Re: SAS vil flytte produksjonen fra Köbenhavn til Arlanda
Så enkelt - kanskje vi skulle gjøre SAS oppmerksomme på det? ^_^
På norsk innenriks har SAS oftest et bedre produkt for meg når jeg flyr i jobben: Mer bagasje, morgenfrokosten, flere avganger. Og hvis de er konkurransedyktige på pris velger jeg også SAS når jeg må betale selv, fremfor DY for å slippe alt styret med bagasje, sete og betalingsgebyrer.
Men det er fortsatt et stort forbedringspotensial med å ha et mer konsistent produkt på tvers av landegrensene - og forkost kan man gjerne servere lenger enn til kl 9. Og lounger på innenriks. Kort sagt: SAS kan ikke bli en LCC, så de bør ikke prøve, men heller levere et skikkelig kvalitetsprodukt.
På IC er jo det at KL har tatt en bra del av markedet via AMS det beste beviset på at produkt og pris, ikke nasjonalitet, teller.
				
			De flygbolag med bäst produkt, service och pris är de som även i framtiden kommer finnas kvar.
Så enkelt - kanskje vi skulle gjøre SAS oppmerksomme på det? ^_^
På norsk innenriks har SAS oftest et bedre produkt for meg når jeg flyr i jobben: Mer bagasje, morgenfrokosten, flere avganger. Og hvis de er konkurransedyktige på pris velger jeg også SAS når jeg må betale selv, fremfor DY for å slippe alt styret med bagasje, sete og betalingsgebyrer.
Men det er fortsatt et stort forbedringspotensial med å ha et mer konsistent produkt på tvers av landegrensene - og forkost kan man gjerne servere lenger enn til kl 9. Og lounger på innenriks. Kort sagt: SAS kan ikke bli en LCC, så de bør ikke prøve, men heller levere et skikkelig kvalitetsprodukt.
På IC er jo det at KL har tatt en bra del av markedet via AMS det beste beviset på at produkt og pris, ikke nasjonalitet, teller.
			
				Last edited: 
			
		
	
								
								
									
	
								
							
							 
	 
		 
 
		
 
 
		 
 
		 , i motsetning til alle konkurrenter som iherdig prøver å senke CASM.... om senking av CASM skjer ved nye fly, yngre ansatte, færre frynsegoder etc spiller jo liten rolle! Selv med reduksjon i overheadkostnadene, blir faktisk kostandene i snitt dyrere enn i dag! Hvorfor i alle dager ikke heller utnytte de flyene SAS har, det personalet de har, og de kundene tillitsfulle kundene som gang på gang har gjenkjøp....! DA kunne de fått ned CASM, såfremt de hadde klart å fylle flyene til en viss grad! .... og ja, det klarer konkurrentene, så hvorfor skal ikke SAS klare det? Jo, fordi at strategier og planer og administrative vyer forhindrer det for øyeblikket....! Det finnes som sagt 2 løsninger på dette.... 1 skjære ned og drepe all produktsjon, eller 2 øke aktiviteten og utnytte personalet og flyene istedenfor f.eks. å sende flightdeck ut i lavere stillingsprosenter med 100% lønnsutbetalinger.... DET er ikke big biz for SAS sin del!
, i motsetning til alle konkurrenter som iherdig prøver å senke CASM.... om senking av CASM skjer ved nye fly, yngre ansatte, færre frynsegoder etc spiller jo liten rolle! Selv med reduksjon i overheadkostnadene, blir faktisk kostandene i snitt dyrere enn i dag! Hvorfor i alle dager ikke heller utnytte de flyene SAS har, det personalet de har, og de kundene tillitsfulle kundene som gang på gang har gjenkjøp....! DA kunne de fått ned CASM, såfremt de hadde klart å fylle flyene til en viss grad! .... og ja, det klarer konkurrentene, så hvorfor skal ikke SAS klare det? Jo, fordi at strategier og planer og administrative vyer forhindrer det for øyeblikket....! Det finnes som sagt 2 løsninger på dette.... 1 skjære ned og drepe all produktsjon, eller 2 øke aktiviteten og utnytte personalet og flyene istedenfor f.eks. å sende flightdeck ut i lavere stillingsprosenter med 100% lønnsutbetalinger.... DET er ikke big biz for SAS sin del! 
 
		 
 
		 
 
		 Med lavere pris på billetten har man da råd til en god frokost før man går ombord og kan sove hele veien og dermed være mer utvilt til møtet. Intet er bedre enn en dimmet og stille kabin på morgenen.
 Med lavere pris på billetten har man da råd til en god frokost før man går ombord og kan sove hele veien og dermed være mer utvilt til møtet. Intet er bedre enn en dimmet og stille kabin på morgenen. 
 
		 
 
		