøpt en billigbillett, men selskapet har også solgt meg den vel vitende om hva som følger med. Prisen på billetten er strengt tatt likegyldig, jeg har fortsatt krav på det lovpålagte minimum.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.