Sola airshow 2012

Da håper jeg bare væregudene er med oss på lørdag. Det ser ikke helt lovende ut på Storm og yr.

Dere lokalkjente er det Storm som pleier å ha best treff på været? De melder iallefall ok vær i morgen ca likt som det var på formiddagen på Kjeller.http://www.storm.no/vaer/135264573/timefortime#dag=1
Jeg lurer på om jeg ikke skal ta sjangsen på en tur fra OSL til SVG i morgen :cool: Litt synd å gå glipp av både Patrouille de France og Turkish Stars.

Dere lokalkjente er det Storm som pleier å ha best treff på været? De melder iallefall ok vær i morgen ca likt som det var på formiddagen på Kjeller.http://www.storm.no/vaer/135264573/timefortime#dag=1
Jeg lurer på om jeg ikke skal ta sjangsen på en tur fra OSL til SVG i morgen :cool: Litt synd å gå glipp av både Patrouille de France og Turkish Stars.

Det pleier hvertfall å bli mindre nedbør enn det Yr melder i sine symbolvarsler.
Vi får håpe på lettskyet oppholdsvær :-)

Blir dessverre ikke noen tur likevel på meg. Men jeg skal holde fingrene krysset for at dere får fint vær. Bare en har på seg regntøy så er jo ikke litt regn noe problem.

Godt i gang her ute nå, overskyet og et par dråper ovenfra. Autofil-Larsen er i gassen i speakerbua. MiG 29 har flydd display, men noe tamt. Er det strenge restiksjoner på hva de har lov å gjøre i Norge? Har sett et utall videoer der den tar saltoer, snake bites, free fall og mye mer.

Nå vet jeg ikke hvordan displayet deres på Sola var, kanskje var de begrenset av været eller noe. Men de gjøre ikke cobras osv. når de flyr i Polen heller. Jeg vet ikke grunnen til dette, men maskinene begynner jo å dra på årene, så kanskje de har fått noen begrensninger av den grunn.

ok, takk :-)

For all del, det var skikkelig fett å se dem fly. Gromlyd med de to motorene :-)

Hadde nok litt urealistiske forhåpninger etter å ha sett hva den kan gjøre på video :-)

Forøvrig et bra show, begge displayteamene var knall, alltid show med 737-display, Yak 50 og Spitfire og DC 6 ikke feil det heller ;-)

Jeg synes showet var bra, likte spesielt godt Yak 50 og SAS 737 :-)
Larsen var i godlage, og mye folk hadde funnet veien, men bare 10000 sa de på høytalerne ?
Gikk dessverre glipp av slutten på grunn av kollisjon med annet arrangement....
Fra franskmennene og ut.

Bra show, det må en si, men savner innslag av "big birds" som dessverre er fraværende.

Bra show, det må en si, men savner innslag av "big birds" som dessverre er fraværende.

Enig der. Burde være mulig å få Lufthansa eller KLM som daglig frekventerer lufthavnen til å droppe innom med en 330/340/MD11/747/777 eller noe, men vet jo ikke om de har prøvd på dette.

Mener ellers at det er et flott stevne med mye kjekt, men kanskje litt mye dødtid mellom de forskjellige innslagene i lufta bidro til å bruke en time mer enn planlagt?

Noen kjappe bilder;

DSC_0373.jpg

DSC_0111.jpg

DSC_0314.jpg

DSC_0233.jpg

DSC_0178.jpg

Last edited:
Igjen viser det at Norge ikke eier ei kroner til å ta vare på gamle fly, og heller ikke har de råd til fuel for en oppvisning. I -62 hadde vi et av verdens beste team på aerobatic, Flying Jokers, F86-F. I dag har ikke Jens penger til ei Startevogn. Godt vi har andre NATO-land som kan hjelpe oss.(blakke)

Dette var knallfine bilder, Patrouille de France med sine fargerike røykhaler var virkelig lekkert :up:

Igjen viser det at Norge ikke eier ei kroner til å ta vare på gamle fly, og heller ikke har de råd til fuel for en oppvisning. I -62 hadde vi et av verdens beste team på aerobatic, Flying Jokers, F86-F. I dag har ikke Jens penger til ei Startevogn. Godt vi har andre NATO-land som kan hjelpe oss.(blakke)
Det begynner å bli ganske mange "veteranfly" i Norge nå, så jeg ser ikke helt poenget ditt. Vi har en DC-3, to Harvarder, tre(?) Vampire, Europas eneste flygende T-33, en Birddog, fire(?) Tiger Moths, to Bücker Jungmann, en Broussard, et helt lass med Safirer, to L-29, en AN-2, flere Piper Cubs og Army Cubs enn jeg har oversikt over og helt sikkert flere andre ting som jeg har glemt. Etterhvert har vi kanskje tilogmed en flygende Starfighter, syns dette er ganske så bra for et land med innbyggertall på størrelse med en storby..

Back