Sola airshow 2012

Leser på Facebook-siden til Sola airshow at det kommer 2 polske MIG-29 og en Casa C-295, og at den ene MIGen ska fly display!

Sola airshow ble straks veldig mye mer interessant! :D

AggTouchdown.. jeg har vært inne på samme tanken.. men å finne fly er litt vrient.. må være tilbake tidlig..

Jeg ser at det koster det samme på søndag som på lørdag. Det virker litt tvilsomt synes jeg da det er et langt større og mer spektakulært show på lørdagen enn det som er på søndagen.

Hvordan er publikumsområdet lagt opp på Sola? Står man med sola i ansiktet hele dagen? Er det eventuelt områder utenfor gjerdet hvor man kan få gode bilder? Spotterplattformen skulle visst stenges av "sikkerhetsmessige årsaker"...

Hvordan er publikumsområdet lagt opp på Sola? Står man med sola i ansiktet hele dagen? Er det eventuelt områder utenfor gjerdet hvor man kan få gode bilder? Spotterplattformen skulle visst stenges av "sikkerhetsmessige årsaker"...
Publikumsområdet er på militærsiden av flyplassen, altså på østsiden.
Display foregår på 18/36, men jeg lurer på om noen også skulle fly display på 11/29.. evt skulle de bare bruke den i ved avgang/landing (det skal monteres wire), og fly display på 18/36.

Det kommer muligens en T-bird også.

"Lockheed T-33 T-Bird var et kjent syn på Sola gjennom femti- og sekstitallet da 718 skvadron opererte flytypen fram til 1968. Museet på Sola har en fin T-33 stilt ut (se vedlagt illustrasjonsfoto), men nå ser det ut til at vi igjen skal få oppleve å få se en T-Bird i lufta over Sola. Det er kjøpt inn en T-33 til landed som skal opereres av gruppa rund Flyvåpnets Historiske Skvadron. Etter planen skal flyet starte fergeturen fra USA 6 juni, så hvis alt klaffer med vind og vær og praktisk gjennomføring skal flyet ankomme Sola tidsnok til stevnet vårt. Vi krysser det vi har av fingre for at det går i orden, for dette er stort."

http://www.solaairshow.no/index.php/nb/

Sendte melding til Airshowets side på face, der sa de at de ''ikke hadde mere plass til flere fly og hadde takket nei til ''større'' fly''

Det er jo allerede flere store fly som kommer, DC-6, DC-3, Catalina og Hercules. Okay, det hadde ikke gjort noe om de fikk tak i en C-17 også, men ellers syns jeg det er en relativt god blanding av små og store fly :)

Noen som vet hva tid de forskjellige flyene ankommer Sola? Husker jeg rett, så kom flyene noen dager før for å trene i 2007

Tyrkerne skal visst komme på onsdag og trene til lørdagens oppvisning på torsdag og fredag :D

DC-6 landet idag. Yakene var ute å trente i 7 tiden idag og. Det vil komme fly hver kveld fremover. Så bare å hive seg ut å spotte :)

Ifølge programmet som er publisert så skal disse kun fly på lørdag:

Mig 29
TS
PdF
Hawker Hunter
Huey

C-130 skal kun fly på søndag.

DC-3 er ikke oppført, men den skal vel fly hele dagen.

Back