SAS starter SVG-IAH - Legges ned Oct2015

Re: SAS starter SVG-IAH (Offisielt)

Har ruten pause nå ?
HB-JJA har stått inaktiv på Sola 3 dager nå
 
Re: SAS starter SVG-IAH (Offisielt)

Thanksgivingferie i USA har kanskje noe med at ruten ikke har blitt fløyet de siste dagene.
 
Re: SAS starter SVG-IAH (Offisielt)

Det er nok her man finner sammenhengen.
SAS selv betegner ruten som suksess med 1300 pax i oktober ser jeg i nyhetene igår.
 
Re: SAS starter SVG-IAH (Offisielt)

Ser at bloggen check.in.dk igjen refererer til "olje giganten" Maersk i deres kopi av Aftenbladets artikkel;)
 
Re: SAS starter SVG-IAH (Offisielt)

Har ruten pause nå ?
HB-JJA har stått inaktiv på Sola 3 dager nå

Ruten har ferie grunnet Thanksgiving.
Starter opp igjen på søndag 30 november.

Tar også en pause i julen, men er tilbake like over nyttår.
 
Re: SAS starter SVG-IAH (Offisielt)

November tallene frigitt på www.fly2houston.com

534 pax vestover, og 544 pax østover.

Med en uke Thanksgiving pause, netto 20 flyvninger hver vei vil det gi ca 60% belegg.
 
Re: SAS starter SVG-IAH (Offisielt)

Årets siste tall fra www.fly2houston.com

292 vestover, og 339 østover i desember.

Er det noen som vet når denne ruta tok juleferie?

Totalt for året har SAS / Privatair fraktet 4604 pax over Atlanteren (2351 vestover, og 2253 østover).
 
Re: SAS starter SVG-IAH (Offisielt)

Tror den tok ferie tett opp mot jul, og stod stille til litt over nyttår. Men husker ikke datoene eksakt... Mulig siste før jul var 22. desember (mandag)?
 
Re: SAS starter SVG-IAH (Offisielt)

Den kraftige (i følge media) nedgangen i oljeservicenæringa må merkes på en slik rute
 
Re: SAS starter SVG-IAH (Offisielt)

Årets siste tall fra www.fly2houston.com

292 vestover, og 339 østover i desember.

Er det noen som vet når denne ruta tok juleferie?

Totalt for året har SAS / Privatair fraktet 4604 pax over Atlanteren (2351 vestover, og 2253 østover).

Hvad kan det omsættes til i loadfactor? Hvis de har fløket 20 dage i desember, så giver det en gennemsnitlig loadfactor på de 35. Tænker også, at nedgangen i oliebranchen må ramme sådan en rute hårdt.
 
Re: SAS starter SVG-IAH (Offisielt)

Hvad kan det omsættes til i loadfactor? Hvis de har fløket 20 dage i desember, så giver det en gennemsnitlig loadfactor på de 35. Tænker også, at nedgangen i oliebranchen må ramme sådan en rute hårdt.

Nedgangen i oljebransjen gjør vel at det er mer fokus på å spare tid, spare penger. Blir spennende å se hvordan Q1 tallene for denne ruten blir.

Rutene som skal feede denne får vel bedre slots iår også?
 
Re: SAS starter SVG-IAH (Offisielt)

Myndighetene i USA tillater kun wet-lease på ruter til USA opptil 1 år. SAS står derfor overfor to valg september2015: legge ruten ned eller selv overta driften. Flyet er leaset i 3år så det blir i så fall og forsette flyvningene med samme maskin som i dag benyttes men med SAS eget personell. Bookingtallene fremover vil derfor være av stor betydning for hvilken av disse to valgene SAS endelig tar. Per i dag virker det som SAS er innstilt på selv å ta over ruten.
 
Re: SAS starter SVG-IAH (Offisielt)

Hadde ikke Privat air kontrakt med Swiss på zrh-ewr over flere år? Var det operert med personell fra Swiss?
 
Re: SAS starter SVG-IAH (Offisielt)

Privatair fløy til USA for både LH og KLM i 5-6 år, så er ikke helt sikker på at det stemmer ..
 
Re: SAS starter SVG-IAH (Offisielt)

Myndighetene i USA tillater kun wet-lease på ruter til USA opptil 1 år.

Sikker på dette?

Privat Air fløy for SWISS strekningen ZRH-EWR i perioden Januar 2005 til Mars 2012 og for KLM på strekningen AMS-IAH fra Oktober 2005 til 2011, om jeg ikke tar helt feil av årstallene.
 
Last edited:
Re: SAS starter SVG-IAH (Offisielt)

Har ikke SK kjøpt ser ett AOC da, så kan de "flytte" wet lease over dit[emoji12].
 
Back
Top