Re: SAS starter SVG-IAH (Offisielt)
Vi havnet bak 4 gutter fra india/midtøsten. De brukte 15 min på den ene av dem.
Vi havnet bak 4 gutter fra india/midtøsten. De brukte 15 min på den ene av dem.
Reiste SVG-IAH 13.mai. Var 19 pax ombord. Reiste IAH-SVG 16.mai. Var 29 pax ombord. Skal ikke se bort ifra at en stor del av klientet, spesielt til IAH var for det meste turister eller de som har svidd av sine poeng til turen. Hjemover virket det som at det var litt flere forretningsreisende, men fortsatt en del turister.
Morsomt å høre purseren ombord si at de som reiste SVG-IAH 15.mai så var det bare 2 pax ombord. De som reiste IAH-SVG 15.mai var det minst 20 pax ombord.
Slik kan fort ha med rutetidene å gjøre, dvs. at det passer bedre å fly hjem via FRA eller andre routinger. Er jo ikke sikkert alle starter/slutter i SVG eller IAH heller så totalbildet spiller nok inn.Noen grunn til at det alltid er flere vestover?
Ser at blogg fenomenet check-in.dk igjen er ute med bitterhet over at ruten går fra SVG og ikke CPH, i dagens "innlegg".....
Den er da rimelig sober. Det er da mere din bitterhed der gang på gang skinner igennem.
Citat fra Maersk i artiklen.
"Det er godt, at der kommer en ekstra langdistancerute fra Skandinavien. Men det er skuffende, at man ikke syntes, at flyet bare nogle af dagene kunne starte i København. Nu kan vi lige så godt rejse via andre lufthavne," sagde A.P. Møller - Mærsk´s globale rejsechef, Mette Christensen, dengang til CHECK-IN.dk.
Med det ændrede kundefokus på Houston-ruten kan der givetvis være et større potentiale ved flytning af ruten til andre skandinaviske lufthavne, men det har SAS indtil videre afvist.
Tror dere ruten ryker?
Hvis ja, hvor lang tid vil det ta til det skjer? De har vel gjerne en kontrakt med privatair ...
Tror dere ruten ryker?
Hvis ja, hvor lang tid vil det ta til det skjer? De har vel gjerne en kontrakt med privatair ...
Da jeg tok ruten hjem fra iah for et par uker siden forsøkte jeg å legge merke til poteniselle videreforbindelser til f.eks Sør-Amerika. Det eneste jeg så var Buenosaires (eller hvordan det nå skrives). Hadde det vært mulig connection til f.eks Rio kunne jo code-share med UA vært noe.
Jeg skjønner ikke hvordan de skal få dette til å gå rundt om de ikke får til noen connections.
Nu kan vi lige så godt rejse via andre lufthavne," sagde A.P. Møller - Mærsk´s globale rejsechef, Mette Christensen, dengang til CHECK-IN.dk.
Da jeg tok ruten hjem fra iah for et par uker siden forsøkte jeg å legge merke til poteniselle videreforbindelser til f.eks Sør-Amerika. Det eneste jeg så var Buenosaires (eller hvordan det nå skrives). Hadde det vært mulig connection til f.eks Rio kunne jo code-share med UA vært noe.
Jeg skjønner ikke hvordan de skal få dette til å gå rundt om de ikke får til noen connections.
United har også en direkterute til Santiago fra IAH
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.