US flyr til PHL ... Ikke det at jeg tror det gjør noen stor forskjell, imidlertid ..![]()
Ups, Po-tæ-to, po-tah-to :-D
US flyr til PHL ... Ikke det at jeg tror det gjør noen stor forskjell, imidlertid ..![]()
Kan det möjligtvis vara så för att CPH inte behöver bevisa så mycket? Alla fina analyser och beräkningar till trots, OSL:s förträfflighet tycks inte förändra det faktum att flygplatsen har få interkontinentala linjer.
Jeg tror ganske enkelt ikke på, trods de fremlagte argumenter og dokumentation, at OSL kan blive et trafikalt knudepunkt (=hub).
For det første kræves det, at et selskab eller en alliance har en tilpas mængde lokal og regional feedertrafik ind til de interkontinentale ruter. Du beskriver jo ganske glimrende, at de tre skandinaviske hovedstæder ikke i sig selv kan generere trafik nok til at kunne legalisere en "hub". SAS har seks interkontinentale ruter fra CPH, og det er jo lige før at det ikke kan kaldes en interkontinental hub. Men SAS/CPH har rigtigt mange ruter fra Norden/Baltikum, der naturligt kan connecte til Europa (og omvendt). Og disse ruter og frekvenser kan samtidigt feede det interkontinentale rutenetværk.
OSL har kun i mindre grad denne trafik, hvorfor at i hvert fald SAS og partnere ikke ville kunne feede i samme omfang.
En anden mulighed kunne være OSL som DY-interkontinental hub. Her er mulighederne naturligvis lidt bedre, hvis Norwegian ønsker at gå i denne retning.
At OSL har interkontinental trafik fra TG, US og CO er jo netop et bevis på, at OSL ikke er en hub, men derimod feeder til en andre hubs, nemlig BKK, CLT, EWR.
Martin, du har måske tallene på, hvor mange, der connecter i OSL med CLT som deres final diskusjonen som handler om skandinavisk nedslagsfelt? Det kunne være interessant at vide.
Jeg håber virkelig, at OSL får flere interkontinentale ruter. Hvis Feelair kommer på vingerne, eller DY får købt nogle widebodies, så vil det være fantastisk for OSL. Jeg tror også på, at DY nok skal få konkurrence til golfstaterne. Jeg er dog mere tvivlende på, om KE virkelig skulle gøre alvor af en rute til ICN.
Men der er stor forskel på at have en vis mængde interkontinental trafik, og så at være en hub. Det første tror jeg er muligt, det sidste kommer aldrig til at ske.
Du lurte på om jeg har tallene for Charlotte.
Akkurat det er et veldig tynt argument for å ikke grunngi sine forsøk på nedsabling med fakta som backer opp. Legg merke til både KGL's og MartinL's ganske omfattende tallmateriale som forteller en annen historie enn hva "CPH-fansen" prøver å fortelle. Legg merke til at det ikke nødvendigvis er snakk om hva SAS gjør, men om OSL sine muligheter rundt IC-trafikk tråden går på. Og ettersom lokalmarkedet til CPH tilsynelatende er så stort at det står på egne ben, så er vel et utvalg av IC-ruter fra ARN og OSL ikke akkurat noen trussel?
I guess "motbevise" var det du mente :up:
OSL vestover og ARN østover ville være absolutt det beste IC produktet for SAS og SAS' pax. Kun de eventuelle lokale pax fra CPH (altså uten transfer) ville få litt lenger reisetid. Alle andre ville tjene på det! Måtte SAS snart bli helt privateid og dermed komersiellt drevet istedet for politisk drevet! :up:
MartinL sine tall viser at det er et market for IC-ruter fra OSL, ikke nødvendigvis at det er grunnlag for noen hub, som tråden her handler om. LN-KGL sine tall viser bare at det er kortere fra OSL enn CPH til en amerikanske øskysten og ikke noe mer enn det
Gjennom tidene har flere selskap søkt om utvidede rettigheter for mulig trafikk i Skandinavia som tidligere ikke har blitt godkjent for å beskytte SAS og Kastrup sine interesser.
Fjerner man all charter og all transfer fra flyplassene sitter man igjen met et lokalt marked som blir følgende. OSl 7,2 millioner, ARN, 9,8 millioner, CPH, 8,9 millioner (merk at trafikken som genereres fra dens venske siden ikke er inkludert i hovedstads områdets nedslagsfelt for Kastrup)
LN-KGL sine tall viser bare at det er kortere fra OSL enn CPH til en amerikanske øskysten og ikke noe mer enn det
Kan du fremlægge dine beregninger for ovenstående tal - for så vidt jeg kan se er de åbenlys forkerte... Og så falder resten af hele din fine analyse jo sammen mere end den er i forvejen
Kan du fremlægge dine beregninger for ovenstående tal - for så vidt jeg kan se er de åbenlys forkerte... Og så falder resten af hele din fine analyse jo sammen mere end den er i forvejen.
De tråde som har været om dette emne de seneste par dage er noget af det mest groteske og komiske jeg længe har set - ved ikke rigtig om jeg skal le eller græde...
Men lad os slå fast at alle disse fine analyser som er præsenteret her, er lavet ud fra bestemte agendaer, men bliver forsøgt præsenteret som den endegyldige sandhed. Det er der nok en masse som skal hoppe på, men heldigvis er vi nogle som er i stand til at gennemskue hvordan virkeligheden reelt ser ud og fungerer...Men al ære og respekt for den energi nogle her lægger i sagen!
De tråde som har været om dette emne de seneste par dage er noget af det mest groteske og komiske jeg længe har set
Kan du fræmlgge dine beregninger for ovenstående tal - for så vidt jeg kan se er de åbenlys forkerte... Og så falder resten af hele din fine analyse jo sammen mere end den er i forvejen.
Og hvorfor er det lige at den svenske lokal trafik ikke må tælles med for CPH - det er trods alt en naturlig del af lokalmarkedet for CPH og vi er "landfast" med Sverige via Øresundsbroen. Men det er måske fordi det er belejligt for dig at undlade dette for at få din analyse derhen hvor du gerne vil?
Hvem og når?
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.