Hei
Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.
Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025
Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150krBetalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:
https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025
(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)
De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret
Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat
Hvilke ruter har Norwegian fra Skandinavia til USA i dag? Og går alle ruter fra alle land i dag?
CPH: BKK, KBV fra CPH, men USA rutene: JFK, FLL, BOS, OAK, LAS, LAX, MCA har jo vært fløyet. Fra ARN flyr de vel også til FLL i vinter, mens de andre er vel uansett stengt for vinteren
Uansett, totalt bli ARN den store taperen, som nå sitter igjen med New York og Chicago til USA, samt en og annen flight til Miami om vinteren
Og skal man tro disse er det ikke rart rutene legges ned. For en utrolig dårlig profittmargin.
Og skal man tro disse er det ikke rart rutene legges ned. For en utrolig dårlig profittmargin.
De tallene ville jeg tatt med en meget stor klype salt, ihvertfall kostnadene.
Basert på hva?
Det er bare DYs indre sirkel som vet detaljert hvilke kostnader de egentlig har på fuel, crew, maintenance, leasing etc. på de enkelte baser og ruter.
Apex kostnader er estimater basert på generell offentlig informasjon og gjennomsnitt av makrotall i regnskapet. Fungerer nok dårlig på et selskap som DY som er så ekstremt på mange måter, har store engangskostnader, enorme variasjoner i lønnsnivå, 25 fly ufrivillig på bakken, store omstruktureringer, nylig enorm vekst osv.
Og skal man tro disse er det ikke rart rutene legges ned. For en utrolig dårlig profittmargin.
Ser nå at Oakland (OAK) byttes ut med San Francisco (SFO) fra OSL når ruten starter opp igjen fra slutten av mars. Var vel kun tidsspørsmål før også OSL ble flyttet fra OAK til SFO
Det betyr at avgangene fra Oslo og Roma til San Francisco vil flyttes over fra Oakland- til San Francisco-flyplassen. Rutene fra London, Barcelona og Paris ble flyttet til San Francisco tidligere i år.
Når de kutter Bangkok til våren må vel det bety at basen der legges ned. Da er det vel ikke veldig sannsynlig de starter opp igjen ruta neste vinter med norsk mannskap. Eller?
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.