SAS starter SVG-IAH - Legges ned Oct2015

Re: SAS starter SVG-IAH (Offisielt)

Kunne det gitt mening å bruke flyet på charter eller noe i disse periodene til eksisterende sas-destinasjoner?

Det gjør Privatair sikkert. ;) SAS betaler nok bare for utførte flytimer.

Kunne det gitt mening å bruke flyet på charter eller noe i disse periodene til eksisterende sas-destinasjoner?

Nå er vel kanskje markedet for en ren business charter kanskje litt begrenset i fellesferien?

Og iblant trenger nok også denne maskinen litt mer tilsyn enn bare sjekk en og annen søndag [emoji6]

Nå er vel kanskje markedet for en ren business charter kanskje litt begrenset i fellesferien?

Iflg. noen SAS-flyvertinner kan de nok sette inn flymaskinen på OSL-NCE eller BGO-AGP... ;)

"Men noen ruter er litt mer krevende enn andre, blant annet «Montebello»-flighten mellom Oslo og Nice. Der kan det være noen snobber som ber oss om å ta champagnen på kjøler´n, for eksempel. Bergen-Malaga er også litt krevende."

http://www.bisbuzz.no/2014/11/28/2024/SAS/unng-dette-hvis-du-vil-bli-flyvertinnenes-yndling

Iflg. noen SAS-flyvertinner kan de nok sette inn flymaskinen på OSL-NCE eller BGO-AGP... ;)

"Men noen ruter er litt mer krevende enn andre, blant annet «Montebello»-flighten mellom Oslo og Nice. Der kan det være noen snobber som ber oss om å ta champagnen på kjøler´n, for eksempel. Bergen-Malaga er også litt krevende."

http://www.bisbuzz.no/2014/11/28/2024/SAS/unng-dette-hvis-du-vil-bli-flyvertinnenes-yndling

men er du kjempehyggelig, trenger du ikke å være et fruktfat!
atte...hæ?

:D:D

Forøvrig en fremragende artikkel.

Overskrift:
Unngå dette hvis du vil bli flyvertinnenes yndling

Første ord i selve artikkelen:
- Øyekontakt!

SAS har latt det "sirkulere" blant sine Pandion/Diamant kunder at SVG-IAH-ruten trolig ikke blir værende mye lenger. Merkbar nedgang av reisende innen petroleum-sektoren er vissnok årsaken til dette. Det jobbes med å sette PrivatAir maskinen inn på kvelds avgangen mellom CPH-EWR. Noen som vet noe mer om dette?

SAS har latt det "sirkulere" blant sine Pandion/Diamant kunder at SVG-IAH-ruten trolig ikke blir værende mye lenger. Merkbar nedgang av reisende innen petroleum-sektoren er vissnok årsaken til dette. Det jobbes med å sette PrivatAir maskinen inn på kvelds avgangen mellom CPH-EWR. Noen som vet noe mer om dette?

Hvilke sirkulasjonskretser er dette snakk om? :p

Det lurer jeg også på, for dette har ikke jeg hørt om.

Kan det da tenkes at OSL-IAH kommer i steden for? Nå som forenklet tollbehandling kommer på plass bør det etter min mening være mere fornuft i en slik rute som kan få flere ben å stå på (laks, leisure...) Mener å ha lest i en gammel post en gang at antallet reisende er like stort fra OSL som SVG.

Last edited:

Markedet har glitret i mange år med gode forutsetninger for å lykkes.
At oljeprisen påvirker trafikken er åpenbart og det er trist at SAS får en smell når de omsider får ut fingeren.

Det er meget sterke krefter som ikke ønsker denne ruten fra Norge.
Det ville være trist å gi de denne seieren!

Nå har ikke jeg hørt noen ting, så tipper det denne gangen også er danske rykter. Nå har jeg testet flyet ved to anledninger og har utrolig vanskelig for å forstå at det skal kunne lykkes på CPH-EWR. De skal konkurere med sin egen nye og veldig bra Business. Du skal være veldig opptatt av avreisetidspunkt, eller at prisen er veldig mye lavere hvis du velger 737 ovenfor A330.

Swiss hadde en viss suksess med en sen Privatair-rute Zurich-Newark, men der hadde de bankfolket. Har vondt for å se samme potensialet fra Skandnavia ... Det måtte i tilfelle kun være for å kjøre den ut leieperioden med minst mulig tap ....

Nå har ikke jeg hørt noen ting, så tipper det denne gangen også er danske rykter. Nå har jeg testet flyet ved to anledninger og har utrolig vanskelig for å forstå at det skal kunne lykkes på CPH-EWR. De skal konkurere med sin egen nye og veldig bra Business. Du skal være veldig opptatt av avreisetidspunkt, eller at prisen er veldig mye lavere hvis du velger 737 ovenfor A330.

Tja, jeg hadde tatt kveldsavgang vestover til NYC alle dager i uke selv med dårligere businessseter. Østover er det litt mer avhengigheter, men en sen ankomst kan være digg for mindre jetlag.

Tja, jeg hadde tatt kveldsavgang vestover til NYC alle dager i uke selv med dårligere businessseter. Østover er det litt mer avhengigheter, men en sen ankomst kan være digg for mindre jetlag.

Vestover fungerer helt utmerket med seter som ikke er gode å sove i, det er jeg helt enig i. Men hvis det skal fungerer østover så må flyet ha gode sovemuligheter. Med nattflyvning østover så er det høyt prioritert å sove godt, spesielt med avgang 23.30. Det er dårlig økonomi i alltid å sende flyet tomt tilbake, dessuten så har de jo ikke mulighetene til å overbooke på samme måte som med resten av IC flåten, så da må SAS ha 30 fulltbetalende pax pr vei pr dag.

Last edited:

Bedre å ha dagflight USA til Europa. Ubehagelig for mange å sitte i et fly på natten.

Trist om denne ruten må legges ned.. Har planer om å fiske frem en bonusbillett her selv, men det hjelper vel ikke akkurat økonomien der..

Back