Sett fra en IKKE-ekspert sitt ståsted slik at det er sagt!
Det er først og fremst ufattelig trist HVIS denne ruten går under for SAS, nå som selskapet endelig satset på noe. De traff jo egentlig godt også, oljeprisen var jo i grunn fin da ruten startet...men ei heller SAS kunne se i glasskula og spå fall i oljeprisen med påfølgende fall i antall pax...de kunne i alle fall ikke spådd et så voldsomt fall!
Når det kommer til disse ryktene som fortsatt kun er rykter inntil at man hører noe offentlig, så har jeg på følelsen at noen danske ''krefter'' med et visst behov for å knekke alt..eller så godt som alt av IC for SAS (som ikke går fra CPH ) for å stå bak. Det har vært klagd og uttrykt misnøye både før, under og etter oppstart fra pannekakelandet om at denne ruten...som alt annet burde gå fra CPH..om jeg har skjønt det rett da. Siden jeg ikke er noen fagmann på området så ser jeg mer dette fra en fly-interessert borgers ståsted som at enkelte..særlig i Danmark..hadde sett alt av SAS IC fra CPH. Synd, for de andre to landene utgjør jo mer enn 14 millioner innbyggere sånn ca og det er dumt hvis denne kundegruppen skal ''ofres'' i deres øyne for å blidgjøre danske interesser. Noen av oss i de andre 2 landene ønsker nemlig IKKE å måtte innom CPH for videre fart rundt om i verden..ikke jeg i alle fall og jeg kjenner ingen som tar den omveien med største glede heller.
Nå får jo SAS flotte fly med denne upgraden som nesten hele nåværende IC-flåte får, og de får jo nye fly på ''løpende bånd'' fra i høst med en ny A330. La oss nå håpe at SAS-ledelsen skjønner bedre og tenker litt lenger enn disse litt ego interessene i Danmark og satser mer fra OSL og ARN med den voksende flåten de får i de kommende årene.
PS: Dette ble vel litt på kanten av tråden og ikke ment som provokasjon. Innlegget er ment som mitt syn på saken generelt.

Rett meg mer enn gjerne om jeg er helt på påsketur.