Seattle bekreftet kuttet

SN kommer jo under LH, men de har sin egen lille nisje på eksotiske Afrika-destinasjoner.

Kommer til å teste Seattle selv, fikk jo en billett til 4000 kr OSL-SEA, og det er en ganske god pris. Og det er 7 uker mellom avreise/retur, så veldig fornøyd med den.
 
Aii ... dette var trist ....

Ikke regn med at de kommer tilbake .. nå graver LH seg en god stilling og tar kontroll over Skandinavia-/Star-markedet. Jumboen i taket på Von's blir det eneste sporet av SAS i Seattle ... :(

Ser vinterprogrammet fortsatt ligger inne for salg, men regner med at det stoppes ved neste schedule load ...
 
skal dem kvitte seg med fly da?

2 langdistansemaskiner skal vekk slik jeg skrev lenger oppe. Det er vel ikke bekreftet hvilke maskiner dette er, men det blir vel kanskje A340? Denne flyr jo på de rutene som nå legges ned, CPH-DEL, CPH-SEA og ARN-PEK.
 
Pressemelding svada, forstår at noen har fått beskjed om å "pakke det pent inn", men det der var ikke noe hyggelig lesning. Smooth meg her og smooth meg der, dessverre er dette ikke uventet sett i lys av de enorme tapene IC har hatt.
 
Hvor mange langdistansefly måtte SAS ha for å kunne ha samme fordeler av stordriftsfordeler som de store?

BF:cool2
 
Hvorfor legger de ikke ned IC med en gang, i stedet for å drive med de som for en amatør ser ut som "seigpining"?
 
Tror at konkurransen fra Lufhansa ble for sterk og SAS mistet mye transferpax til Tyskland og Sør-Europa.

Ja, men LH har ikke fløyet hver dag, men de flyr også til Portland og Vancouver. BA har nok også tatt en del pax fra SAS, de har jo fløyet daglig (fire dager i uken med to flighter) til SEA og daglig til YVR. Som avdeling vest på en øy ikke langt fra SeaTac nevnte tidligere, så er det mange store bedriftsavtaler ut fra SEA, eks. Boeing og Miscrosoft. De kan ikke basere seg på et selskap som har hatt 3-4 ukentlige flighter, med andre ord går avtalene til noen andre.


Som noen andre nevner her, virker som "seigpining" hele greia. Trist med sånn er det. :(
 
Har bare TO ord: FEIGINGER - PYSER!!!

BF:mad:

Er redd for at det i større grad er et tegn på hvor dårlig det virkelig står til med SAS, enn et utrykk for feighet.
Mye av det samme i Østerrike. Det er usikkert om OS i det hele tatt overlever fram til et evt. LH oppkjøp.
 
Trist eller ikke trist. Dagens økonomiske realiteter viser at SEA ruten ikke lønner seg og da er det bare å kutte den, istedet for å fly den av sentimentale grunner. Tiden hvor man kunne fly ruter med tap pga prestisje er over
 
Trist eller ikke trist. Dagens økonomiske realiteter viser at SEA ruten ikke lønner seg og da er det bare å kutte den, istedet for å fly den av sentimentale grunner. Tiden hvor man kunne fly ruter med tap pga prestisje er over


I utvidet betydning kan SAS med andre ord legge ned all drift i morgen den dag. Hvorfor opprettholde et flyselskap som ikke tjener penger? Vi er vel ikke sentimentale...? ;)
 
Ligger det noe info om dette på noen av SAS sine hjemmesider? Finner ingenting under press releases.

Dato er ikke satt i flg brevet, men når starter naturlig vintersesongen for SAS?
 
Back
Top