SAS har ikke offentliggjort neste sommer så langt jeg har fått med meg.Jeg ser for meg at de kommer til å lansere en ny long haul-rute.
Vil det også bli noen nye short haul-ruter? Jeg trodde de allerede hadde publisert programmet for sommeren 2025
Men dersom SK får inn både en 350 og en brukt 330, har de jo maskiner til å starte mer enn én ny longhaulrute, dersom de ikke skal øke frekvensen på noen av de eksisterende.
Dette er i hvertfall hintene
![]()
Det ser ut som det blir 12 nye ruter. Så det er vel en blanding av lang og kort.
Nest-siste kanskje er RALEIGH DURHAM ??? Passer iallefall med antall bokstaver
Nest-siste kanskje er RALEIGH DURHAM ??? Passer iallefall med antall bokstaver
Helt enig. Greier ikke å se hva som skulle tiltrekke SAS til RDU når man har gigant huben til Delta rett nedi gata og slik som SAS sin situasjon er per idag med begrenset LH kapasitet.Da setter i alle fall jeg polar-rullen i halsen. :lol:
1. SAS og Delta fikk i forrige uke godkjent codeshare avtalen de søkte om for ruter internt i USA og Europa. De har enda ikke søkt om Transatlantisk codeshare og JV.Hva er status på samarbeidet med Delta for sommeren 2025?
Hadde det ikke gitt mening å byttet om på A330 maskinen som flyr CPH-EWR med en av A321 maskinene som flyr til JFK? Det er vel ikke så mye transfer gjennom EWR lenger og mindre blir det vel dersom man skal fly til MSP/SEA i tillegg til ATL, BOS og LAX?
Helt enig. Greier ikke å se hva som skulle tiltrekke SAS til RDU når man har gigant huben til Delta rett nedi gata og slik som SAS sin situasjon er per idag med begrenset LH kapasitet.
Da høres LN-MOW sitt tips om SEA mer aktuell da Seattle er en større by og focus city/ hub for Delta, har større transfermuligheter (til Nordvest USA), ligger nærme storbyen Vancouver, har forbindelser til Skandinavia og SAS har tidligere historie/ erfaringer med Seattle.
Vil være et kærkomment velkommen tilbage til en historisk rute på SK938/39![]()
SEA var 937/938
1. SAS og Delta fikk i forrige uke godkjent codeshare avtalen de søkte om for ruter internt i USA og Europa. De har enda ikke søkt om Transatlantisk codeshare og JV.
2. Grunnen til at SAS nok har A330 på CPH-EWR er for å kunne rotere maskinen til/fra OSL og ARN som begge går med A330 på sommerstid og for å slippe å måtte repo flyet som de vel ikke har tid til i et travel trafikkprogram.
Og grunnen til at de flyr og nok enda vil fly en stund på EWR er rett og slett mangel på ledig gate/ kapasitet på JFK.
Den vil bedres i 2026 da nye Terminal 1 (som SAS skal inn i) og nye Terminal 6 er ferdig. Da flyttes nok alle 3 rutene fra EWR til JFK (muligens bortsett fra en A321LR rundtur fra CPH).