SAS tilbake til Bardufoss

Klinkende godt eksempel på at det er selskapets og ikke kundens behov som er i fokus i norsk luftfart.

Klinkende godt eksempel på at det er selskapets og ikke kundens behov som er i fokus i norsk luftfart.

Norsk luftfart er en bransje med konkurranse - skjønner ikke at det skal være naturlig at man skal tvinges til samarbeid på det åpne markedet. Dersom DY (eller hvem det er) mener at det er til selskapets/eiernes beste at de ikke har interline-samarbeid så er jo det problemfritt.

FOT reglene sier at de som tildeles kontrakter også skal tilby samme vilkår for interlining med alle aktører som ønsker dette. Tolker dette dit hen at DY i så fall ikke ønsker det. SAS kan ikke stoppe dette.

Dersom DY (eller hvem det er) mener at det er til selskapets/eiernes beste at de ikke har interline-samarbeid så er jo det problemfritt.

Ja i Norwegians verden er nok det problemfritt...

Neste år er de tilbake også, fra 30. juni med 4 ukentlige avganger. :)
Litt mer forsiktig neste år.

Dersom jeg tolker situasjonen rett, så står og faller BDU ruten egentlig med kontrakten fra forsvaret. Ergo er kontraktsbetingelser lagt til dette hva forsvaret krever. Dette må ikke nødvendigvis være den samme som du som privat-kunde vil ha. To helt forskjellige sko.

Jeg for min del tror at den som betaler "konserten" bestemmer hvilked musikk i hvilked omfang blir tilbyd...

Back