SAS starter SVG-IAH - Legges ned Oct2015

Re: SAS starter SVG-IAH (Offisielt)

Vi havnet bak 4 gutter fra india/midtøsten. De brukte 15 min på den ene av dem.

Reiste SVG-IAH 13.mai. Var 19 pax ombord. Reiste IAH-SVG 16.mai. Var 29 pax ombord. Skal ikke se bort ifra at en stor del av klientet, spesielt til IAH var for det meste turister eller de som har svidd av sine poeng til turen. Hjemover virket det som at det var litt flere forretningsreisende, men fortsatt en del turister.

Morsomt å høre purseren ombord si at de som reiste SVG-IAH 15.mai så var det bare 2 pax ombord. De som reiste IAH-SVG 15.mai var det minst 20 pax ombord.

Da var vi på samme flight både til og fra IAH. Kunne ikke la være å svi av noen EB poeng når tilbudet var så bra. For øvrig fantastisk crew westbound.

Nye tall fra www.fly2houston.com viser jevn økning i belegg utover våren:
Mars forutsatt 26 t/r:
Vestover: 40% (461 pass)
Østover: 40% (455 pass)

April forutsatt 20 t/r pga påske (her kan jeg ta feil):
Vestover: 45% (400 pass)
Østover : 43% (377 pass)

Syns dette er brukbart, og mai blir nok meget bra pga OTC2015.
EB kampanjer og andre bargains vil nok dra opp belegg inn i sommersesongen, dog til en lavere inntjening pr solgt sete.

Noen grunn til at det alltid er flere vestover?
Trodde utvandringen til Amerika var over..

Noen grunn til at det alltid er flere vestover?
Slik kan fort ha med rutetidene å gjøre, dvs. at det passer bedre å fly hjem via FRA eller andre routinger. Er jo ikke sikkert alle starter/slutter i SVG eller IAH heller så totalbildet spiller nok inn.

Ser at blogg fenomenet check-in.dk igjen er ute med bitterhet over at ruten går fra SVG og ikke CPH, i dagens "innlegg".....

Ser at blogg fenomenet check-in.dk igjen er ute med bitterhet over at ruten går fra SVG og ikke CPH, i dagens "innlegg".....

Den er da rimelig sober. Det er da mere din bitterhed der gang på gang skinner igennem.

Citat fra Maersk i artiklen.

"Det er godt, at der kommer en ekstra langdistancerute fra Skandinavien. Men det er skuffende, at man ikke syntes, at flyet bare nogle af dagene kunne starte i København. Nu kan vi lige så godt rejse via andre lufthavne," sagde A.P. Møller - Mærsk´s globale rejsechef, Mette Christensen, dengang til CHECK-IN.dk.

Den er da rimelig sober. Det er da mere din bitterhed der gang på gang skinner igennem.

Citat fra Maersk i artiklen.

"Det er godt, at der kommer en ekstra langdistancerute fra Skandinavien. Men det er skuffende, at man ikke syntes, at flyet bare nogle af dagene kunne starte i København. Nu kan vi lige så godt rejse via andre lufthavne," sagde A.P. Møller - Mærsk´s globale rejsechef, Mette Christensen, dengang til CHECK-IN.dk.

Fra samme blogg innlegg...

Med det ændrede kundefokus på Houston-ruten kan der givetvis være et større potentiale ved flytning af ruten til andre skandinaviske lufthavne, men det har SAS indtil videre afvist.

Beklager, men bitterhet har lite å gjøre med at blogg kvaliteten til check-in.dk er elendig.... Jeg tror du finner mange nok eksempler på hvorfor om du faktisk leser hva de skriver!

Liker at Maersk er eneste bitre kunde de klarer å finne. Merker at jeg smiler litt ekstra hver gang checkin dk bloggen skriver noe dritt om den ruten :D

Tror dere ruten ryker?
Hvis ja, hvor lang tid vil det ta til det skjer? De har vel gjerne en kontrakt med privatair ...

Tror dere ruten ryker?
Hvis ja, hvor lang tid vil det ta til det skjer? De har vel gjerne en kontrakt med privatair ...

Tviler på den ryker, Jo mer checkin skriver om at den burde være i DK og CPH jo sikrere er ruten :=)

Tror dere ruten ryker?

Da jeg tok ruten hjem fra iah for et par uker siden forsøkte jeg å legge merke til poteniselle videreforbindelser til f.eks Sør-Amerika. Det eneste jeg så var Buenosaires (eller hvordan det nå skrives). Hadde det vært mulig connection til f.eks Rio kunne jo code-share med UA vært noe.

Jeg skjønner ikke hvordan de skal få dette til å gå rundt om de ikke får til noen connections.

Da jeg tok ruten hjem fra iah for et par uker siden forsøkte jeg å legge merke til poteniselle videreforbindelser til f.eks Sør-Amerika. Det eneste jeg så var Buenosaires (eller hvordan det nå skrives). Hadde det vært mulig connection til f.eks Rio kunne jo code-share med UA vært noe.

Jeg skjønner ikke hvordan de skal få dette til å gå rundt om de ikke får til noen connections.

Det er en omvei via USA til Sør Amerika, og da kommet den håpløse transferen der i tillegg

Det er connection muligheter, men det er primært innen USA. Selv om connections primært er i SVG enden her

Nu kan vi lige så godt rejse via andre lufthavne," sagde A.P. Møller - Mærsk´s globale rejsechef, Mette Christensen, dengang til CHECK-IN.dk.

Som f.eks via SVG:lol:

Nå, har det sikkert endel(mye) med prisene å gjøre, men er noen "eksotiske" connection til denne ruten;)

United har også en direkterute til Santiago fra IAH

United har også en direkterute til Santiago fra IAH

Men Uniteds avganger er helt bonkers når det gjelder transfer på IAH. Hvis du er heldig rekker du akkurat å komme gjennom papirmølla på 1 time og 40 minutter (amerikanerne vet ikke hva intl-intl transfer er), men dette forutsetter at ikke SAS-maskinen får for mye motvind. På returen er ikke faren stor for å komme for sent til SAS-maskinen som har avgang 21:45 lokal tid, siden United-maskinen fra SCL lander på IAH kl. 05:55 - med andre ord har du nesten 16 timer ventetid.

Sør-Amerika direkte med United fra IAH:

Caracas, Bogota, Quito, Lima, Rio de Janeiro, São Paulo, Buenos Aires, Santiago.

http://www.united.com/CMS/Documents/pdfs/route-maps/UAL_WORLD_Map_2015_05_01.pdf

Departure Times: SCL 21:10. GRU og EZE 21:15. GIG 21:20. CCS og BOG 23:59.

Quito og Lima har flight neste dag. Vet ikke hva normal klokken er når du får spasere av SK 951,
men 1:30 connection på IAH burde gå helt fint.

:fly

Back