SAS Braathens kan få bot av KT for underprising (OSL-HAU)

• Thread starter Thread starter CK
  • Start date Start date
Re: SAS Braathens kan få bot av KT for underprising (OSL-HAU)

Originally posted by CK
Originally posted by DY
K-tilsynet har aldri sagt at de skal gi SASBraathens bot, men de har varslet at de KAN komme til å gi dem bot...slik de visstnok er nødt til å varsle dem i forkant.

Rent faktisk er det same shit.
Faktisk IKKE - skremmende å høre at man har slike holdninger.

Originally posted by morr
Hilsen
pilot med fast lønn uansett pris. :hi2

Det er vel bare på kort sikt...

"In the long-run we are all dead!".... er et kjent sitat fra en høvelig kjent økonom: John Maynard Keynes.

Originally posted by DY
Originally posted by CK
Originally posted by DY
K-tilsynet har aldri sagt at de skal gi SASBraathens bot, men de har varslet at de KAN komme til å gi dem bot...slik de visstnok er nødt til å varsle dem i forkant.

Rent faktisk er det same shit.
Faktisk IKKE - skremmende å høre at man har slike holdninger.

,for som nevnt tror 110% av den gjennomsnittlige Nordmann som hørte om saken at SAS har fått en bot på 20MNOK.

Både K.T og Økokrim evner jo ikke å se konsekvenser for de bedrifter de etterforsker , og sender ut pressemeldinger som av folk flest tolkes som domfellelse, selv før de første beslaget er sikkret.
Noen ganger kan man misstenke at enkelt personer i K.T fører opp sine "neste" caser på CV'n

/Geir

http://www.aftenposten.no/nyheter/okonomi/article951109.ece

Hvis det stemmer at SAS har bedt om veiledning fra KT uten å få det, for så å få smekk fra dem, kan jeg godt forstå at SAS er forbanna.

Originally posted by P.A. VIKING

...for som nevnt tror 110% av den gjennomsnittlige Nordmann som hørte om saken at SAS har fått en bot på 20MNOK....

For å si det sånn, jeg har ennå til gode å møte noen som IKKE tror det etter medieoppslagene som har vært.

Jeg tror vi skal være glade for at KT arbeider på den aktive måten de gjør. Det er med på å skremme bedrifter fra å operere på en uredelig måte. At KT først og fremst går etter de store aktørene i markedet, må nok aktørene bare finne seg i uansett om dem heter SAS eller Telenor.

At folk misforstår saker som media kommer med, er folk sitt skumlesingsproblem mer enn KT sitt problem. KT sender ut pressemeldinger, media vrir og vrenger på sakene. Sånn er det med alt.

CL

Delvis enig med BRK.

Men nå er jo mange media særdeles unøyaktige også da. Senest i går ble det sagt både på TVN-nyhetene og TV2 at "SAS Braathens har blitt ilagt bot av KT..." Da er det jo ikke så rart at menigmann kjøper den leksa. :sarc

Men please, la ikke dette bli en VG-diskusjon igjen....

mvh

Stone

Originally posted by Stone
Delvis enig med BRK.

Men nå er jo mange media særdeles unøyaktige også da. Senest i går ble det sagt både på TVN-nyhetene og TV2 at "SAS Braathens har blitt ilagt bot av KT..." Da er det jo ikke så rart at menigmann kjøper den leksa. :sarc

Men please, la ikke dette bli en VG-diskusjon igjen....

mvh

Stone
Men i ærlighetens navn er det jo ikke K-tilsynet som her har gjort en dårlig jobb. K-tilsynet har fulgt sine instrukser og VARSELET EN MULIG bot slik de er påkrevd å gjøre. At media dermed plutselig finner ut at det er det samme som om de HAR fått en bot, og at den vanlig mann i gata tror det, er IKKE K-tilsynets feil. Ta heller media som her kommer med gal informasjon. Greit at man er kritisk til K-tilsynet når man jobber i konsernet som her har fått et varsel, men ikke skyt over mål....eller på feil mål!!

