DY er med hardt svar tilbake til SAS om prisene til Bardufoss:
Dette er hentet fra Folkebladets papirutgave i dag.
Jeg mener garantert at DY har høyere snittpris til Bardufoss enn f.eks Tromsø eller Evenes. Så det hun sier der er litt jug.
Hun sier videre at hun ikke er skremt av at SAS etablerer seg på Bardufoss igjen.
Vel.. Nå er 6x uka ganske mye for Bardufoss..
Ellers, er både ordførereren i Målselv og stasjonssjefen for RFly på Bardufoss svært positiv til at SAS kommer tilbake. Nå gjelder det at folk benytter seg av tilbudet. DY blir der uansett så lenge de har kontrakt med Forsvaret, så jeg synes folk burde støtte SAS her.
Tidligere er det diskutert at Forsvaret må bruke DY i henhold til avtalen mellom Forsvaret og DY.
Om kapasiteten er sprengt på DY sine avganger på Bardufoss, kan de velge å busse folk til Evenes eller Tromsø. Dersom dette blir for dyrt eller tar for lang tid, kan SAS benyttes.
Jeg så det de skrev om våre priser, og det synes jeg er useriøst. Man kan sikkert finne enkelttilfeller hvor så er tilfelle, men det finnes ingen dokumentasjon for at dette er vår prisstandard. Det er ikke slik det fungerer, og jeg kjenner meg ikke igjen i dette. Man kan jo heller se på de rutene der SAS har monopol. Jeg flyr selv en del med SAS, og jeg har nå bestilt en billett fra Oslo til Brønnøysund, der jeg kommer fra, og den koster meg 6400 kroner. Det vil jeg ikke akkurat betrakte billig, sier Skånevik.
Hun sier SAS ikke kan dokumentere sine påstander om at Norwegian kjører med dyrere billetter fra Bardufoss.
At våre priser går opp skyldes fulle fly og at billettene bestilles nær opp til avgang, sier Skånevik.
Dette er hentet fra Folkebladets papirutgave i dag.
Jeg mener garantert at DY har høyere snittpris til Bardufoss enn f.eks Tromsø eller Evenes. Så det hun sier der er litt jug.
Hun sier videre at hun ikke er skremt av at SAS etablerer seg på Bardufoss igjen.
Det er snakk om en daglig rute i sommermånedene, og det er jo ikke så mye. Men vi er for konkurranse, og hilser de velkommen.
Vel.. Nå er 6x uka ganske mye for Bardufoss..

Ellers, er både ordførereren i Målselv og stasjonssjefen for RFly på Bardufoss svært positiv til at SAS kommer tilbake. Nå gjelder det at folk benytter seg av tilbudet. DY blir der uansett så lenge de har kontrakt med Forsvaret, så jeg synes folk burde støtte SAS her.
Tidligere er det diskutert at Forsvaret må bruke DY i henhold til avtalen mellom Forsvaret og DY.
Om kapasiteten er sprengt på DY sine avganger på Bardufoss, kan de velge å busse folk til Evenes eller Tromsø. Dersom dette blir for dyrt eller tar for lang tid, kan SAS benyttes.
Last edited: