LN-KGL
ScanFlyer Mile High Club
Da får jeg kanskje nedverdige meg litt da. La oss ta for oss feed for IC-CPH. Jeg liker bedre begrepet shuttle siden det er både inn og ut IC-nettverket det er her snakk om og det uten noe lengre venting enn et par timer for transfer. Under er listen over de destinasjonene som bort i mot tilfredsstiller disse kravene og flys med SAS, Widerøe eller Blue1.
1. Amsterdam (mega-hub for en konkurrent)
2. Bergen
3. Düsseldorf (mini-hub for en konkurrent)
4. Frankfurt (mega-hub for en konkurrent)
5. Gdansk
6. Göteborg
7. Hamburg
8. Hannover
9. Helsinki (hub for en konkurrent)
10. Kristiansand
11. London, Heathrow (mega-hub med flere konkurrenter)
12. Oslo, Gardermoen
13. Sandefjord, Torp
14. Palanga
15. Stavanger
16. Stockholm, Arlanda
17. Stuttgart
18. Trondheim
19. Aalborg
20. Ålesund
21. Aarhus
Fire-fem av disse flyplassene har stort sett bedre til myyyye bedre tilbud fra egen plass, så da snakker vi egentlig om 16-17 flyplasser (+ CPH lokalt da) som er basisen for SAS' IC-trafikk. Det finnes også mating til CPH fra mindre flyplasser i Småland, Värmland og Östergötland i Sverige som utføres av lokale småselskaper. Det samme er også tilfelle for noen flyplasser i Danmark. Hvor IC-passasjerene til SAS kommer fra vet bare innsiderne, men det ser ut som det er de 17-18 flyplassene primærkundene skal til eller kommer fra.
Kilde: http://www.trvlink.com/download/cph/CPHDanishschedules.pdf
1. Amsterdam (mega-hub for en konkurrent)
2. Bergen
3. Düsseldorf (mini-hub for en konkurrent)
4. Frankfurt (mega-hub for en konkurrent)
5. Gdansk
6. Göteborg
7. Hamburg
8. Hannover
9. Helsinki (hub for en konkurrent)
10. Kristiansand
11. London, Heathrow (mega-hub med flere konkurrenter)
12. Oslo, Gardermoen
13. Sandefjord, Torp
14. Palanga
15. Stavanger
16. Stockholm, Arlanda
17. Stuttgart
18. Trondheim
19. Aalborg
20. Ålesund
21. Aarhus
Fire-fem av disse flyplassene har stort sett bedre til myyyye bedre tilbud fra egen plass, så da snakker vi egentlig om 16-17 flyplasser (+ CPH lokalt da) som er basisen for SAS' IC-trafikk. Det finnes også mating til CPH fra mindre flyplasser i Småland, Värmland og Östergötland i Sverige som utføres av lokale småselskaper. Det samme er også tilfelle for noen flyplasser i Danmark. Hvor IC-passasjerene til SAS kommer fra vet bare innsiderne, men det ser ut som det er de 17-18 flyplassene primærkundene skal til eller kommer fra.
Kilde: http://www.trvlink.com/download/cph/CPHDanishschedules.pdf