Men unnskyld meg, DY, men jeg har heller ikke sagt at KT har gjort en dårlig jobb, jeg er faktisk enig med deg i at KT gjør det de skal! Det JEG var kritisk til i mitt innlegg var medias nøyaktighet når de refererer saken. OK?

Jeg er ikke i en stilling som tilsier at jeg kan uttale meg med tyngde den ene eller andre veien, så derfor lar jeg være.
Men når det er sagt skjønner ikke jeg at du, på bakgrunn av det jeg skrev kunne lese noe som helst hva jeg mente om KT....

mvh
Stone

(edit: tyrkleif...)

Originally posted by Stone
Men unnskyld meg, DY

Du er unnskyldt!

Innlegget mitt tok utgangspunkt i hele tråden og debatten, og jeg burde ikke linket den opp til ditt innlegg. Beklager

Man skal ikke så langt for å finne at det fremdeles noen som har misforstått KT.

Her har vi stp-norway`s overskrift i STP forumet:

Godtar ikke millionbot

SAS Braathens vil ikke akseptere boten på 20 millioner kroner de fikk etter at Konkurransetilsynet slo fast at selskapet drev med prisdumping på ruta mellom Oslo og Haugesund.

___

Hvis man skal ha et flyforum får man jammen meg være etterrettelig.:naughty:

Originally posted by BU9001
Man skal ikke så langt for å finne at det fremdeles noen som har misforstått KT.

Her har vi stp-norway`s overskrift i STP forumet:

Godtar ikke millionbot

SAS Braathens vil ikke akseptere boten på 20 millioner kroner de fikk etter at Konkurransetilsynet slo fast at selskapet drev med prisdumping på ruta mellom Oslo og Haugesund.

___

Hvis man skal ha et flyforum får man jammen meg være etterrettelig.:naughty:

Nivået på det forumet er vel kjent for flere av oss etter at det i en (svært) kort periode
fungerte som Scanair-forum.

I dagens Haugesunds Avis er igjen denne saken på forsiden.

Avisen har fått tilgang til en e-post, som KT mener å ha som bevis for at SAS Braathens skulle skvise BX ut. (hele e-posten kan leses i artikkelen)

Slik jeg tolker det, så angår denne mailen kun kapasitet/flytype som skal benyttes, og ikke noen form for prisdumping som SAS er anklaget for. I såfall virker det som KT har mistet litt fokus på tiltalen her, og forsøker å grave frem andre ting.. Kanskje ikke så overraskende vist de ikke har funnet noen særlige beviser for prisdumping.

Det er vell ikke forbudt å gjøre et flybytte til en større maskin, vist booking tallene tilsier det.. Slik gjøres jo hele tiden...overalt.. i alle selskaper.

http://www.haugesunds-avis.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20051005/NYHET/403358093

hvis dette ikke skal være tillatt så lurer jeg virkelig! Det er jo som at Rimi-kjøpmannen som ser at det er kø i kassene i butikken ikke skal få åpne en kasse eller to til, så kundene hans ikke blir lei og stikker til Rema over gaten.... Hvis dette er KTs "smoking gun" regner jeg med at det blir en kort rettssak...

Dette hørtes jammen litt merkelig ut ja.....må innrømme det.

Men har du noen gang opplevd en Rimi eller Rema butikk med alle kassene betjent?????

Javisst....skjer rett som det er der jeg handler...og av og til skjer det fordi kundene ber om det...uten videre overføringsverdi til denne saken selvsagt:p

Replying to Topic 'SAS Braathens kan få bot av KT for underprising (OSL-HAU)'

Og i morgen møtes de i retten

(P4) Konkurransetilsynet og SAS Braathens møtes i morgen i Oslo tingrett.

Flyselskapet vil nemlig ikke akseptere boten på 20 millioner kroner som de fikk fordi tilsynet mener SAS Braathens misbrukte sin markedsmakt og tvang konkurrenten Coast Air ut av markedet.

Boten ble varslet før jul i 2004, men kommer ikke opp før retten nå.

http://www.p4.no/story.asp?id=194663

Replying to Topic 'SAS Braathens kan få bot av KT for underprising (OSL-HAU)'

Og det er satt av hele seks uker til saken, så dette skal visst behandles grundig!

Back