Er der nogen der har oplysninger om hvornår SAS startede med at flyve til SEA? Evt. andet historisk data om denne rute, som kunne være interessant. Flytyper m.v.?
I utvidet betydning kan SAS med andre ord legge ned all drift i morgen den dag. Hvorfor opprettholde et flyselskap som ikke tjener penger? Vi er vel ikke sentimentale...?![]()
SAS slopar Stockholmsflygen till Bangkok nästa vinter. Linjen är en av de som läggs ner när bolaget sparar in på privatresedestinationer.
Det er bare tull og vås!
Deler av SAS - som i de fleste andre selskaper - tjener ikke penger.
Med dagens situasjon kan man ikke tillate seg å drive ruter som driver med tap, og la de lønnsomme rutene subsidiere disse. Det er tøft, men det må til. Det må kuttes når pengene renner ut, og dessverre var det SEA som ryker. Kjipt, men sånn er det. Det funker ikke å fly rundt med fly med dårlig belegg og passasjerer som ikke betaler for seg. Om vi sklal ha sjansen til å overleve 2009 (og kanskje 2010) må vi ta grep nå, så vi kan stå sterkere når pilene en dag peker oppover igjen.
Det er bare tull og vås!
Deler av SAS - som i de fleste andre selskaper - tjener ikke penger.
Med dagens situasjon kan man ikke tillate seg å drive ruter som driver med tap, og la de lønnsomme rutene subsidiere disse. Det er tøft, men det må til. Det må kuttes når pengene renner ut, og dessverre var det SEA som ryker. Kjipt, men sånn er det. Det funker ikke å fly rundt med fly med dårlig belegg og passasjerer som ikke betaler for seg. Om vi sklal ha sjansen til å overleve 2009 (og kanskje 2010) må vi ta grep nå, så vi kan stå sterkere når pilene en dag peker oppover igjen.
Det blir fortsatt daglig fra CPH, så tilbudet er der fortsatt ....
Hvorfor reise sørvestover fra ARN til CPH når man kan ta strake veien med AY via HEL. SAS og hubpolitikk CPH gjør at AY gjør suksess i markedet rundt ARN.
Jeg vil tro at Finnair gliser bredt nå ja med " kiitios SAS"!
Hvorfor reise sørvestover fra ARN til CPH når man kan ta strake veien med AY via HEL. .
Med dagens situasjon kan man ikke tillate seg å drive ruter som driver med tap, og la de lønnsomme rutene subsidiere disse. .
Vel - man vil naa faa flere ruter med tap fordi 'tapsruter' som mater disse er borte. SAS er naa i en spiral som man kun kan bryte med aa investere.
Jepp, investere i lønnsomme prosjekter (og ruter). Ikke opprettholde kroniske tapsruter
Det er bare tull og vås!
Deler av SAS - som i de fleste andre selskaper - tjener ikke penger.
Med dagens situasjon kan man ikke tillate seg å drive ruter som driver med tap, og la de lønnsomme rutene subsidiere disse. Det er tøft, men det må til. Det må kuttes når pengene renner ut, og dessverre var det SEA som ryker. Kjipt, men sånn er det. Det funker ikke å fly rundt med fly med dårlig belegg og passasjerer som ikke betaler for seg. Om vi sklal ha sjansen til å overleve 2009 (og kanskje 2010) må vi ta grep nå, så vi kan stå sterkere når pilene en dag peker oppover igjen.
Og ARN-BKK kommer ikke tilbake neste vinter, hvilket heller ikke er overaskende
http://www.svd.se/resor/nyheter/artikel_2453837.svd
Ingen kan være uenig i dette - og det er i stor grad SAS selv som har skyld i utviklingen. Når kommer det noe genuint nytt fra SAS? Det kommer ikke flere og betalingsvillige passasjerer for hver rute som kuttes...
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.