• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Seattle bekreftet kuttet

Hva sier at LH skal trekke seg ut? Er markedet virkelig blitt så ille på kort tid?
Det var vel ikke lenge siden LH startet den ruten?
 
Hva sier at LH skal trekke seg ut? Er markedet virkelig blitt så ille på kort tid?
Det var vel ikke lenge siden LH startet den ruten?

Kan være derfor at SAS ikke har satt noen definitiv dato for nedleggelsen av SEA? Det er litt for mange aktører i øyeblikket.
 
Hvis LH også vurderer å trekke seg ut, så understreker vel det bare at SEA-markedet virkelig er dårlig, og at SAS gjør det eneste riktige?

Det kan vel være som FBU4EVER skriver at det er litt for mange aktører inne akkurat nå. Det er ikke sikkert at markedet er stort nok for alle disse. Noen bør vel i så fall trekke seg ut, og om et er SAS er vel et spørsmål om hvem som er mest desperat.
 
SEA-markedet generelt er svært vanskelig og svært sesongbetont. Det merket vi i ATA også - i juli 2004 hadde vi fem daglige og 97% loadfaktor .. på vinteren gikk det adskillig dårligere ... dette gjør at det er vanskelig å sette opp et fornuftig helårstilbud. Vi ser dette fortsatt ved at f.eks. airTran kun opererer om sommeren.
 
Hvorfor ligger SEA fremdeles inne og bookbar på nettet, selv i november/desember.
Vet man ikke når den skal legges ned?
 
Hva driver de egentlig med nå? Har deler av organisasjonen ikke fått med seg at de skal legge ned, eller ikke legge ned?

Ligger ute "tilbud" OSL-SEA

Reiseperiode: Til 19. juni og fra 17. august - 31. mars 2010
Pris: 6275

Reiseperiode: 20. juni - 16. august
Pris: 7825

Barnetilbud: 2825

Salgsperiode: Innen 9. mai
http://www.sas.no/no/Tilbud-og-priser/Reisemal/Reisemal_i_Europa/Seattle/Seattle/

Søker man opp priser får man bare code-share ORD-SEA. Ulikt SAS å legge ut tilbud med code-share-partnere, og med barnepriser i tillegg. (Finner forøvrig ikke prisene de annonserer med)


EDIT: nesten det samme i Sverige:

Seattle tur och retur fr. 8 995:-

Barn fr. 3 545:-
Ta med familjen till USA!
Just nu betalar barn 2-11 år endast för bränsletillägg och skatter i Economy och Economy Extra.

Boka: 9 apr - 9 maj 2009
Res: 20 jun - 16 aug 2009
http://www.sas.se/sv/resmal/flyg-till-Seattle/

Ja, jo omtrent en daglig avgang hvis man ikke tar det så nøye :rolleyes:
SAS flyver København-Seattle ca. 7 gange om ugen,
http://www.sas.dk/da/Seattle
 
Last edited:
Det er jo i det hele tatt brukt veldig mye plass i april magasinene ombord på reklame om destinasjoner som var tiltenkt fjernet, bl.a. Seattle. Om dette betyr at folk ikke snakker sammen, eller de kanskje ikke skal kuttes likevel, er vanskelig å si, men FBU4EVER nevnte vel i en eller annen tråd at SEA ikke skulle kuttes likevel grunnet OL i 2010 i Vancouver?
 
.... men FBU4EVER nevnte vel i en eller annen tråd at SEA ikke skulle kuttes likevel grunnet OL i 2010 i Vancouver?

Det var det jeg tenkte på, men man kan ikke booke CPH-SEA direkte (hvertfall ikke hos SAS). Kanskje pappapermen til CK som gjør at ingen holder dem i øra?
 
Jaja :rolleyes:

BA har jo (ukes)tilbud på 4270 fra OSL til SEA. Vet hva jeg ville ha valgt :)

Alternativt US Airways til 2600 kr.

Det er jo i det hele tatt brukt veldig mye plass i april magasinene ombord på reklame om destinasjoner som var tiltenkt fjernet, bl.a. Seattle. Om dette betyr at folk ikke snakker sammen, eller de kanskje ikke skal kuttes likevel, er vanskelig å si, men FBU4EVER nevnte vel i en eller annen tråd at SEA ikke skulle kuttes likevel grunnet OL i 2010 i Vancouver?

Ja, i SAS Norge-magasinet denne måneden er det en stor raportasje knyttet til Seattle. Ingenting er bedre enn om SAS klarer å opprettholde Seattle og tjene penger på ruten. Men synes uansett at SAS kunne vært langt flinkere til å inngå code share-avtaler på langdistansedestinasjonene. Da kunne SAS markedsført en lang rekke destinasjoner og fylt flyene mer.
 
Ja, US er selvfølgelig også et prismessig meget godt alternativ :) Kan 2 mellomlandinger (1 mer enn de fleste andre alternativ) forklare prisen SAS skal ha for OSL-SEA?
 
Kan noen forresten ringe Frøsundavik og fortelle de at de glemte å ta ned skiltet sitt? Eller har de latt det henge "just in case"?
 
Det skiltet vi så er det Port Of Seattle som er ansvarlig for .. de er ikke kjente for å handle kvikt.
 
Back
Top