SAS starter SVG-IAH - Legges ned Oct2015

Re: SAS starter SVG-IAH (Offisielt)

Har en bekjent i Frankfurt som har vært ute å reist med ruten nå og han var veldig fornøyd. Hadde litt og utsette på setene, men var strålende fornøyd med servicen ombord som trakk opp hele opplevelsen.

Han hadde betalt 23.000kr FRA-SVG-IHA/r noe som var 10k billigere enn LH direkte, og betydelig billigere enn alle andre C alternativer. Han er i tillegg opptatt av å beholde M&M SEN statusen sin og det var ingenting som slo den ruta på opptjening opp i mot prisen.

Han har allerede booket tur igjen.


Hva er det som gjør at SAS ikke får folk til å betale like mye som LH? Ikke noe godt tegn at man selger noe 10.000 billigere enn konkurrenten, eller???
 
Re: SAS starter SVG-IAH (Offisielt)

SAS har jo noen introduksjonstilbud, da .. og dessuten er det ikke uvanlig å gi spesialpriser på 'fremmede markeder' som jo dette er.
 
Re: SAS starter SVG-IAH (Offisielt)

Neppe avgjørende, men det er ihvertfall ikke negativt for SAS at KLM nå avlyser neste sommers tidligere planlagt økning på AMS-IAH til 10 ukentlig flighter, men vil holde seg på dagens 9
 
Re: SAS starter SVG-IAH (Offisielt)

Ser at KLM reklamerer i norske medier med Stavanger-Houston-tilbud ...
 
Re: SAS starter SVG-IAH (Offisielt)

Hører at flighten er fyllt med ID-pax ? Vanlig på ny rute ??.
 
Last edited:
Er det ikke litt vel optimistisk å tro at noen utenfor Stavanger/Norge vil benytte denne ruten, når man uansett må mellomlande så blir vel ikke dette så lukrativt?
Mange som likte å fly via AMS for den tilsvarende privatair flighten derfra, så why not?
 
Re: SAS starter SVG-IAH (Offisielt)

Hva er veldig strix dress-code? Dress-code er vel dress-code? Eller?
 
Re: SAS starter SVG-IAH (Offisielt)

Strix dress code betyr vel at ground i både svg og iah har fått streng beskjed om at dress coze skal følges til punkt og prikke. Altså null synsing....
 
Re: SAS starter SVG-IAH (Offisielt)

Er vel ulike typer dress code, tenkte du "suite code"? Er triks dress kode for ID skjørt for damene og ikke jeans for gutta, eller er det enda strammere antrekk som kreves?
 
Re: SAS starter SVG-IAH (Offisielt)

Cabin Crew Recruitment

PrivatAir has now vacancies for experienced Cabin Crew for long haul scheduled service operations out of Stavanger

What we look for:

Highly motivated crews who are flexible and have a genuine passion for customer service
People who work well in teams and who thrive on hard work
Previous Cabin Crew experience (you must be able to provide Cabin Crew training certificates)
Language fluency in English, as well as in at least one of the following Scandinavian languages: Norwegian, Danish or Swedish
Full passport from the EU or the Schengen Area. Citizens of Romania and Bulgaria are unfortunately not allowed to work in Switzerland yet
Ability to swim
You must be in very good health
Able to provide references
Availability to commence a training course in September 2014
What we offer:

An opportunity to join a group of crew who are recognised as providing one of the highest levels of customer satisfaction within the aviation industry
An opportunity to join an exciting new scheduled service
Permanent Swiss contract
€25000 per annum salary (€€27000 if more than 10 years experience) taxed in Switzerland
Flight allowances €€1.93 per duty hour, equivalent to €€145 to €€190 per return flight SVG-IAH-SVG
Access to a broad range of staff travel agreements with numerous regional and international airlines
Crew do not have to live in Stavanger, however crew with frequent and direct connections to SVG will be given priority
No airport stand-by
Hotel in Stavanger paid the night before the flight

http://privatair.com/website/index.php?q=cabin-crew-recruitment
 
Re: SAS starter SVG-IAH (Offisielt)


Imponert over at SAS får fire hele sider (inkl. forside på del 3) i Aftenposten i dag, nesten som en reklame for ruten.

Virker som om antall bookinger litt frem i tid har tatt seg opp:

- Belegget så langt svinger en del, som vanlig ved nye ruter. Noen avganger har vært tilnærmet fulle, mens andre avganger bare har vært rundt 20 prosent fulle. Våre anslag for perioden litt frem i tid viser at vi i september og oktober ligger an til å få et belegg rundt 60–70 prosent. Det betyr at vi etter bare få ukers drift faktisk er helt på høyde med bookingen på vår mest populære langdistanserute, Oslo–New York. Den vi har hatt i gang siden 1946!
 
Re: SAS starter SVG-IAH (Offisielt)

Mange som ikke skjønner forskjell .... inkludert folk som burde vite bedre.
 
Re: SAS starter SVG-IAH (Offisielt)

Jeg ser ikke helt hvorfor denne ruten skulle være en trussel not CPH. Houston finnes uansett ikke direkte fra CPH og SAS DK burde også være interessert i at SAS konkurrerer med andre selskaper på destinasjoner hvor folk betaler godt for billettene. Eventuelle nye langruter fra ARN og OSL vil trolig betjene destinasjoner SAS ikke flyr til nå. Den er i inntjeningens interesse at rutene starter i det land hvor de fleste passasjerene kommer fra ellers kan de like gjerne velge et konkurrende selskap. CPH forblir nok uansett det viktigste NAV for SAS både på langdistanse og i Europa.
 
Re: SAS starter SVG-IAH (Offisielt)

Det er nok allerede slik at det må merkes på enkelte andre ruter over Atlanteren når SS fyker avgårde med nesten full 737 med premiumpassasjerer mellom SVG og IAH.
Ifølge opplyste kilder er det mange av dagene stor andel med passasjerer som kommer fra andre steder i Norge, Skandinavia og Skottland, slik at det er ikke en "lokalrute" fra Stavanger. Mulig at det er dette som allerede skremmer bl.a CPH entusiastene.
Jeg håper og tror at SAS har truffet blink her, og det skal bli spennende å få se de reelle tall når de slippes måned for måned.
 
Re: SAS starter SVG-IAH (Offisielt)

Der er dog en kritik fra Check-in.dk's artikel der også undrer mig: Godt nok er Danmark ikke just lige så stort et olieland som Norge, men derfor undrer det alligevel, at der ikke er bedre connection til det fly til og fra Danmark.

@Farmer: Flyet har 44 sæder og vist ingen fragtkapacitet, der er vel grænser for, hvor stort et impact det kan have på andre ruter?
 
Back
Top