Seteforandringer av SAS etter man har valgt

Tror nok en av grunnene ligger i gardinflytting, men det skjer også mye rart når flytype endres. Noen ganger frem og tilbake mellom 737-700 og 737-800 uken før avgang, så får appen virkelig kjørt seg.

Hadde en flight til Molde for et par uker siden, ved bestilling var den satt opp med -600. Dagen før avreise ble det byttet til -700. Og ved avreise var det en -800. Og mitt exit row seat var selvfølgelig Long gone...

SAS kødder det til

Nå er ikke dette store problemet. Men jeg velgte og reserverte 1A i ny kabinen på SK907 i morgen.

Når jeg så sjekker inn på SAS appen igjen i dag, så er jeg plutselig flyttet til å ikke ha noe sete. Og får da kun velge 8A og noen andre i midten.

WHY SAS WHY!?

Hadde også en del skurr på en reise tidligere til Barcelona der vi hadde 8 plasser med forhåndsreserverte seter i pluss ettersom jeg reiste med 3 unger.

Også der klarte SAS å splitte oss opp, slik at vi ikke fikk sitte slik som vi ville. Noe som dere sikkert forstår er kjedelig og lite gunstig når man flyr med barn på 2, 3 og 7 år....

Priority Tagg osv førte kun til at vi fikk baggasjen desidert sist ved ankomst i Barcelona. Samt ødelagt baggasje på tur ned, og på tur opp.

Når man så klager til KS så får man rett å slett bare en beskjed om "Beklager, dette skal du selvfølgelig ikke oppleve"
Jeg forstår da for svarte svingende det SAS!

Re: SAS kødder det til

I såfall er det ikke sikkert at det er så feil å havne lengst mulig unna 1A på turen :D

Men forsovet enig, det er irriterende å miste tildelt sete uten å få noe nytt sete, og uten noen melding om det hele.

Derfor er jeg selv (små manisk) innom app regelmessig i forkant av at innsjekk åpner for å unngå krisesituasjoner.

Henter opp en eldre tråd i stedet for å starte en ny...

På lørdag skal jeg hjem fra Tokyo med SAS, og for noen dager siden ble sete 23H plutselig ledig. Det går fint å velge setet, men når jeg kommer tilbake til oversikten over flyvningene på turen, så er jeg flyttet tilbake til setet jeg valgte da jeg bestilte billettene. Et kjent problem? Noe jeg kan gjøre for å få seteønsket til å "sitte"?

Nå håper jeg selvsagt at OT går gjennom, men hvis ikke så er 23H et godt alternativ, spør du meg! :-)

Sit akkurat no på SK963 over Arkhangelsk på veg mot HKG og har opplevd å bli flytta frå 30c i den nye 330 kabinen til 53e! Grunnen til dette er vektfordeling og dette minnar veldig om Widerøe:) dei har flytta ca 70% av passasjerane fra rad 30-36, men eg var sjølvsagt ikkje blandt dei heldige som fikk beholde setet mitt. No sit eg inneklemt mellom to karar og ser skjermen om eg rettar blikket mot venstre, sidan eg er på ein tresetar og har ein firesetar framfor meg. Er det nokon som veit kva kriterie dei har for å flytte folk? Er det dei som har betalt for plassane eller diamanrmedlem og opp som får behalde plassane sine? Eg er kun skarve EBG så det holdt tydelegvis ikkje.
Hadde gleda meg til rad 30, men må ta til takke med nesten det dårlegaste setet på flyet
Prøvde høflig å spørre om dei ikkje kunne hjelpe meg å få eit anna sete (det er midtgang seter ledig veldig nær meg, men det hjalp ikkje.
Dette blir ein lang tur

Pleier bare gjelde ved take off og landing, hvertfall det problemet jeg personlig er kjent med, men da på B777-300, etter take-off burde man kunne flytte seg til et annet sete/opprinnelig sete igjen... sette seg bakover igjen før landing

Mulig det var tilfeldig, men beholdt nødutgangssetet da de endret fra -700 til -800 i dag.
Havnet dog på "feil" side av flyet.

Back